Bu araştırmanın amacı, İngilizce öğrenen yabancı dil öğrencilerinin İngilizce öğrenme sürecinde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin (BİT) kullanımına yönelik tutumlarını analiz etmek ve İngilizce öğrenen yabancı dil öğrencilerinin fen sınıfı, sosyal sınıf ve dil sınıfında BİT'e yönelik tutumlarını betimlemektir. Bu araştırma betimsel nitel bir yöntem kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın verileri SMA Negeri 2 Palu'daki 95 öğrenciden alınmıştır. Araştırmacı, bu araştırma için veri toplarken anket ve yarı yapılandırılmış mülakat kullanmıştır. Dört araştırma sorusunu yanıtlamak için bulgular şu şekildedir: (1) Öğrencilerin BİT kullanımı konusunda olumlu olduklarına şüphe yoktur; (2) Fen öğrenenler BİT'in sınıfta sunduğu görsel çekicilikten hoşlandıkları için olumlu bir tutum sergilemektedir; (3) Sosyal öğrenenler BİT kullanımı sırasında çok çeşitli beceriler edinmeleri gerektiğini bildikleri için olumlu bir tutum sergilemektedir; (4) Dil öğrenenler BİT'in sonsuza kadar kullanılacağını anladıkları için olumlu bir tutum sergilemektedir. Görüşme ve anketten elde edilen veri analizinin sonuçları, EFL öğrencilerinin BİT'e yönelik tutumlarının olumlu olduğunu, çünkü fırsat bulduklarında BİT'i nasıl kullanacaklarını öğrenmek istediklerini, BİT kullanımının öğrencilerin internetten bilgiye daha etkili bir şekilde erişmelerini sağladığını göstermektedir.
The objectives of this research are to analyze EFL learners’ attitudes toward the use of Information and Communication Technology (ICT) in the English learning process and to describe the EFL learners’ attitudes toward ICT in science class, social class, and language class. This research was conducted using a descriptive qualitative method. The data of this research were taken from 95 students of SMA Negeri 2 Palu. In collecting the data for this research, the researcher used a questionnaire and semi-structured interview. To answer four research questions, the findings found that: (1) there is no doubt that the students are positive with regard to ICT use; (2) The science learners show a positive attitude since they like the visual appeal ICTs offer in the classroom; (3) The social learners show the positive attitude because they know they should acquire wide range of skills during the use of ICT;(4) The language learners have the positive attitude since they understand that ICT will be used forever. The results of the data analysis from the interview and questionnaire show that the attitude of EFL learners toward the ICT is positive since they want to learn how to operate the ICT if they have the opportunity, the utilization of ICT has enabled learners to access information from the internet more effectively.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Literary Theory |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2024 |
Submission Date | November 23, 2023 |
Acceptance Date | January 4, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 6 Issue: 10 |
Editor in Chief: Prof. Dr. Aytekin DEMİRCİOĞLU