Global göç hareketleri hız kazanmakta ve dünyanın birçok noktasındaki dersliklerde mülteci öğrencilerin sayısı artmaktadır. Bu öğrencilerin karşılaştığı zorluklara ilişkin önemli miktarda araştırma bulunurken, öğretmenlerinin karşılaştığı zorluklara ilişkin literatürde dikkate değer bir boşluk bulunmaktadır. Bu araştırmada anlatı araştırma yaklaşımı kullanılarak bir ortaokul İngilizce öğretmeninin deneyimleri incelenip mesleğine yeni başlayan bir öğretmen olarak karşılaştığı zorluklar ve bu zoluklar karşısında hizmet öncesi eğitiminin kendisine ne kadar faydalı olduğuna dair fikirleri ortaya konmaktadır. Görüşmeler ve gözlemler yoluyla toplanan veriler, katılımcı öğretmenin mülteci öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayacak gerekli bilgi ve becerilere sahip olmadığını ve hizmet öncesi eğitiminin kendisini kültürel açıdan farklı öğrencilere eğitim verecek şekilde donatma konusunda yetersiz olduğuna inandığını göstermektedir.
Öğretmen algısı hizmet öncesi öğretmen eğitimi kültürel açıdan farklı öğrenciler mülteci öğrenciler
Migratory movements worldwide are accelerating, resulting in an increasing presence of refugee students in classrooms globally. While a considerable body of research addresses the challenges faced by these students, there is a notable gap in the literature regarding the difficulties encountered by their teachers. In this study, I employ a narrative inquiry approach to explore the experiences of a middle school EFL teacher, casting light on his concerns and conflicts as a novice teacher, as well as his perception of the adequacy of their pre-service teacher education in preparing them to teach refugee students. Data collected through interviews and observations indicate that the participating teacher lacks the necessary knowledge and skills to meet the needs of refugee students, and he believes his pre-service education was insufficient in equipping him to teach culturally diverse students.
Teacher perception pre-service teacher education culturally diverse students refugee students
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Multicultural Education, Teacher Education and Professional Development of Educators, Curriculum and Instration (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 9, 2024 |
Submission Date | July 9, 2024 |
Acceptance Date | August 16, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 6 Issue: 11 |
Editor in Chief: Prof. Dr. Aytekin DEMİRCİOĞLU