Hedef kitlede kaynağın amacına hizmet edecek bir etki yaratmak, iletişimde amaçtır. Dolayısıyla halkla ilişkiler politikalarında "ikna" kavramı çok önemlidir. Profesyonel ya da amatör, ikna stratejileri bilinçli ya da bilinçsiz olarak günlük hayatın ve iş hayatının çok sayıda alanında kullanılmaktadır. Bu nedenle, "ikna" ve "sosyal etki", hem kuramsal hem de uygulamalı iletişim çalışmalarında en çok ilgi çeken, üzerinde kafa yorulan ve hakkında çok sayıda çalışma yapılan kavramlar arasındadır.
Bu çalışma, pazarlama alanında ikna yöntemlerinin ne kadar etkili olduğunu ve tüketicilerin karar verme süreçlerini nasıl etkilediğini incelemektedir. Pazarlama stratejilerinde ikna yöntemlerinin öneminin ve bu yöntemlerin tüketici davranışını nasıl etkilediğinin ele alındığı mevcut çalışmada, nitel veri toplama yaklaşımı kullanılmıştır. İkna yöntemlerinin, tüketicilerin satın alma seçimlerini büyük ölçüde etkilediğini gösteren örnekler mevcuttur. Sonuç bölümünde ise, bu tekniklerin etkili bir şekilde kullanılmasının reklam kampanyalarının başarısı için çok önemli olduğu vurgulanmaktadır. Pazarlamada kullanılan ikna tekniklerinin etik boyutu ve tüketiciler üzerindeki uzun vadeli etkileri, mevcut literatürde yeterince araştırılmamıştır ve bu çalışma bu boşluğu doldurmayı hedeflemektedir. Son olarak öneriler bölümünde, pazarlama çalışmalarında bu tekniklerin etik sınırlar içinde kullanılmasının gerekli olduğu ve tüketici farkındalığının artırılması gerektiği belirtilmektedir. Bu çalışma, pazarlama profesyonelleri ve akademisyenler için ikna teknikleri hakkında daha fazla bilgi sunmayı amaçlamaktadır.
Creating an impact on the target audience that serves the purpose of the communicator is the fundamental goal of communication. Therefore, the concept of "persuasion" holds significant importance in public relations policies. Persuasion strategies, whether professional or amateur, conscious or unconscious, are utilized in numerous areas of daily and professional life. For this reason, "persuasion" and "social influence" are among the most intriguing and extensively studied concepts in both theoretical and applied communication studies.
This study examines the effectiveness of persuasion methods in marketing and their impact on consumers' decision-making processes. Employing a qualitative data collection approach, the study highlights the significance of persuasion methods in marketing strategies and how these methods influence consumer behavior. The findings include examples demonstrating that persuasion techniques significantly affect consumers' purchasing decisions. The conclusion section emphasizes that the effective use of these techniques is critical for the success of advertising campaigns. The ethical dimension of persuasion techniques used in marketing and their long-term effects on consumers have not been adequately explored in the existing literature, and this study aims to fill that gap. Finally, the recommendations section underscores the necessity of employing these techniques within ethical boundaries in marketing practices and enhancing consumer awareness. This study aims to provide marketing professionals and academics with deeper insights into persuasion techniques.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Public Relations |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | September 22, 2025 |
Publication Date | October 1, 2025 |
Submission Date | May 13, 2025 |
Acceptance Date | July 1, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 7 Issue: 13 |
Editor in Chief: Prof. Dr. Aytekin DEMİRCİOĞLU