Amaç: Bu çalışmada hemşirelik lisans müfredatında yer alan tıbbi hata konusunun incelenmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan bu araştırmanın evrenini Türkiye’deki lisans eğitimi veren hemşirelik okulları oluşturmaktadır. Örneklem seçimine gidilmemiş, tüm üniversitelerin müfredatlarına ulaşılmaya çalışılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS 23.0 programına girilmiş, verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler kullanılmıştır.
Bulgular: Toplam 135 müfredat incelendi. Üniversitelerin %77.8’inin müfredatına ulaşılmış, bu okulların %65.7’sinde tıbbi hata konusuna yer verilen bir dersin olduğu belirlenmiştir. Derslerin %90’ının seçmeli ders olduğu ve tıbbi hata konusunun en fazla yer aldığı derslerin Sağlık Hukuku (%54.5) ve Adli Tıp/Adli Hemşirelik (%28,9) olduğu belirlenmiştir.
Sonuç ve Öneriler: Hemşirelik müfredatlarında tıbbi hata konusu yeterince yer almamaktadır. Müfredatlarda tıbbi hata konusuna daha fazla yer verilmesi ve öğrencilerin bu konuda bilgi ve farkındalıklarının sağlanması gerekmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Fundamentals of Nursing |
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 2 Issue: 1 |