Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ARİSTOTELES VE KINALIZADE ALİ EFENDİ'DE BİREYSEL VE SİYASAL BİR ERDEM OLARAK ADALET

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 3, 3 - 10, 30.06.2019

Öz

Adalet’in
ne olduğu konusunda yüzyıllardır çeşitli tanımlar yapılmaktadır. Yapılan
tanımlarda bireysel, toplumsal, siyasal, hukuksal ve dini birçok faktörün
etkili olduğu görülmektedir. Grek filozofu Aristoteles ve Türk İslâm düşünürü
Kınalızade Ali Efendi’de adaletin ne olduğu hakkında birçok tanım yapmıştır.
Her iki filozofunadalet hakkında yapmış oldukları tanımlarbenzerlik ve
farklılıklar içermektedir. Aristoteles ve Kınalızade’nin adaletin ne olduğu
hakkında aktardıkları düşünceler temelde adaletin bireysel, toplumsal ve
siyasal bir erdem olduğudur. Bireysel bir erdem olarak adalet; bilgelik,
cesaret ve ölçülülük erdemlerinin birleşiminden doğan ve aynı zamanda tüm
erdemleri de içinde taşıyan bir erdemdir.Adaletin bireysel bir erdemden
toplumsal ve siyasal bir erdeme doğru nasıl ilerlediğini incelediğimizde ise
her iki filozofun da kendi ideal devlet tasarımlarında bunu nasıl yansıttıkları
görülmektedir.Buna göre her iki filozofunda devlet tasarımlarında toplumda
yaşayan insanları sahip oldukları niteliklere göre ayırmakta ve bu sınıfsal
ayrımda her insanın belli görevlerinin, mesleklerinin vb. özelliklerinin
olduğunu adaleti bu sınıfsal ayrımı yaparak sağladıkları görülmektedir. Aynı
zamanda devlet yöneticisinin adaleti sağlamak adına siyasi, sosyal ve iktisadi
görevleri bulunmaktadır. Bu çalışma Aristoteles ve Kınalızade’de adaletin
bireysel bir erdemden toplumsal ve siyasi bir erdeme dönüşerek varlığını nasıl
devam ettirdiğini açıklamak için yazılmıştır.

Kaynakça

  • Prof. Dr. Kazım SARIKAVAK
  • Prof. Dr. Nurten GÖKALP
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Damla Özçelik 0000-0002-5809-6397

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 9 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özçelik, D. (2019). ARİSTOTELES VE KINALIZADE ALİ EFENDİ’DE BİREYSEL VE SİYASAL BİR ERDEM OLARAK ADALET. Ankara Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 2(3), 3-10.
AMA Özçelik D. ARİSTOTELES VE KINALIZADE ALİ EFENDİ’DE BİREYSEL VE SİYASAL BİR ERDEM OLARAK ADALET. AUSBD. Haziran 2019;2(3):3-10.
Chicago Özçelik, Damla. “ARİSTOTELES VE KINALIZADE ALİ EFENDİ’DE BİREYSEL VE SİYASAL BİR ERDEM OLARAK ADALET”. Ankara Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 2, sy. 3 (Haziran 2019): 3-10.
EndNote Özçelik D (01 Haziran 2019) ARİSTOTELES VE KINALIZADE ALİ EFENDİ’DE BİREYSEL VE SİYASAL BİR ERDEM OLARAK ADALET. Ankara Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 2 3 3–10.
IEEE D. Özçelik, “ARİSTOTELES VE KINALIZADE ALİ EFENDİ’DE BİREYSEL VE SİYASAL BİR ERDEM OLARAK ADALET”, AUSBD, c. 2, sy. 3, ss. 3–10, 2019.
ISNAD Özçelik, Damla. “ARİSTOTELES VE KINALIZADE ALİ EFENDİ’DE BİREYSEL VE SİYASAL BİR ERDEM OLARAK ADALET”. Ankara Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 2/3 (Haziran 2019), 3-10.
JAMA Özçelik D. ARİSTOTELES VE KINALIZADE ALİ EFENDİ’DE BİREYSEL VE SİYASAL BİR ERDEM OLARAK ADALET. AUSBD. 2019;2:3–10.
MLA Özçelik, Damla. “ARİSTOTELES VE KINALIZADE ALİ EFENDİ’DE BİREYSEL VE SİYASAL BİR ERDEM OLARAK ADALET”. Ankara Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, c. 2, sy. 3, 2019, ss. 3-10.
Vancouver Özçelik D. ARİSTOTELES VE KINALIZADE ALİ EFENDİ’DE BİREYSEL VE SİYASAL BİR ERDEM OLARAK ADALET. AUSBD. 2019;2(3):3-10.

DİZİNLER

32817 AUSBD Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası ile lisanslanmıştır