Research Article
BibTex RIS Cite

The analysis of the physical education teacher candidates’ attitudes towards school experience course: the case of Batman University

Year 2016, Volume: 2 Issue: 4, 145 - 152, 15.12.2016
https://doi.org/10.18826/useeabd.279770

Abstract

Aim: The aim of this study is to analyse the attitudes
of the physical education teacher candidates towards ‘Teacher Classroom
Practice’ course present in programs for training teachers for sport high
schools and for teachers of physical education.

Material and Methods: The study group of this research was compiled
of 60 students from 2015-2016 school year in Batman University, Physical
Education and Sport High school Physical Education Department and Department
for Sport High school Teachers, which attended the course “Teacher Classroom
Practice”. The results of the research were collected with “Course for Teacher
Classroom Practice Attitude Scale”. Besides descriptive statistics used for the
analysis, Mann Whitney U test was used for the comparison between the results
of different groups.

Results: According to the results of the study, even though
physical education teacher candidates’ attitudes towards the course showed
positive results, an inconsistence was observed between the high school and
practice school results. It was also observed that there are no significantly
different reactions to the attitude of teacher candidates according to the
gender or schools that participated the study. In the light of these results.







Conclusion: It is observed that the general attitude levels of pre-service physical
education teachers towards the school experience course are positively high.
This is an expected and desired result in terms of showing that school
experience course is a very important course in providing experience and chance
of observing the profession of teaching beforehand in field. 

References

  • Aksu, M. B. & Demirtaş, H. (2006). Öğretmen adaylarının okul deneyimi II dersine ilişkin görüşleri (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi örneği). İ.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(11): 3–21.
  • Başbay, M., Ünver, G. & Bümen, N.T., (2009). Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları, boylamsal bir çalışma, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 59: 345-366.
  • Berber, K., Özkan, H.H., & Albayrak, M. (2005), Öğretmen adaylarının ilköğretim okullarında yaptıkları öğretmenlik uygulamasının yetişmelerindeki rolü. Milli Eğitim Dergisi, 168.
  • Bulca, Y., Saçlı, F., Kangalgil, M., & Demirhan, G. (2012). Beden eğitimi öğretmenlerinin öğretmen yetiştirme programına ilişkin görüşleri, Eğitim ve Bilim, 37(165): 81-92.
  • Buyurgan, S. (2001). “Okul deneyimi I dersi ile ilgili izlenimler. Çağdaş Eğitim, 274: 32-38.
  • Cansaran, A., Önder, İ. & Kalkan, M. (2006). Fen bilgisi eğitimi anabilim dallarındaki okul deneyimi uygulamalarının değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1): 83-99.
  • Cohen, K.E., Morgan, P.J., Plotnikoff, R.C., Callister,R., & Lubans, D.R. (2014). Fundamental movement skills and physical activity among children living in lowincome communities; a cross-sectional study. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 11(49): 1-9.
  • Çakmak, M. (2000). Aday öğretmenler ve deneyimli öğretmenlerin öğretme-öğrenme sürecindeki yaklaşımları konusunda yapılan araştırmalar üzerine bir inceleme. II. Ulusal Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu (10-12 Mayıs 2000). Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Çanakkale.
  • Demirel, Ö. (1999). Planlamadan değerlendirmeye öğretme sanatı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Köroğlu, H, Başer, N. & Yavuz, G. (2000). Okullarda uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19: 85-95.
  • Güzel. H. & Oral, İ., (2008). Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi OFMAE bölümü öğrencilerinin okul deneyimi etkinlikleri üzerine bir araştırma, Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2: 249-261.
  • Harmandar, M., Bayrakçeken, S., Kıncal, Y.R., Büyükkasap, E. & Kızılkaya, S. (2000). Kazım Karabekir eğitim fakültesinde okul deneyimi uygulaması ve sonuçlarının değerlendirilmesi, Millî Eğitim Dergisi, 148: 3-6.
  • Hergüner, G., Arslan, S. & Dündar, H. (2002). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü Öğrencilerinin okul deneyimi dersini algılama düzeyleri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(11): 44-58.
  • Kılınç, A. & Salman, S. (2007). Okul deneyimi derslerine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27 (1): 23-35.
  • Kılınç, A. & Altuk, Y. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının okul deneyimi dersine yönelik tutumları, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(19): 41-70.
  • Kohl, H.W. & Cook, H.D. (2013). Approaches to physical education in schools. US: National Academies Press.
  • Kudu, M., Özbek, R. & Bindak, R. (2006). Okul deneyimi-I uygulamasına ilişkin öğrenci algıları (Dicle Üniversitesi örneği). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5(15): 99–109.
  • Oğuz, A. (2004). Okul deneyimi I dersinin öğretmen adayları üzerindeki etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11: 141–163.
  • Oral, B. (2004). Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları, Eğitim Araştırmaları Dergisi, 15: 88-98.
  • Orhun, F.B. (2015). Özel yetenek sınavıyla üniversite kazanan öğretmen adaylarının okul deneyimi dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. International Journal of Assessment Tools in Education, (2)2: 66-78.
  • Ören, F.Ş., Sevinç, Ö.S. & Erdoğmuş, E. (2009). Öğretmen adaylarının okul deneyimi derslerine yönelik tutumlarının ve görüşlerinin değerlendirilmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(58): 217-246.
  • Ören, Ş.Ö., Sevinç, S.S. & Erdoğmuş, E. (2009). Öğretmen adaylarının okul deneyimi dersine yönelik tutumlarının ve görüşlerinin değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 15(58): 217-246.
  • Özcan, G., Mirzeoğlu A.D. & Çoknaz, D. (2016). Öğrenci gözüyle beden eğitimi ve spor dersi ve öğretmeni. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1):2 70-291.
  • Rıza, E.T. & Hamurcu, H. (2000). Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin okul deneyimi ve öğretmenlik uygulamasına ilişkin görüşleri, IV. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu 15- 16 Ekim 1998 Pamukkale Üniversitesi, Denizli. PAÜ Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayı, 8: 1-8.
  • Sutherland, L.M., Scanlon, L.A., & Sperring, A. (2005). New directions in preparing professionals: examining issues in engaging students in communities of practice through a school-university partnership. Teaching and Teacher Education, 21, 79-92.
  • Şişman, M. (2015). Eğitim Bilime Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Taşkın, S.Ç. (2006). Student teachers in the classroom-their perception of teaching practice. Educational Studies. 32(4): 387-398.
  • Tutkun, Ö.F. (2000). Yeniden yapılanma sürecinde fakülte uygulama işbirliği ve uygulamada karşılaşılan sorunlar, II. Ulusal Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, 10-12 Mayıs 2000, Çanakkale.
  • Uslu, Z. (2001). Okul deneyimi derslerinin öğretmen adaylarına etkileri. Çağdaş Eğitim, 282: 29-36.
  • Ünlü, H. & Karahan, B.G. (2010). Beden eğitimi öğretmen adaylarının okul deneyimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(2): 125-134.
  • Yapıcı, Ş. &Yapıcı, M. (2004). Öğretmen adaylarının okul deneyimi I dersine ilişkin görüşleri, İlköğretim-Online, 3(2): 54-59.
  • Yeşil, R. & Çalışkan, N. (2006). Okul deneyimi I dersinde işbirliği sürecinin değerlendirilmesi (Kırşehir Eğitim Fakültesi Örneği), Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 46: 277-310.
  • Yılmaz, M. (2006). Resim-iş eğitimi öğretmen adaylarının okul deneyimi I uygulamalarında karşılaştıkları sorunlar, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1): 165-185.
  • YÖK (1998). Okul-Fakülte İşbirliği Kılavuzu, Ankara.
  • YÖK (2007). Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri (1982-2007), Ankara.

Beden Eğitimi öğretmen adaylarının okul deneyimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi: Batman Üniversitesi örneği

Year 2016, Volume: 2 Issue: 4, 145 - 152, 15.12.2016
https://doi.org/10.18826/useeabd.279770

Abstract

Amaç:
Bu çalışmanın amacı Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarının öğretmen yetiştirme programlarında yer alan
“Okul Deneyimi” dersinin uygulaması hakkında öğretmen adaylarının tutumlarını
incelemektir.

Materyal
ve Yöntem:
Araştırmanın çalışma
grubunu, 2015-2016 öğretim yılında Batman Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor
Yüksekokulu Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünde okuyan ve “Okul
Deneyimi” dersi uygulamasına katılan 60 öğrenci oluşturmuştur.  Araştırmanın verileri “Okul Deneyimi Dersi
Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistiklerin
yanı sıra verilerin gruplar arası karşılaştırmasında Mann Whitney U testi
kullanılmıştır.

Bulgular:
Çalışmada, beden eğitimi
öğretmen adaylarının Okul Deneyimi dersi uygulamasına yönelik tutumlarının
pozitif olduğu ancak, uygulamada yüksekokul ile uygulama okulu arasında
kopukluk yaşandığı görülmüştür. Öğretmen adaylarının tutumlarında, cinsiyet ve
okul deneyimi uygulamasına katıldıkları okul türü değişkenlerine göre anlamlı
farklılıklar olmadığı gözlenmiştir.







Sonuçlar: Beden eğitimi öğretmen adaylarının okul deneyimi
dersine yönelik olarak genel tutum düzeylerinin olumlu yönde ve yüksek olduğu
görülmektedir. Bu sonuç, meslek öncesinde öğretmenlik mesleğini sahada
gözlemleme ve deneyim kazandırmada okul deneyimi dersinin oldukça önemli bir
ders olmasını göstermesi açısından beklenen ve istenen bir sonuçtur
.

References

  • Aksu, M. B. & Demirtaş, H. (2006). Öğretmen adaylarının okul deneyimi II dersine ilişkin görüşleri (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi örneği). İ.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(11): 3–21.
  • Başbay, M., Ünver, G. & Bümen, N.T., (2009). Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları, boylamsal bir çalışma, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 59: 345-366.
  • Berber, K., Özkan, H.H., & Albayrak, M. (2005), Öğretmen adaylarının ilköğretim okullarında yaptıkları öğretmenlik uygulamasının yetişmelerindeki rolü. Milli Eğitim Dergisi, 168.
  • Bulca, Y., Saçlı, F., Kangalgil, M., & Demirhan, G. (2012). Beden eğitimi öğretmenlerinin öğretmen yetiştirme programına ilişkin görüşleri, Eğitim ve Bilim, 37(165): 81-92.
  • Buyurgan, S. (2001). “Okul deneyimi I dersi ile ilgili izlenimler. Çağdaş Eğitim, 274: 32-38.
  • Cansaran, A., Önder, İ. & Kalkan, M. (2006). Fen bilgisi eğitimi anabilim dallarındaki okul deneyimi uygulamalarının değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1): 83-99.
  • Cohen, K.E., Morgan, P.J., Plotnikoff, R.C., Callister,R., & Lubans, D.R. (2014). Fundamental movement skills and physical activity among children living in lowincome communities; a cross-sectional study. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 11(49): 1-9.
  • Çakmak, M. (2000). Aday öğretmenler ve deneyimli öğretmenlerin öğretme-öğrenme sürecindeki yaklaşımları konusunda yapılan araştırmalar üzerine bir inceleme. II. Ulusal Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu (10-12 Mayıs 2000). Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Çanakkale.
  • Demirel, Ö. (1999). Planlamadan değerlendirmeye öğretme sanatı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Köroğlu, H, Başer, N. & Yavuz, G. (2000). Okullarda uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19: 85-95.
  • Güzel. H. & Oral, İ., (2008). Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi OFMAE bölümü öğrencilerinin okul deneyimi etkinlikleri üzerine bir araştırma, Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2: 249-261.
  • Harmandar, M., Bayrakçeken, S., Kıncal, Y.R., Büyükkasap, E. & Kızılkaya, S. (2000). Kazım Karabekir eğitim fakültesinde okul deneyimi uygulaması ve sonuçlarının değerlendirilmesi, Millî Eğitim Dergisi, 148: 3-6.
  • Hergüner, G., Arslan, S. & Dündar, H. (2002). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü Öğrencilerinin okul deneyimi dersini algılama düzeyleri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(11): 44-58.
  • Kılınç, A. & Salman, S. (2007). Okul deneyimi derslerine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27 (1): 23-35.
  • Kılınç, A. & Altuk, Y. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının okul deneyimi dersine yönelik tutumları, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(19): 41-70.
  • Kohl, H.W. & Cook, H.D. (2013). Approaches to physical education in schools. US: National Academies Press.
  • Kudu, M., Özbek, R. & Bindak, R. (2006). Okul deneyimi-I uygulamasına ilişkin öğrenci algıları (Dicle Üniversitesi örneği). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5(15): 99–109.
  • Oğuz, A. (2004). Okul deneyimi I dersinin öğretmen adayları üzerindeki etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11: 141–163.
  • Oral, B. (2004). Eğitim Fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları, Eğitim Araştırmaları Dergisi, 15: 88-98.
  • Orhun, F.B. (2015). Özel yetenek sınavıyla üniversite kazanan öğretmen adaylarının okul deneyimi dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. International Journal of Assessment Tools in Education, (2)2: 66-78.
  • Ören, F.Ş., Sevinç, Ö.S. & Erdoğmuş, E. (2009). Öğretmen adaylarının okul deneyimi derslerine yönelik tutumlarının ve görüşlerinin değerlendirilmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(58): 217-246.
  • Ören, Ş.Ö., Sevinç, S.S. & Erdoğmuş, E. (2009). Öğretmen adaylarının okul deneyimi dersine yönelik tutumlarının ve görüşlerinin değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 15(58): 217-246.
  • Özcan, G., Mirzeoğlu A.D. & Çoknaz, D. (2016). Öğrenci gözüyle beden eğitimi ve spor dersi ve öğretmeni. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1):2 70-291.
  • Rıza, E.T. & Hamurcu, H. (2000). Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin okul deneyimi ve öğretmenlik uygulamasına ilişkin görüşleri, IV. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu 15- 16 Ekim 1998 Pamukkale Üniversitesi, Denizli. PAÜ Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayı, 8: 1-8.
  • Sutherland, L.M., Scanlon, L.A., & Sperring, A. (2005). New directions in preparing professionals: examining issues in engaging students in communities of practice through a school-university partnership. Teaching and Teacher Education, 21, 79-92.
  • Şişman, M. (2015). Eğitim Bilime Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Taşkın, S.Ç. (2006). Student teachers in the classroom-their perception of teaching practice. Educational Studies. 32(4): 387-398.
  • Tutkun, Ö.F. (2000). Yeniden yapılanma sürecinde fakülte uygulama işbirliği ve uygulamada karşılaşılan sorunlar, II. Ulusal Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, 10-12 Mayıs 2000, Çanakkale.
  • Uslu, Z. (2001). Okul deneyimi derslerinin öğretmen adaylarına etkileri. Çağdaş Eğitim, 282: 29-36.
  • Ünlü, H. & Karahan, B.G. (2010). Beden eğitimi öğretmen adaylarının okul deneyimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(2): 125-134.
  • Yapıcı, Ş. &Yapıcı, M. (2004). Öğretmen adaylarının okul deneyimi I dersine ilişkin görüşleri, İlköğretim-Online, 3(2): 54-59.
  • Yeşil, R. & Çalışkan, N. (2006). Okul deneyimi I dersinde işbirliği sürecinin değerlendirilmesi (Kırşehir Eğitim Fakültesi Örneği), Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 46: 277-310.
  • Yılmaz, M. (2006). Resim-iş eğitimi öğretmen adaylarının okul deneyimi I uygulamalarında karşılaştıkları sorunlar, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1): 165-185.
  • YÖK (1998). Okul-Fakülte İşbirliği Kılavuzu, Ankara.
  • YÖK (2007). Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri (1982-2007), Ankara.
There are 35 citations in total.

Details

Subjects Sports Medicine
Journal Section SCIENCE of SPORTS EDUCATION
Authors

Enes Işıkgöz

Mizgin Yıldız This is me

Publication Date December 15, 2016
Submission Date September 30, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 2 Issue: 4

Cite

APA Işıkgöz, E., & Yıldız, M. (2016). The analysis of the physical education teacher candidates’ attitudes towards school experience course: the case of Batman University. International Journal of Sport Exercise and Training Sciences - IJSETS, 2(4), 145-152. https://doi.org/10.18826/useeabd.279770