Research Article
BibTex RIS Cite

Pazarlama İletişimi Açısından İnternet Ortamında Kullanılan Ağızdan Ağıza Pazarlama Tekniklerinin Marka Tercihine Etkisi

Year 2015, Issue: 1, 157 - 182, 01.11.2015
https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.1.1.14

Abstract

Pazarda her geçen gün artan marka sayısı tüketicinin tercihini zorlaştırırken, üreticinin/marka sahibinin de rakipleri arasında fark edilmesini güçleştirmektedir. Piyasada yaşanan bu değişimler sonucunda işletmeler geleneksel pazarlama anlayışlarından uzaklaşarak, tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarına odaklanan bir pazarlama anlayışına yönelmişlerdir. Diğer yandan dijital medyada yaşanan gelişmeler buranın bir pazarlama mecrası olarak görülmesine de olanak sağlamıştır. Tüketicilerin gücünün farkına varmış, yenilikçi, yaratıcı ve çağdaş işletmeler, özellikle dijital ortamda ağızdan ağıza pazarlama uygulamalarıyla birlikte, yarattıkları pazarlama mesajlarının yayılmasında tüketicilerin de desteğini alarak bu sürece dahil olmalarına imkan vermiş, böylelikle kendilerini işletmenin bir parçası olarak hissetmelerini sağlayarak, aralarında sağlam bir güven duygusu ve bağ geliştirmiştir. Tüketicilerin üreticilerden daha fazla söz sahibi olduğu, yaratıcı gücün ön plana çıktığı, sadece gerçek fikirlerin artan sosyal bağlar aracılığıyla paylaşıldığı bir pazarlama dünyasına yöneliş başlamıştır

References

  • Filiz Balta Peltekoğlu, H alkla İlişkiler Nedir?, 5. Baskı, (İstanbul: Beta Basım A.Ş. 2007)

The Effect Of E-Womm Methods On Brand Preferences Through Marketıng Communıcatıons Framework

Year 2015, Issue: 1, 157 - 182, 01.11.2015
https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.1.1.14

Abstract

The increasing number of brands in the market makes it difficult for the customer to choose, also makes it difficult for the producers being noticed among its competitors. Due to these changes in the market, the corporations became distanced to traditional marketing concept and tended to a consumer oriented marketing concept which focuses on consumer needs and wants. The developments in digital media enabled it to be used as a marketing medium. The innovative, creative and contemporary corporations have noticed the consumer power. They built a bond among their consumers with the word of mouth (e-WOM) practices in the new media. These companies get the help of their consumers during the transmission of their marketing messages and also give them a chance to be part of the corporation which leads to strong trust and bond among them. A new marketing world, where the customers have more to say than the producers, the innovative power is important and only real ideas are shared through social ties, has been established

References

  • Filiz Balta Peltekoğlu, H alkla İlişkiler Nedir?, 5. Baskı, (İstanbul: Beta Basım A.Ş. 2007)
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Other ID JA37UP98HZ
Journal Section Research Article
Authors

Nihal Dapiapis Toros

Publication Date November 1, 2015
Submission Date November 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Issue: 1

Cite

APA Dapiapis Toros, N. (2015). Pazarlama İletişimi Açısından İnternet Ortamında Kullanılan Ağızdan Ağıza Pazarlama Tekniklerinin Marka Tercihine Etkisi. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(1), 157-182. https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.1.1.14
AMA Dapiapis Toros N. Pazarlama İletişimi Açısından İnternet Ortamında Kullanılan Ağızdan Ağıza Pazarlama Tekniklerinin Marka Tercihine Etkisi. JOSOC. November 2015;(1):157-182. doi:10.32739/uskudarsbd.1.1.14
Chicago Dapiapis Toros, Nihal. “Pazarlama İletişimi Açısından İnternet Ortamında Kullanılan Ağızdan Ağıza Pazarlama Tekniklerinin Marka Tercihine Etkisi”. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 1 (November 2015): 157-82. https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.1.1.14.
EndNote Dapiapis Toros N (November 1, 2015) Pazarlama İletişimi Açısından İnternet Ortamında Kullanılan Ağızdan Ağıza Pazarlama Tekniklerinin Marka Tercihine Etkisi. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 1 157–182.
IEEE N. Dapiapis Toros, “Pazarlama İletişimi Açısından İnternet Ortamında Kullanılan Ağızdan Ağıza Pazarlama Tekniklerinin Marka Tercihine Etkisi”, JOSOC, no. 1, pp. 157–182, November 2015, doi: 10.32739/uskudarsbd.1.1.14.
ISNAD Dapiapis Toros, Nihal. “Pazarlama İletişimi Açısından İnternet Ortamında Kullanılan Ağızdan Ağıza Pazarlama Tekniklerinin Marka Tercihine Etkisi”. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 1 (November 2015), 157-182. https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.1.1.14.
JAMA Dapiapis Toros N. Pazarlama İletişimi Açısından İnternet Ortamında Kullanılan Ağızdan Ağıza Pazarlama Tekniklerinin Marka Tercihine Etkisi. JOSOC. 2015;:157–182.
MLA Dapiapis Toros, Nihal. “Pazarlama İletişimi Açısından İnternet Ortamında Kullanılan Ağızdan Ağıza Pazarlama Tekniklerinin Marka Tercihine Etkisi”. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 1, 2015, pp. 157-82, doi:10.32739/uskudarsbd.1.1.14.
Vancouver Dapiapis Toros N. Pazarlama İletişimi Açısından İnternet Ortamında Kullanılan Ağızdan Ağıza Pazarlama Tekniklerinin Marka Tercihine Etkisi. JOSOC. 2015(1):157-82.

The opinions in the articles published in Üsküdar University Journal of Social Sciences belong to the author. The articles published in another journal, book, and so on are not accepted. National or international conference presentations, seminar presentations, or panel presentations can be included in the publication process after being specified in the footnote and converted into the article format.
Academic articles published in the journal can only be reproduced for educational purposes. The articles and the graphics and tables in the articles cannot be duplicated or archived in part or as a whole without permission except for educational purposes. Quotations may be made from the articles under the condition that they are indicated in the academic publications.
It is assumed that the authors undertake that they would not claim royalties for the articles they submit to Üsküdar University Journal of Social Sciences.