Research Article
BibTex RIS Cite

The Impact of Electronic Commerce on the Brand Value

Year 2017, Issue: 4, 223 - 252, 01.05.2017
https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.3.4.37

Abstract

Due to the increasing competition, the facilitation of accessibility along with the increasing importance of quality in the globalizing world the consumers’ brand perception has been re–formed. Since nowadays, almost everyone has access to the internet, companies are working hard on being preferred. But being preferred comes along with creating strong brands and brand values. In this sense, the impact of electronic commerce on the brand value has created an important study subject. This study is about how the concept of brand value in the mind of the consumer has been changed through electronic commerce. The effects of the rapidly developing electronic commerce industry on the customer’s brand value comprehension has been analyzed in this study while applied surveys and analysis results have been commented. It has been observed in the study that the customers’ attention and importance given to brands are increasing also based on the impact of electronic trade that should not be underestimated

References

  • Aşkın Keser, Küreselleşen Dünyanın Yeni Gerçeği Elektronik Ticaret , der: Veysel Bozkurt, (İstanbul: Alfa Yayınları 2000)

Elektronik Ticaretin Marka Değeri Üzerindeki Etkisi

Year 2017, Issue: 4, 223 - 252, 01.05.2017
https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.3.4.37

Abstract

Globalleşen dünyada rekabetin artması, erişilebilirliğin kolaylaşması ve kalite kavramının önem kazanmasıyla birlikte tüketicilerde oluşan marka algısı yeniden şekillenmiştir. İnternetin hemen hemen herkese ulaşabildiği günümüzde, firmalar tercih edilebilir olmak için yoğun çaba sarf etmektedirler. Tercih edilebilirlik ise ancak güçlü markaları oluşturmak ve marka değeri yaratmaktan geçmektedir. Bu anlamda, elektronik ticaretin marka değerine etkisi önemli bir çalışma konusunu oluşturmuştur. Bu çalışmada tüketici zihnindeki marka değeri kavramının elektronik ticaret sayesinde nasıl değiştiği üzerinde durulmaktadır. Hızla gelişmekte olan elektronik ticaret sektörünün tüketici algısındaki marka değerine etkileri incelenmiş olup; uygulanan anket ve analizler sonucu bulgular yorumlanmıştır. Çalışmanın sonucunda müşterilerin marka kavramına verdikleri dikkat ve önemin, elektronik ticaretin de azımsanmayacak etkisiyle arttığı görülmüştür

References

  • Aşkın Keser, Küreselleşen Dünyanın Yeni Gerçeği Elektronik Ticaret , der: Veysel Bozkurt, (İstanbul: Alfa Yayınları 2000)
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Other ID JA48TJ24DY
Journal Section Research Article
Authors

Canan Topçu This is me

Publication Date May 1, 2017
Submission Date May 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Issue: 4

Cite

APA Topçu, C. (2017). Elektronik Ticaretin Marka Değeri Üzerindeki Etkisi. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(4), 223-252. https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.3.4.37
AMA Topçu C. Elektronik Ticaretin Marka Değeri Üzerindeki Etkisi. JOSOC. May 2017;(4):223-252. doi:10.32739/uskudarsbd.3.4.37
Chicago Topçu, Canan. “Elektronik Ticaretin Marka Değeri Üzerindeki Etkisi”. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 4 (May 2017): 223-52. https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.3.4.37.
EndNote Topçu C (May 1, 2017) Elektronik Ticaretin Marka Değeri Üzerindeki Etkisi. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 4 223–252.
IEEE C. Topçu, “Elektronik Ticaretin Marka Değeri Üzerindeki Etkisi”, JOSOC, no. 4, pp. 223–252, May 2017, doi: 10.32739/uskudarsbd.3.4.37.
ISNAD Topçu, Canan. “Elektronik Ticaretin Marka Değeri Üzerindeki Etkisi”. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 4 (May 2017), 223-252. https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.3.4.37.
JAMA Topçu C. Elektronik Ticaretin Marka Değeri Üzerindeki Etkisi. JOSOC. 2017;:223–252.
MLA Topçu, Canan. “Elektronik Ticaretin Marka Değeri Üzerindeki Etkisi”. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 4, 2017, pp. 223-52, doi:10.32739/uskudarsbd.3.4.37.
Vancouver Topçu C. Elektronik Ticaretin Marka Değeri Üzerindeki Etkisi. JOSOC. 2017(4):223-52.

The opinions in the articles published in Üsküdar University Journal of Social Sciences belong to the author. The articles published in another journal, book, and so on are not accepted. National or international conference presentations, seminar presentations, or panel presentations can be included in the publication process after being specified in the footnote and converted into the article format.
Academic articles published in the journal can only be reproduced for educational purposes. The articles and the graphics and tables in the articles cannot be duplicated or archived in part or as a whole without permission except for educational purposes. Quotations may be made from the articles under the condition that they are indicated in the academic publications.
It is assumed that the authors undertake that they would not claim royalties for the articles they submit to Üsküdar University Journal of Social Sciences.