Bu çalışmanın amacı, Margaret Atwood’un romanından uyarlanan Damızlık Kızın Öyküsü televizyon dizisi karakterlerinin, kadın hareketinde nasıl toplumsal direnişin temsiline dönüştüğünü ve neyi sembolize ettiğini açıklamaktadır. Romanda, totaliter rejimin uygulandığı Gilead hükümetinde, doğurganlığı bulunan kadınlar, damızlık kız olarak üst düzey ailelere hizmet etmeleri için verilmektedir. Damızlık kızlar, kırmızı pelerin, çevrelerini görmelerini engelleyen kanatlı beyaz şapka takmak zorundadır. Bu çalışmada, ABD, Arjantin ve Türkiye kadın hareketinde, aktivistlerin protestolar sırasında dizi kostümlerini giydiklerini gösteren haber fotoğrafları Roland Barthes’in göstergebilimsel çözümlemesine dayandırılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, her üç ülkede de dizi kostümünün, kadın hakları konusunda bir sembole dönüştüğü, bu sembolün baskıcı ve kadın haklarını kısıtlayan politikalara karşı kadınların “güçlü ve direnişçi” olduklarını sembolize ettiği tespit edilmiştir.
The study aims to explain how the characters in the television series “The Handmaid’s Tale”, adapted from novel (by Margaret Atwood), became a representation of resistance and in the women’s movement and what they symbolize. In the government of Gilead with a totalitarian regime mentioned in the novel, fertile women are given to serve senior families as a handmaid. They must wear red robes, a white-winged bonnets that prevents them from seeing what is happening around. In this study, the news photos showing the costumes of the series characters being worn by the activists in the protest women’s movements, in the USA, Argentina and Turkey were analyzed based on Roland Barthes’s semiotics analysis. As a result of the research, it has been revealed that the series costumes have become a symbol on women’s rights in all three countries and have turned into a representation of women’s “strong and resistance” against policies of oppressive and restrictive women’s rights.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 21, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.