Uyuşmazlık, en az iki tarafın olduğu çatışma hali şeklinde tanımlanabilir. Uyuşmazlığın taraflarından her biri hedefinin peşinden koşarken aynı zamanda amacını gerçekleştirmek için diğeri ile etkileşimde bulunmak zorunda olduğunun farkındadır. Bu sebepledir ki her anlaşmazlık, uyuşmazlık boyutuna gelmediği sürece çatışmaya dönüşmeyebilir. Uyuşmazlığa düşen taraflar sorunu aralarında konuşarak, müzakere ederek çözemezlerse, üçüncü bir kişiden, arabulucudan yardım alabilirler. Tarafsız ve bağımsız konumda olan arabulucu, taraflar arasındaki iletişimi sağlayarak, sorunun müzakere edilmesi ve çözüme kavuşturulması için onlara aracılık eder. Bu çalışmada kişilerarası çatışmaların çözümünde rol alan arabulucu ve müzakerecilerin oluşturduğu Facebook topluluk sayfaları üzerinden yapılan paylaşımlar içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Buna paralel olarak, araştırma konusu ile ilgili hazırlanan yarı yapılandırılmış soru formuna katılımcıların verdiği yanıtlar üzerinden, arabulucuların sürece, sosyal medyadaki paylaşımlara ve kadın arabulucunun rolüne ilişkin bakış açıları tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın sonucunda, arabulucuların Facebook üzerinden etkileşimde bulunarak, hareketsiz sosyalleştikleri tespit edilmiştir. Diğer yandan arabuluculuk sürecinde kadının rol almasının, görüşme ortamını yumuşattığı, çözüme ve uygulanabilir anlaşmalara varma olasılığını da artırdığı görülmüştür.
Uyuşmazlık Çözümü, Arabuluculuk, Facebook, Hareketsiz Sosyalleşme
Disagreement can be defined as a conflict between at least two different parties. Each party will seek to reach their own aim through the necessary interaction with the other party. Contradiction can develop into conflict when disagreement occurs. If the parties cannot resolve their conflict through discussion, they can receive support from mediators. As the mediators should remain neutral, they can help the parties to communicate to resolve their conflict. This thesis will focus on the mediators specializing on the interpersonal conflict through the content analysis of mediators’ Facebook publications. In addition, the study analyzes perspectives of mediators about the mediation process, the shares in the social media and the role of the female mediator through the results of a semi-structured questionnaire. By interacting with Facebook, it has been determined that they are socialized by immobility. On the other hand, the role of women in the mediation process was seen to soften the interview environment and increase the possibility of reaching the agreement and applicable agreements.
Key Words:
Disaggreement Resolution,
Resolution, Mediation, Facebook, Still Socialization
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 14, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.