The propaganda model deals with how the media facilitates the manufacturing of consent in the mass within the scope of critical political economy. The five news filters included in the model reveal the system of the media's operations to realize this production. So, the main question of this study is; “Is the same order valid for consent manufacturing in social media?”. In this style, this study investigates the social media counterpart of the propaganda model, examines the analysis of political economy in social media, and handles the functioning of the concepts of surveillance and big data in social media.
Propaganda modeli, medyanın eleştirel ekonomi politiği kapsamında, medyanın rıza imalini kitlede nasıl sağladığını ele almaktadır. Model içerisinde yer alan beş haber süzgeci, bu imalin gerçekleşmesi için medyanın gerçekleştirdiği işlemlerin sistemini ortaya koymaktadır. Bu çalışmanın ana sorunsalı; “sosyal medyadaki rıza imalinde de aynı düzen geçerli midir?” sorusu olmuştur. Çalışmada gözetim kavramının sosyal medya aracılığıyla nasıl metalaştırılarak tüketilebilir bir nesne haline geldiği; sosyal medyanın pek çok farklı alan ile olan girift yapısı kapsamında ele alınmıştır. Çalışma niteliksel paradigmaya dayalı descriptif (betimleyici) yöntem kullanılarak yürütülmüştür. Bu bağlamda, çalışma: (i) propaganda modelinin sosyal medyadaki karşılığını, (ii) sosyal medyadaki ekonomi politiğin analizini ve (iii) sosyal medyadaki gözetim ve büyük veri kavramlarının işleyiş sürecini ele almaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 14, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.