Book Review
BibTex RIS Cite

About the Book "Distance Teaching of Turkish as a Second/Foreign Language"

Year 2024, , 181 - 187, 24.06.2024
https://doi.org/10.5281/zenodo.12098598

Abstract

Ethical Statement

The study does not require ethics committee permission.

References

  • Boylu, E. ve Güngör, H. (2021). Türkçenin yabancı dil olarak uzaktan öğretimi. Nobel Yayınları.
  • Canva, 2024. https://www.canva.com/ (Erişim tarihi: 21 Mart 2024).
  • CEFR, (2021). Diller için Avrupa ortak başvuru metni: Öğrenme, öğretme ve değerlendirme. https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_01/04144518_CEFR_TR.pdf
  • Güngör, H., Çangal, Ö. ve Demir, T. (2020). Türkçenin yabancı dil olarak uzaktan öğretimine ilişkin öğrenici ve öğretici görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(3), 1163-1191. https://Doi.Org/10.17152/Gefad.756612.
  • Pilancı, H. (2015). Web tabanlı uzaktan dil öğretimindeki gelişmeler ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimi. International Journal Of Languages’ Education And Teaching, 3(3), 253-267.

"Türkçenin İkinci/Yabancı Dil Olarak Uzaktan Öğretimi" Kitabı Hakkında

Year 2024, , 181 - 187, 24.06.2024
https://doi.org/10.5281/zenodo.12098598

Abstract

Türkçenin ikinci/ yabancı dil olarak uzaktan öğretimi bazı kurumlar tarafından yürütülse de henüz yaygınlaşmış değildir. Türkçe öğretiminin yüz yüze olduğu süreçte dünyayı etkisi altına alan Koronavirüs (Covid-19) salgınının 15 Mart’ta Türkiye’de görülmesi ile Türkiye’de sokağa çıkma yasağı başlamıştır. Bu durum bireyleri, hayatın her alanında olduğu gibi eğitim alanında da çözüm arayışlarına itmiştir. Eğitim alanında yüz yüze derslerin son bulmasıyla uzaktan dersler başlamış hem öğreticiler hem de öğreniciler, çevrim içi programlara ve alternatif bilişim sistemlerine yönelmişlerdir. Türkçenin yabancı/ ikinci dil olarak öğretiminde, Türkçe Öğretimi Araştırma ve Uygulama Merkezi (TÖMER), Dil Öğretim Merkezi (DİLMER) gibi Türkçe öğreten çeşitli kurumlar uzaktan eğitime yönelmişlerdir. Fakat üniversitelerin uzaktan eğitim merkezlerinin kullandığı bilişim altyapılarının, dil öğretimi için ne kadar yeterli olduğu tartışmalı bir konudur. Etkileşimin az olduğu bu tür programlar öğreticileri ve öğrenicileri farklı arayışlara sevk etmiştir. Bazı kurumlar tarafından geçmişten günümüze kadar Türkçenin ikinci/yabancı dil olarak öğretiminin uzaktan öğretimi kısmi olarak gerçekleştirilmiş olsa da çoğu kurum bu sürece hazırlıksız yakalanmıştır.

Ethical Statement

Çalışma etik kurul izni gerektirmemektedir.

References

  • Boylu, E. ve Güngör, H. (2021). Türkçenin yabancı dil olarak uzaktan öğretimi. Nobel Yayınları.
  • Canva, 2024. https://www.canva.com/ (Erişim tarihi: 21 Mart 2024).
  • CEFR, (2021). Diller için Avrupa ortak başvuru metni: Öğrenme, öğretme ve değerlendirme. https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_01/04144518_CEFR_TR.pdf
  • Güngör, H., Çangal, Ö. ve Demir, T. (2020). Türkçenin yabancı dil olarak uzaktan öğretimine ilişkin öğrenici ve öğretici görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(3), 1163-1191. https://Doi.Org/10.17152/Gefad.756612.
  • Pilancı, H. (2015). Web tabanlı uzaktan dil öğretimindeki gelişmeler ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimi. International Journal Of Languages’ Education And Teaching, 3(3), 253-267.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Turkish Education
Journal Section Book Reviews
Authors

Şerife Kafali This is me 0000-0002-1426-2373

Publication Date June 24, 2024
Submission Date March 19, 2024
Acceptance Date May 23, 2024
Published in Issue Year 2024

Cite

APA Kafali, Ş. (2024). "Türkçenin İkinci/Yabancı Dil Olarak Uzaktan Öğretimi" Kitabı Hakkında. Uluslararası Türkçe Öğretimi Araştırmaları Dergisi, 4(1), 181-187. https://doi.org/10.5281/zenodo.12098598