Bozuk
yol şartları veya aracın ivmelenmesi sonucu aracın kargo yükü dikey ve yatay
dinamik yüklere maruz kalmaktadır. Soğuk zincir ile dondurulmuş olarak (-20 ° C) taşınan gıdaların nakliyesinde bu dinamik yükler
saklama kaplarının kırılmasına neden olan başlıca etkendir. Düşük sıcaklıklar
polipropilen saklama kaplarının kırılganlıkları artmaktadır. Bunun yanında
taşınan kargonun gıda olması, polimer saklama kabının kırılma dayanımını
artıran bazı katkı maddelerinin kullanımı da kısıtlamaktadır. Zira pek çok
katkı maddesi saklama kabının dayanımını artırıp kırılganlığını azaltırken,
diğer yandan insan sağlığına tehdit oluşturan bileşenler içermektedir. Bu durum
özellikle gıda maddelerinin taşımasında bazı özel tedbirlerin alınması veya
istif sayısının sınırlandırılmasını gerektirir ki, bu da taşıma maliyetlerinin
yükselmesi anlamına gelmektedir. Bu çalışmada polimer dondurma kutularının
düzgün olmayan yol şartlarındaki kırılma analizi MSC.Dytran programı yardımı
ile yapılmakta ve belirtilen ivme ve yükleme koşulları için emniyetli cidar
kalınlığı tespit edilmektedir.
Tripathi, D. (2002) Practical Guide to Polypropylene, Rapra Tech.Ltd., UK.
Reis, M.G., Reis, M., Durmuş, A. (2012) Dinamik Yüke Maruz İnce Cidarlı Polimer Kutuların Bilgisayar Destekli Burkulma Analizi, 6. Otomotiv Teknolojileri Kongresi, Haziran 2012, Bursa.
Richetona, J., Ahzia, S., Vecchiob, K.S., Jiangb, F.C., Adharapurapub, R.R. (2006) Influence of temperature and strain rate on the mechanical behavior of three amorphous polymers: Characterization and modeling of the compressive yield stress, International Journal of Solids and Structures, Volume 43, Issues 7–8, April 2006, Pages 2318–2335.
Moy, P., Gunnarsson, C.A., Weerasooriya, T., Chen, W. (2011) Stress-Strain Response of PMMA as a Function of Strain-Rate and Temperature”, Dynamic Behavior of Materials, Conference Proceedings of the Society for Experimental Mechanics, Volume 1, 18 May 2011, pp 125-133.
Sun, J., Yang, Q. (2010) Simulation Research of Semi-active Suspension System of Engineering Vehicle, 2nd International Conference on Information Science and Engineering (ICISE), pp: 1512-1515.
Fracture analysis of thin-walled frozen food storage containers under dynamic road loads
Rough road conditions and acceleration of the vehicle
exposed to vertical and horizontal dynamic loads. Dynamic loads causes the
fracture of the containers at cold chain (-20 ° C) food transportation. Low temperature increases fragility of
polypropylene storage containers. Besides, some additives cannot be used
for increasing the fracture strength of the polypropylene storage container if
it carries food. In fact, many of these additives contain ingredients that pose
a threat to human health. This is particularly required to take some special
precaution for the transport of foodstuffs. This means the increase of
transportation costs. In this study,
computer aided fracture analysis of these thin walled polypropylene food
containers under dynamic loads has been studied by using MSC.Dytran.
Tripathi, D. (2002) Practical Guide to Polypropylene, Rapra Tech.Ltd., UK.
Reis, M.G., Reis, M., Durmuş, A. (2012) Dinamik Yüke Maruz İnce Cidarlı Polimer Kutuların Bilgisayar Destekli Burkulma Analizi, 6. Otomotiv Teknolojileri Kongresi, Haziran 2012, Bursa.
Richetona, J., Ahzia, S., Vecchiob, K.S., Jiangb, F.C., Adharapurapub, R.R. (2006) Influence of temperature and strain rate on the mechanical behavior of three amorphous polymers: Characterization and modeling of the compressive yield stress, International Journal of Solids and Structures, Volume 43, Issues 7–8, April 2006, Pages 2318–2335.
Moy, P., Gunnarsson, C.A., Weerasooriya, T., Chen, W. (2011) Stress-Strain Response of PMMA as a Function of Strain-Rate and Temperature”, Dynamic Behavior of Materials, Conference Proceedings of the Society for Experimental Mechanics, Volume 1, 18 May 2011, pp 125-133.
Sun, J., Yang, Q. (2010) Simulation Research of Semi-active Suspension System of Engineering Vehicle, 2nd International Conference on Information Science and Engineering (ICISE), pp: 1512-1515.
Reis, M., & Durmuş, A. (2017). DİNAMİK YOL YÜKLERİNE MARUZ DONDURULMUŞ GIDA SAKLAMA KAPLARININ KIRILMA ANALİZİ. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, 22(1), 213-218. https://doi.org/10.17482/uumfd.310963
AMA
Reis M, Durmuş A. DİNAMİK YOL YÜKLERİNE MARUZ DONDURULMUŞ GIDA SAKLAMA KAPLARININ KIRILMA ANALİZİ. UUJFE. April 2017;22(1):213-218. doi:10.17482/uumfd.310963
Chicago
Reis, Murat, and Ali Durmuş. “DİNAMİK YOL YÜKLERİNE MARUZ DONDURULMUŞ GIDA SAKLAMA KAPLARININ KIRILMA ANALİZİ”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 22, no. 1 (April 2017): 213-18. https://doi.org/10.17482/uumfd.310963.
EndNote
Reis M, Durmuş A (April 1, 2017) DİNAMİK YOL YÜKLERİNE MARUZ DONDURULMUŞ GIDA SAKLAMA KAPLARININ KIRILMA ANALİZİ. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 22 1 213–218.
IEEE
M. Reis and A. Durmuş, “DİNAMİK YOL YÜKLERİNE MARUZ DONDURULMUŞ GIDA SAKLAMA KAPLARININ KIRILMA ANALİZİ”, UUJFE, vol. 22, no. 1, pp. 213–218, 2017, doi: 10.17482/uumfd.310963.
ISNAD
Reis, Murat - Durmuş, Ali. “DİNAMİK YOL YÜKLERİNE MARUZ DONDURULMUŞ GIDA SAKLAMA KAPLARININ KIRILMA ANALİZİ”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 22/1 (April 2017), 213-218. https://doi.org/10.17482/uumfd.310963.
JAMA
Reis M, Durmuş A. DİNAMİK YOL YÜKLERİNE MARUZ DONDURULMUŞ GIDA SAKLAMA KAPLARININ KIRILMA ANALİZİ. UUJFE. 2017;22:213–218.
MLA
Reis, Murat and Ali Durmuş. “DİNAMİK YOL YÜKLERİNE MARUZ DONDURULMUŞ GIDA SAKLAMA KAPLARININ KIRILMA ANALİZİ”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, vol. 22, no. 1, 2017, pp. 213-8, doi:10.17482/uumfd.310963.
Vancouver
Reis M, Durmuş A. DİNAMİK YOL YÜKLERİNE MARUZ DONDURULMUŞ GIDA SAKLAMA KAPLARININ KIRILMA ANALİZİ. UUJFE. 2017;22(1):213-8.
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr