This study summarizes the studies on alcohol use in internal combustion engines nature. Nowadays, alcohol is used in internal combustion engines sometimes in order to reduce emissions and sometimes as an alternative fuel. Even vehicle manufacturers are producing and launching vehicles that are running directly with alcohol. Many types of pure alcohol that can be used on vehicles are available on the world. Using all of these types of alcohol led to the formation of engine emissions and power curves. The studies reveal that these changes are because of the physical and chemical characteristics of alcohols. Thıs study tries to explain what kind of conclusions the physical and chemical properties cause
Alcohol Fuels Internal Combustion Engines Exhaust and Emissions
Bu çalışma içten yanmalı motorlarda yakıt olarak alkol kullanımı ile ilgili yapılan çalışmaları özetleyen bir niteliktedir. Günümüzde içten yanmalı motorlarda bazen emisyonların azaltılması için bazen de alternatif yakıt olarak alkoller kullanılmaktadır. Hatta artık araç üreticileri direk alkollerle çalışan araçları üreterek piyasaya sürmektedir. Dünya üzerinde araçlarda kullanılabilecek nitelikte değişik saf alkol çeşitleri mevcuttur. Tüm bu alkol çeşitlerinin motorlarda kullanımı farklı motor emisyonu ve güç eğrilerinin oluşmasını sağlamıştır. Yapılan çalışmalar bu değişimlerin alkollerin fiziksel ve kimyasal özelliklerinden dolayı olduğunu ortaya koymaktadır. Bu çalışmada bu fiziksel ve kimyasal özelliklerin ne gibi sonuçlar doğurduğunu açıklamaya çalışmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2014 |
Gönderilme Tarihi | 19 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 19 Sayı: 1 |
DUYURU:
30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir). Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.
Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr