Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRKİYE’NİN İLK YERLİ TRAMVAYI İPEKBÖCEĞİ HATTI ÜZERİNE BİR ANALİZ

Year 2016, Volume: 21 Issue: 2, 489 - 498, 28.11.2016
https://doi.org/10.17482/uumfd.285483

Abstract

Kent içi ulaşım
sistemlerinde alternatif bir ulaşım sistemi oluşturan tramvayların, gün
geçtikçe toplu ulaşımdaki rolleri artmaktadır. Türkiye’de her ne kadar tramvay
kullanımı yeterli seviyelerde olmasa da, 
ülkemizin ürettiği ilk tramvay olan İpekböceği (SilkWorm) tramvayının
Türkiye raylı sistem tarihindeki yeri şüphesiz önemli olacaktır. İpekböceği
2013 yılının sonlarına doğru işletime açılan Bursa T1 tramvay hattında hizmet
vermeye başlamasıyla birlikte bazı tartışmaları da beraberinde getirdi. Çok
yeni olmakla birlikte bu önemli tramvay hattının gözlemlenen bazı sorunları
mevcuttur. Mevcut verilerin henüz yeterli olmamasından dolayı şimdilik bu
çalışmada sadece bir GZFT analizi yapılarak ortaya çıkan sorunlara karşı bazı
çözüm önerileri sunulmaktadır.

References

  • Abbasgil, E. (1994). İstanbul’daki Toplu Taşımacılık Kapsamında Raylı Sistemlerin Değerlendirmesi (Esenler-Aksaray Hızlı Tramvay Örneği), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, S.B.E, , İstanbul.2. Akbulut, U. (2009). Tramvay ve tarihi raylı sistemler. http://www.uralakbulut.com.tr/wp-content/uploads/2009/11/ (Erişim Tarihi: 10.05.2015)
  • ARLI, V. (2010). Kent İçi Raylı Sistemler, Teknik Dergi, EMO Antalya Şubesi Yayını, sayfa 15-16,
  • Baştürk, G. 2014. Kent İçi Raylı Toplu Taşıma Sistemleri İncelemesi ve Dünya Örnekleriyle Karşılaştırılması. Ulaştırma Haberleşme Uzmanlığı Tezi, 2014).
  • Bursa Büyükşehir Belediyesi Resmi İnternet Sitesi (2015). http://www.bursa.bel.tr/ (Erişim Tarihi: 10.05.2015).
  • Burulaş Resmi İnternet Sitesi (2015). http://www.burulas.com.tr/ (Erişim Tarihi: 10.05.2015).
  • Engin, V. (2011). İstanbul'un Atlı ve Elektrikli Tramvayları. İstanbul Ticaret Odası.
  • İMO Bursa Şubesi (2013). T1 tramvay hattı ve perde arkası. http://bursa.imo.org.tr/ (Erişim Tarihi: 10.05.2015).
  • Pektaş, İ. (2015). http://anadoluraylisistemler.org/tr/announcementDetail/tramvayin-tarihcesi/186/ (Erişim Tarihi: 10.05.2015).
  • Uysal, O. (2015). Kent içi ulaşım. https://tr.railturkey.org/2015/01/13/istanbul-2015-butcesi-metro-projeleri/ (Erişim Tarihi: 29.02.2016).
  • Vuchic, V. R. (2005). Urban Transit Operations, Planning and Economics. New York, NY: John Wiley & Sons.
  • Vuchic, V. R. (2015). Kent İçi Toplu Ulaşım ve Yaşanabilir Şehirler. İstanbul Ulaşım A.Ş., İstanbul.

An Analyzing on the Turkey's First Local Tram Silkworm Line

Year 2016, Volume: 21 Issue: 2, 489 - 498, 28.11.2016
https://doi.org/10.17482/uumfd.285483

Abstract

The role of tramways as an alternative public transportation system has
been increasing in urban transportation system. 
Although, the use of tramway is not at desired level compared to the use
of rubber-tired based public transportation modes in Turkey, the SilkWorm
(İpekböceği), being the first domestic tram produced in Turkey, will have a
great impact on Turkey rail public transportation system.  However, some arguments have arisen over its
first operation on T1 tram line in Bursa which was built in the end of 2013.
Though, it is relatively very new one, some problems have already been observed
on this line. The available data are not enough yet to do some analysis,
therefore only a simple SWOT analysis is carried out to define the problems
that appeared after its operation on the line and to put forward some possible
solutions for them. 

References

  • Abbasgil, E. (1994). İstanbul’daki Toplu Taşımacılık Kapsamında Raylı Sistemlerin Değerlendirmesi (Esenler-Aksaray Hızlı Tramvay Örneği), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, S.B.E, , İstanbul.2. Akbulut, U. (2009). Tramvay ve tarihi raylı sistemler. http://www.uralakbulut.com.tr/wp-content/uploads/2009/11/ (Erişim Tarihi: 10.05.2015)
  • ARLI, V. (2010). Kent İçi Raylı Sistemler, Teknik Dergi, EMO Antalya Şubesi Yayını, sayfa 15-16,
  • Baştürk, G. 2014. Kent İçi Raylı Toplu Taşıma Sistemleri İncelemesi ve Dünya Örnekleriyle Karşılaştırılması. Ulaştırma Haberleşme Uzmanlığı Tezi, 2014).
  • Bursa Büyükşehir Belediyesi Resmi İnternet Sitesi (2015). http://www.bursa.bel.tr/ (Erişim Tarihi: 10.05.2015).
  • Burulaş Resmi İnternet Sitesi (2015). http://www.burulas.com.tr/ (Erişim Tarihi: 10.05.2015).
  • Engin, V. (2011). İstanbul'un Atlı ve Elektrikli Tramvayları. İstanbul Ticaret Odası.
  • İMO Bursa Şubesi (2013). T1 tramvay hattı ve perde arkası. http://bursa.imo.org.tr/ (Erişim Tarihi: 10.05.2015).
  • Pektaş, İ. (2015). http://anadoluraylisistemler.org/tr/announcementDetail/tramvayin-tarihcesi/186/ (Erişim Tarihi: 10.05.2015).
  • Uysal, O. (2015). Kent içi ulaşım. https://tr.railturkey.org/2015/01/13/istanbul-2015-butcesi-metro-projeleri/ (Erişim Tarihi: 29.02.2016).
  • Vuchic, V. R. (2005). Urban Transit Operations, Planning and Economics. New York, NY: John Wiley & Sons.
  • Vuchic, V. R. (2015). Kent İçi Toplu Ulaşım ve Yaşanabilir Şehirler. İstanbul Ulaşım A.Ş., İstanbul.
There are 11 citations in total.

Details

Subjects Engineering
Journal Section Research Articles
Authors

Kerem Oğuz Şimit This is me

Mehmet Rizelioğlu

Turan Arslan

Publication Date November 28, 2016
Submission Date March 23, 2016
Acceptance Date December 30, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 21 Issue: 2

Cite

APA Şimit, K. O., Rizelioğlu, M., & Arslan, T. (2016). TÜRKİYE’NİN İLK YERLİ TRAMVAYI İPEKBÖCEĞİ HATTI ÜZERİNE BİR ANALİZ. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, 21(2), 489-498. https://doi.org/10.17482/uumfd.285483
AMA Şimit KO, Rizelioğlu M, Arslan T. TÜRKİYE’NİN İLK YERLİ TRAMVAYI İPEKBÖCEĞİ HATTI ÜZERİNE BİR ANALİZ. UUJFE. November 2016;21(2):489-498. doi:10.17482/uumfd.285483
Chicago Şimit, Kerem Oğuz, Mehmet Rizelioğlu, and Turan Arslan. “TÜRKİYE’NİN İLK YERLİ TRAMVAYI İPEKBÖCEĞİ HATTI ÜZERİNE BİR ANALİZ”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 21, no. 2 (November 2016): 489-98. https://doi.org/10.17482/uumfd.285483.
EndNote Şimit KO, Rizelioğlu M, Arslan T (November 1, 2016) TÜRKİYE’NİN İLK YERLİ TRAMVAYI İPEKBÖCEĞİ HATTI ÜZERİNE BİR ANALİZ. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 21 2 489–498.
IEEE K. O. Şimit, M. Rizelioğlu, and T. Arslan, “TÜRKİYE’NİN İLK YERLİ TRAMVAYI İPEKBÖCEĞİ HATTI ÜZERİNE BİR ANALİZ”, UUJFE, vol. 21, no. 2, pp. 489–498, 2016, doi: 10.17482/uumfd.285483.
ISNAD Şimit, Kerem Oğuz et al. “TÜRKİYE’NİN İLK YERLİ TRAMVAYI İPEKBÖCEĞİ HATTI ÜZERİNE BİR ANALİZ”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 21/2 (November 2016), 489-498. https://doi.org/10.17482/uumfd.285483.
JAMA Şimit KO, Rizelioğlu M, Arslan T. TÜRKİYE’NİN İLK YERLİ TRAMVAYI İPEKBÖCEĞİ HATTI ÜZERİNE BİR ANALİZ. UUJFE. 2016;21:489–498.
MLA Şimit, Kerem Oğuz et al. “TÜRKİYE’NİN İLK YERLİ TRAMVAYI İPEKBÖCEĞİ HATTI ÜZERİNE BİR ANALİZ”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, vol. 21, no. 2, 2016, pp. 489-98, doi:10.17482/uumfd.285483.
Vancouver Şimit KO, Rizelioğlu M, Arslan T. TÜRKİYE’NİN İLK YERLİ TRAMVAYI İPEKBÖCEĞİ HATTI ÜZERİNE BİR ANALİZ. UUJFE. 2016;21(2):489-98.

Announcements:

30.03.2021-Beginning with our April 2021 (26/1) issue, in accordance with the new criteria of TR-Dizin, the Declaration of Conflict of Interest and the Declaration of Author Contribution forms fulfilled and signed by all authors are required as well as the Copyright form during the initial submission of the manuscript. Furthermore two new sections, i.e. ‘Conflict of Interest’ and ‘Author Contribution’, should be added to the manuscript. Links of those forms that should be submitted with the initial manuscript can be found in our 'Author Guidelines' and 'Submission Procedure' pages. The manuscript template is also updated. For articles reviewed and accepted for publication in our 2021 and ongoing issues and for articles currently under review process, those forms should also be fulfilled, signed and uploaded to the system by authors.