Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’NİN İLK YERLİ TRAMVAYI İPEKBÖCEĞİ HATTI ÜZERİNE BİR ANALİZ

Yıl 2016, Cilt: 21 Sayı: 2, 489 - 498, 28.11.2016
https://doi.org/10.17482/uumfd.285483

Öz

Kent içi ulaşım
sistemlerinde alternatif bir ulaşım sistemi oluşturan tramvayların, gün
geçtikçe toplu ulaşımdaki rolleri artmaktadır. Türkiye’de her ne kadar tramvay
kullanımı yeterli seviyelerde olmasa da, 
ülkemizin ürettiği ilk tramvay olan İpekböceği (SilkWorm) tramvayının
Türkiye raylı sistem tarihindeki yeri şüphesiz önemli olacaktır. İpekböceği
2013 yılının sonlarına doğru işletime açılan Bursa T1 tramvay hattında hizmet
vermeye başlamasıyla birlikte bazı tartışmaları da beraberinde getirdi. Çok
yeni olmakla birlikte bu önemli tramvay hattının gözlemlenen bazı sorunları
mevcuttur. Mevcut verilerin henüz yeterli olmamasından dolayı şimdilik bu
çalışmada sadece bir GZFT analizi yapılarak ortaya çıkan sorunlara karşı bazı
çözüm önerileri sunulmaktadır.

Kaynakça

  • Abbasgil, E. (1994). İstanbul’daki Toplu Taşımacılık Kapsamında Raylı Sistemlerin Değerlendirmesi (Esenler-Aksaray Hızlı Tramvay Örneği), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, S.B.E, , İstanbul.2. Akbulut, U. (2009). Tramvay ve tarihi raylı sistemler. http://www.uralakbulut.com.tr/wp-content/uploads/2009/11/ (Erişim Tarihi: 10.05.2015)
  • ARLI, V. (2010). Kent İçi Raylı Sistemler, Teknik Dergi, EMO Antalya Şubesi Yayını, sayfa 15-16,
  • Baştürk, G. 2014. Kent İçi Raylı Toplu Taşıma Sistemleri İncelemesi ve Dünya Örnekleriyle Karşılaştırılması. Ulaştırma Haberleşme Uzmanlığı Tezi, 2014).
  • Bursa Büyükşehir Belediyesi Resmi İnternet Sitesi (2015). http://www.bursa.bel.tr/ (Erişim Tarihi: 10.05.2015).
  • Burulaş Resmi İnternet Sitesi (2015). http://www.burulas.com.tr/ (Erişim Tarihi: 10.05.2015).
  • Engin, V. (2011). İstanbul'un Atlı ve Elektrikli Tramvayları. İstanbul Ticaret Odası.
  • İMO Bursa Şubesi (2013). T1 tramvay hattı ve perde arkası. http://bursa.imo.org.tr/ (Erişim Tarihi: 10.05.2015).
  • Pektaş, İ. (2015). http://anadoluraylisistemler.org/tr/announcementDetail/tramvayin-tarihcesi/186/ (Erişim Tarihi: 10.05.2015).
  • Uysal, O. (2015). Kent içi ulaşım. https://tr.railturkey.org/2015/01/13/istanbul-2015-butcesi-metro-projeleri/ (Erişim Tarihi: 29.02.2016).
  • Vuchic, V. R. (2005). Urban Transit Operations, Planning and Economics. New York, NY: John Wiley & Sons.
  • Vuchic, V. R. (2015). Kent İçi Toplu Ulaşım ve Yaşanabilir Şehirler. İstanbul Ulaşım A.Ş., İstanbul.

An Analyzing on the Turkey's First Local Tram Silkworm Line

Yıl 2016, Cilt: 21 Sayı: 2, 489 - 498, 28.11.2016
https://doi.org/10.17482/uumfd.285483

Öz

The role of tramways as an alternative public transportation system has
been increasing in urban transportation system. 
Although, the use of tramway is not at desired level compared to the use
of rubber-tired based public transportation modes in Turkey, the SilkWorm
(İpekböceği), being the first domestic tram produced in Turkey, will have a
great impact on Turkey rail public transportation system.  However, some arguments have arisen over its
first operation on T1 tram line in Bursa which was built in the end of 2013.
Though, it is relatively very new one, some problems have already been observed
on this line. The available data are not enough yet to do some analysis,
therefore only a simple SWOT analysis is carried out to define the problems
that appeared after its operation on the line and to put forward some possible
solutions for them. 

Kaynakça

  • Abbasgil, E. (1994). İstanbul’daki Toplu Taşımacılık Kapsamında Raylı Sistemlerin Değerlendirmesi (Esenler-Aksaray Hızlı Tramvay Örneği), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, S.B.E, , İstanbul.2. Akbulut, U. (2009). Tramvay ve tarihi raylı sistemler. http://www.uralakbulut.com.tr/wp-content/uploads/2009/11/ (Erişim Tarihi: 10.05.2015)
  • ARLI, V. (2010). Kent İçi Raylı Sistemler, Teknik Dergi, EMO Antalya Şubesi Yayını, sayfa 15-16,
  • Baştürk, G. 2014. Kent İçi Raylı Toplu Taşıma Sistemleri İncelemesi ve Dünya Örnekleriyle Karşılaştırılması. Ulaştırma Haberleşme Uzmanlığı Tezi, 2014).
  • Bursa Büyükşehir Belediyesi Resmi İnternet Sitesi (2015). http://www.bursa.bel.tr/ (Erişim Tarihi: 10.05.2015).
  • Burulaş Resmi İnternet Sitesi (2015). http://www.burulas.com.tr/ (Erişim Tarihi: 10.05.2015).
  • Engin, V. (2011). İstanbul'un Atlı ve Elektrikli Tramvayları. İstanbul Ticaret Odası.
  • İMO Bursa Şubesi (2013). T1 tramvay hattı ve perde arkası. http://bursa.imo.org.tr/ (Erişim Tarihi: 10.05.2015).
  • Pektaş, İ. (2015). http://anadoluraylisistemler.org/tr/announcementDetail/tramvayin-tarihcesi/186/ (Erişim Tarihi: 10.05.2015).
  • Uysal, O. (2015). Kent içi ulaşım. https://tr.railturkey.org/2015/01/13/istanbul-2015-butcesi-metro-projeleri/ (Erişim Tarihi: 29.02.2016).
  • Vuchic, V. R. (2005). Urban Transit Operations, Planning and Economics. New York, NY: John Wiley & Sons.
  • Vuchic, V. R. (2015). Kent İçi Toplu Ulaşım ve Yaşanabilir Şehirler. İstanbul Ulaşım A.Ş., İstanbul.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Mühendislik
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Kerem Oğuz Şimit Bu kişi benim

Mehmet Rizelioğlu

Turan Arslan

Yayımlanma Tarihi 28 Kasım 2016
Gönderilme Tarihi 23 Mart 2016
Kabul Tarihi 30 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 21 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şimit, K. O., Rizelioğlu, M., & Arslan, T. (2016). TÜRKİYE’NİN İLK YERLİ TRAMVAYI İPEKBÖCEĞİ HATTI ÜZERİNE BİR ANALİZ. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, 21(2), 489-498. https://doi.org/10.17482/uumfd.285483
AMA Şimit KO, Rizelioğlu M, Arslan T. TÜRKİYE’NİN İLK YERLİ TRAMVAYI İPEKBÖCEĞİ HATTI ÜZERİNE BİR ANALİZ. UUJFE. Kasım 2016;21(2):489-498. doi:10.17482/uumfd.285483
Chicago Şimit, Kerem Oğuz, Mehmet Rizelioğlu, ve Turan Arslan. “TÜRKİYE’NİN İLK YERLİ TRAMVAYI İPEKBÖCEĞİ HATTI ÜZERİNE BİR ANALİZ”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 21, sy. 2 (Kasım 2016): 489-98. https://doi.org/10.17482/uumfd.285483.
EndNote Şimit KO, Rizelioğlu M, Arslan T (01 Kasım 2016) TÜRKİYE’NİN İLK YERLİ TRAMVAYI İPEKBÖCEĞİ HATTI ÜZERİNE BİR ANALİZ. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 21 2 489–498.
IEEE K. O. Şimit, M. Rizelioğlu, ve T. Arslan, “TÜRKİYE’NİN İLK YERLİ TRAMVAYI İPEKBÖCEĞİ HATTI ÜZERİNE BİR ANALİZ”, UUJFE, c. 21, sy. 2, ss. 489–498, 2016, doi: 10.17482/uumfd.285483.
ISNAD Şimit, Kerem Oğuz vd. “TÜRKİYE’NİN İLK YERLİ TRAMVAYI İPEKBÖCEĞİ HATTI ÜZERİNE BİR ANALİZ”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi 21/2 (Kasım 2016), 489-498. https://doi.org/10.17482/uumfd.285483.
JAMA Şimit KO, Rizelioğlu M, Arslan T. TÜRKİYE’NİN İLK YERLİ TRAMVAYI İPEKBÖCEĞİ HATTI ÜZERİNE BİR ANALİZ. UUJFE. 2016;21:489–498.
MLA Şimit, Kerem Oğuz vd. “TÜRKİYE’NİN İLK YERLİ TRAMVAYI İPEKBÖCEĞİ HATTI ÜZERİNE BİR ANALİZ”. Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, c. 21, sy. 2, 2016, ss. 489-98, doi:10.17482/uumfd.285483.
Vancouver Şimit KO, Rizelioğlu M, Arslan T. TÜRKİYE’NİN İLK YERLİ TRAMVAYI İPEKBÖCEĞİ HATTI ÜZERİNE BİR ANALİZ. UUJFE. 2016;21(2):489-98.

DUYURU:

30.03.2021- Nisan 2021 (26/1) sayımızdan itibaren TR-Dizin yeni kuralları gereği, dergimizde basılacak makalelerde, ilk gönderim aşamasında Telif Hakkı Formu yanısıra, Çıkar Çatışması Bildirim Formu ve Yazar Katkısı Bildirim Formu da tüm yazarlarca imzalanarak gönderilmelidir. Yayınlanacak makalelerde de makale metni içinde "Çıkar Çatışması" ve "Yazar Katkısı" bölümleri yer alacaktır. İlk gönderim aşamasında doldurulması gereken yeni formlara "Yazım Kuralları" ve "Makale Gönderim Süreci" sayfalarımızdan ulaşılabilir. (Değerlendirme süreci bu tarihten önce tamamlanıp basımı bekleyen makalelerin yanısıra değerlendirme süreci devam eden makaleler için, yazarlar tarafından ilgili formlar doldurularak sisteme yüklenmelidir).  Makale şablonları da, bu değişiklik doğrultusunda güncellenmiştir. Tüm yazarlarımıza önemle duyurulur.

Bursa Uludağ Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı, Görükle Kampüsü, Nilüfer, 16059 Bursa. Tel: (224) 294 1907, Faks: (224) 294 1903, e-posta: mmfd@uludag.edu.tr