Research Article
BibTex RIS Cite

LOTUS ÇİÇEĞİNİN FARKLI KÜLTÜRLERDEKİ ÖNEMİ VE PEYZAJ TASARIMINDA KULLANIMININ İRDELENMESİ

Year 2017, Issue: 10, 22 - 28, 01.12.2017

Abstract

Lotus sp. görünümü, rengi ile ilgi çekici bir çiçektir. Peyzaj tasarım
uygulamalarında kullanıldığında mekanda çok güzel bir görünüm sağlar. İlk
çağ Mısır uygarlığında Firavun saraylarında, sütün başlarında uygulanırdı,
bu sütün başlarına da Lotiforn denilirdi. Çalışmada Lotus çiçeğinin
geçmişten günümüze farklı kültürlerdeki yeri incelenerek, Lotus’sun
özellikleri ortaya konulacaktır. Peyzaj tasarımında kullanımı ile ilgili bilgiler
verilecek ve öneriler getirilecektir.

References

  • BİROL İ.; DERMAN F. (2005). “Türk Tezyîni Sanatlarında Motifler”. İstanbul: Kubbealtı Neşriyatı.
  • CEVAT B. (1989). “Anadolu Roma Çağı Lotus Palmet Örgesinde Tip Gelişimi”. Türk Arkeoloji Dergisi, s. 53-72.
  • EBERHARD W. (2000). Çin Simgeleri Sözlüğü. İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • GÜNEL A. (1972). Bahçe ve Peyzaj Sanatı Tarihi. Ankara: Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları.
  • HAMİDE NUR Ö. (2013). “Tezhip Sanatında Kullanılan Bitkisel Motiflerin Kökenleri”. İstanbul.
  • HANS S. (2003). Bahçelerin ve Parkların Tarihi. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Li Chunji (2011). “Hehua zai Yuanlin Sheji Zhong de Yingyong”. Zhongguo Yuanyi Wenzhai. Zhongguo. ss:109-111.
  • MEB (2012). “Su Kenarı ve Su İçi Süs Bitkileri Yetiştiriciliği” Ankara. Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi (MEGEP) El Sanatları Teknolojisi Bitkisel Motif Çizimi (2009). Ankara.
  • PAMELA B. (2007). Tao Gizli Öğretisi. İstanbul: Sınır Ötesi Yayınları.
  • PEDRAM Rezania (2011). “Symbol of Lotus in Ancient World”. Life Science Journal. 8/3, 309-312.
  • SEÇİL S. (2002). Türk Kültüründe İznik Çinilerinin Önemi ve Güncel Değerlendirilmesi. Ankara: Yeni Türkiye Yayınları.
  • SEVGİ KUTLUAY K. (2000) “Sanat Tarihi Terminolojisinde Lotus ve Palmet”. Celal Esad Arseven Anısına Sanat Tarihi Semineri Bildirileri. İstanbul. s. 253-254.
  • SÖĞÜT Z. (1996). Su Bitkileri ve Peyzaj Mimarlığında Kullanımı. Adana Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 122, s. 203.
  • ŞATIR Sabri (2005). Buda- Suyun Üzerindeki Lotus. Pan Yayıncılık.
  • ŞÜKRÜ A. “Uygur Türkleri ve Kültürünü Tanıyalım”. Alman Dili Edebiyatı.
  • http://www.dunyadinleri.com/tr-TR/dunya dinleri/bahaitapinaklari/oku_hindistandaki- yeni-delhi-lotus-bahai-tapinagi E.T: 10.03.2017.
  • http://apelasyon.com/Yazi/358-sonsuz-yasamin-simgesi-lotus-cicegi E.t: 15.12.2017
Year 2017, Issue: 10, 22 - 28, 01.12.2017

Abstract

References

  • BİROL İ.; DERMAN F. (2005). “Türk Tezyîni Sanatlarında Motifler”. İstanbul: Kubbealtı Neşriyatı.
  • CEVAT B. (1989). “Anadolu Roma Çağı Lotus Palmet Örgesinde Tip Gelişimi”. Türk Arkeoloji Dergisi, s. 53-72.
  • EBERHARD W. (2000). Çin Simgeleri Sözlüğü. İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • GÜNEL A. (1972). Bahçe ve Peyzaj Sanatı Tarihi. Ankara: Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları.
  • HAMİDE NUR Ö. (2013). “Tezhip Sanatında Kullanılan Bitkisel Motiflerin Kökenleri”. İstanbul.
  • HANS S. (2003). Bahçelerin ve Parkların Tarihi. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Li Chunji (2011). “Hehua zai Yuanlin Sheji Zhong de Yingyong”. Zhongguo Yuanyi Wenzhai. Zhongguo. ss:109-111.
  • MEB (2012). “Su Kenarı ve Su İçi Süs Bitkileri Yetiştiriciliği” Ankara. Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi (MEGEP) El Sanatları Teknolojisi Bitkisel Motif Çizimi (2009). Ankara.
  • PAMELA B. (2007). Tao Gizli Öğretisi. İstanbul: Sınır Ötesi Yayınları.
  • PEDRAM Rezania (2011). “Symbol of Lotus in Ancient World”. Life Science Journal. 8/3, 309-312.
  • SEÇİL S. (2002). Türk Kültüründe İznik Çinilerinin Önemi ve Güncel Değerlendirilmesi. Ankara: Yeni Türkiye Yayınları.
  • SEVGİ KUTLUAY K. (2000) “Sanat Tarihi Terminolojisinde Lotus ve Palmet”. Celal Esad Arseven Anısına Sanat Tarihi Semineri Bildirileri. İstanbul. s. 253-254.
  • SÖĞÜT Z. (1996). Su Bitkileri ve Peyzaj Mimarlığında Kullanımı. Adana Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 122, s. 203.
  • ŞATIR Sabri (2005). Buda- Suyun Üzerindeki Lotus. Pan Yayıncılık.
  • ŞÜKRÜ A. “Uygur Türkleri ve Kültürünü Tanıyalım”. Alman Dili Edebiyatı.
  • http://www.dunyadinleri.com/tr-TR/dunya dinleri/bahaitapinaklari/oku_hindistandaki- yeni-delhi-lotus-bahai-tapinagi E.T: 10.03.2017.
  • http://apelasyon.com/Yazi/358-sonsuz-yasamin-simgesi-lotus-cicegi E.t: 15.12.2017
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Mahire Özçalık

Publication Date December 1, 2017
Submission Date August 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Issue: 10

Cite

APA Özçalık, M. (2017). LOTUS ÇİÇEĞİNİN FARKLI KÜLTÜRLERDEKİ ÖNEMİ VE PEYZAJ TASARIMINDA KULLANIMININ İRDELENMESİ. Uluslararası Uygur Araştırmaları Dergisi(10), 22-28.
AMA Özçalık M. LOTUS ÇİÇEĞİNİN FARKLI KÜLTÜRLERDEKİ ÖNEMİ VE PEYZAJ TASARIMINDA KULLANIMININ İRDELENMESİ. Uluslararası Uygur Araştırmaları Dergisi. December 2017;(10):22-28.
Chicago Özçalık, Mahire. “LOTUS ÇİÇEĞİNİN FARKLI KÜLTÜRLERDEKİ ÖNEMİ VE PEYZAJ TASARIMINDA KULLANIMININ İRDELENMESİ”. Uluslararası Uygur Araştırmaları Dergisi, no. 10 (December 2017): 22-28.
EndNote Özçalık M (December 1, 2017) LOTUS ÇİÇEĞİNİN FARKLI KÜLTÜRLERDEKİ ÖNEMİ VE PEYZAJ TASARIMINDA KULLANIMININ İRDELENMESİ. Uluslararası Uygur Araştırmaları Dergisi 10 22–28.
IEEE M. Özçalık, “LOTUS ÇİÇEĞİNİN FARKLI KÜLTÜRLERDEKİ ÖNEMİ VE PEYZAJ TASARIMINDA KULLANIMININ İRDELENMESİ”, Uluslararası Uygur Araştırmaları Dergisi, no. 10, pp. 22–28, December 2017.
ISNAD Özçalık, Mahire. “LOTUS ÇİÇEĞİNİN FARKLI KÜLTÜRLERDEKİ ÖNEMİ VE PEYZAJ TASARIMINDA KULLANIMININ İRDELENMESİ”. Uluslararası Uygur Araştırmaları Dergisi 10 (December 2017), 22-28.
JAMA Özçalık M. LOTUS ÇİÇEĞİNİN FARKLI KÜLTÜRLERDEKİ ÖNEMİ VE PEYZAJ TASARIMINDA KULLANIMININ İRDELENMESİ. Uluslararası Uygur Araştırmaları Dergisi. 2017;:22–28.
MLA Özçalık, Mahire. “LOTUS ÇİÇEĞİNİN FARKLI KÜLTÜRLERDEKİ ÖNEMİ VE PEYZAJ TASARIMINDA KULLANIMININ İRDELENMESİ”. Uluslararası Uygur Araştırmaları Dergisi, no. 10, 2017, pp. 22-28.
Vancouver Özçalık M. LOTUS ÇİÇEĞİNİN FARKLI KÜLTÜRLERDEKİ ÖNEMİ VE PEYZAJ TASARIMINDA KULLANIMININ İRDELENMESİ. Uluslararası Uygur Araştırmaları Dergisi. 2017(10):22-8.