Gücü ve etkisi fark edilen sosyal medya platfromları bireyler kadar çeşitli ulusal ve uluslararsı kurum ve kuruluşların da dikkatini çekmiştir. Farklı alan ve düzeylerde faaliyet göstermekte olan sivil toplum örgütleri, sosyal medya platformlarını amaçları doğrultusunda kullanarak dijital ortamlarda varlığını göstermektedir. Bu çalışma, sivil toplum örgütlerinin ve sosyal medyanın kavramsal çerçevesinden yola çıkarak sivil toplum örgütlerinin kurumsal hedef çerçevesinde sosyal medyayı, özellikle Facebook’u nasıl kullandığını belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla 2004 yılında Almanya’da kurulan uluslararası sivil toplum örgütü olan World Uyghur Congress’in Facebook sayfası örnek olay incelemesi olarak ele alınmıştır. Çalışma sırasında örgütün hedef kitleleri ile karşılıklı iletişim kurmak için Facebook’u stratejik iletişim kapsamında kullandığı, Facebook sayfası ile kurumsal kimlik oluşturmaya özen gösterdiği, yaptığı paylaşımlarında insan haklarına yönelik içeriklere öncelik verdiği ve Facebook sayfası üzerinden hedef kitleyi bilgilendirici paylaşımlar yaptıkları varsayım olarak belirlenmiş ve sınanmıştır. Varsayımlar doğrultusunda World Uyghur Congress’in Facebook sayfasında yer alan içerikler nitel ve nicel içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Yapılan çalışma sonucu ilk varsayımı geçersiz kılmakla beraber diğer üç varsayımı doğrulamıştır.
Sosyal Medya Sivil Toplum Uygurlar World Uyghur Congress Doğu Türkistan Social Media Civil Society Uyghurs East Turkestan.
Yok
Yok
Tez çalışması sürecinde sabırlı okumaları ve destekleyici önerileri için danışman sevgili danışman hocam Prof.Dr Oya Şakı Aydın'a çok teşekkür ediyorum.
Social media platforms, whose power and influence have been noticed, have attracted the attention of various national and international institutions and organizations as well as individuals. Non-governmental organizations operating in different fields and levels show their presence in digital environments by using social media platforms for their purposes. Based on the conceptual framework of non-governmental organizations and social media, this study aims to determine how non-governmental organizations use social media, especially Facebook, within the framework of their organizational goals. For this purpose, the Facebook page of the World Uyghur Congress, an international non-governmental organization established in Germany in 2004, was taken as a case study. During the study, the assumptions that the organization uses Facebook within the scope of strategic communication in order to communicate with its target audiences, pays attention to creating a corporate identity with the Facebook page, gives priority to human rights content in its posts, and shares informative posts on the Facebook page were determined and tested.
In line with the assumptions, the contents on the Facebook page of the World Uyghur Congress were analyzed by qualitative and quantitative content analysis methods. The result of the study invalidated the first assumption and confirmed the other three assumptions.
Social Media Civil Society World Uyghur Congress Uyghurs East Turkestan.
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 20 |