Eğitim; yeni kuşakların, toplum hayatında yerlerini almak için hazırlanırken, gereken bilgi, beceri ve anlayışlar elde etmelerine ve kişiliklerini geliştirmelerine yardım etme etkinliği olarak tanımlanır. Başka bir ifadeyle eğitim; bireyin, içinde yaşayacağı topluma uyum sağlayabilmek ve etkin bir birey olabilmek için yaşamış olduğu hazırlık sürecidir. Eğitimin, bu süreç içerisinde, hitap ettiği bireyleri içinde yaşadıkları toplumun sorunlarına ve ihtiyaçlarına duyarlı hale getirmek gibi bir görevi de mevcuttur. Bu bağlamda bir eğitim sisteminin hitap ettiği toplumun ihtiyaçlarını ve beklentilerini dikkate almaması ve müfredatını bu çerçevede hazırlamaması düşünülemez. Ancak Türk Milli Eğitim Sistemi’nin Türkiye’nin temel sorunlarına duyarlı olduğunu söylemek çok güçtür. Örneğin trafik sorunu Türk Eğitim Sistemi’nin ilgisini çeken bir sorun olarak görülmemektedir. Yaptığımız araştırmalar sonucunda Türkiye’yi çok uzun bir zamandır meşgul ve huzursuz eden, maddi manevi büyük kayıplara, on binlerce insanın ölümüne ve daha fazlasının yaralanmasına neden olan trafik kazalarının orta öğretim ders kitaplarında kendisine yer bulamadığı gerçeği ortaya çıkmıştır. Seçmeli olarak okutulan “Trafik ve İlk Yardım Bilgisi” dersi bulunmakla beraber ne kadar seçildiği, içeriği ve veriliş biçimi tartışmaya açık bir dersin dışında bu sorunu ele alan başka bir orta öğretim dersi bulunmamaktadır. Trafik sorunu, Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi, Demokrasi ve İnsan Hakları, Sağlık Bilgisi derslerinde etkili bir şekilde ele alınabilir. Türk Eğitim Sistemi gözden geçirilerek Türkiye’nin trafik sorunu gibi reel sorunlarını etkili bir şekilde ele alacak bir yapıya kavuşturulmalıdır
Education is described as the act of preparing new generation for the role they will play in the real life. In other words, education is the process of preparations for life. Education has such roles that prepare the individuals for life by enabling them to see their society’s real problems. So an educational system cannot be considered as deaf to its society’s problems and needs. Considering this, it is difficult to say that Turkish Educational System is sensitive to its problems and needs. For example, traffic accidents as a problem of Turkey aren’t a matter for Turkish Educational System. According to the researches we have made, we have seen that traffic accidents that killed and disabled many people and got huge amounts of money from Turkey’s budget aren’t mentioned in Turkish high school course books. Except the optional lesson called “Traffic and First Aid Education” it is impossible to see anything on any high school books. Traffic matter can be put in Religion Culture and Moral Values Education, Democracy and Human Rights and Health Information lessons. By revising Turkish Educational System, traffic problem in Turkey can be taught in an effective way
Turkish Educational System Relationship between Society and Education Traffic Problem Traffic Education
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 20, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 1 Issue: 2 |