Medya içeriklerini incelemek için içerik analizi ve
göstergebilimsel analiz olmak üzere iki temel analiz vardır. Göstergebilimsel
analiz görünenin dışında, daha derin inceleme gerektiren, yorumlamayla
görünenin dışındakileri de ortaya koyan bir analizdir. Türkiye’de çoğu
gazetenin sloganı ve logosu bulunmaktadır. Bunlar gazeteyle ilgili ilk bakışta
bir anlam katmasa da, göstergebilimsel analiz neticesinde de ortaya çıktığı
gibi, okurlara etki sağladığı bilinmektedir. Bu kapsamda Türkiye’de yerel basın
içerisinde yer alan gazetelerden Tekirdağ ili Çorlu ilçesinde satılan, Basın
İlan Kurumu resmi internet sitesi üzerinde belirtilen üç adet gazete incelemeye
alınmıştır. Avrupa Yakası, Çorlu ve Devrim gazetelerinin slogan ve logoları
göstergebilimsel çözümleme ile derinlemesine incelenmiştir.
There are two basic analyses named content analysis and semiotic analysis to research media contents. Semiotic analysis is an analysis that needs deep study except visible, displays the unapparent with comments. Most of the newspaper have logo and slogan in Turkey. Primarly these logos and slogans don’t mean related newspapers, they produce an effect on readers as proceed from semiotic analysis. In this context, three newspapers are studied and researched which are selled in the city of Tekirdağ’s country Çorlu and selected from Press Advertisement Agency’s official website. The slogan and logo of the newspapers Avrupa Yakası, Çorlu and Devrim was deeply researched by semiotic analysis.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 3 Issue: 5 |