Sağlık kurumlarında başarının sırlarından belki de en önemlisi ihtiyaç duyulan liderlere sahip oluşlarıdır. Sağlık kurumlarında rekabetin ve başarının devamı için çalışanı pozitif yönlerde harekete geçirecek ve isteklendirecek liderlere ihtiyaç vardır. İşe dair artacak olan istek ve pozitif ivmelenme, çalışanlarda örgüte bağlılığı artıracağı gibi bunun sonucunda da çalışanların farklı türden iş değişikliklerine gitmeyerek, profesyonelliklerinin önü açılacaktır. Ayrıca örgüte bağlılık sonucunda çalışanın motivasyonunda da ciddi bir artış gözlemlenebilecektir. Otantik, karizmatik, etkileşimci ve dönüşümcü liderlik gibi modern liderlik kavramlarının sağlık sektörleri açısından irdelenmesi yanında sektörlerin gelecek vizyon ve misyonlarını bu kavramlara göre hedeflemeleri başarıları için elzemdir. Ayrıca çalışanların, liderlerinin belirlemiş oldukları hedefleri ve çalışma ortamları açısından sağlananlara bağlı olarak oluşan örgütsel bağlılıkların devamı örgütün başarısında en önemli katkıyı sunacak güçtedir. Sağlık örgütünün amaç ve değerlerini kabul eden, başarısı için fedakârlıklarda bulunan, örgüt üyeliğinin devam etmesine sahip olup, örgütü ile özdeşleşebilen çalışanlar ve bu çalışanları örgüt başarısı için belirlediği hedefler doğrultusunda hareketlendiren lider örgütün başarısında ki en büyük paya sahip olacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 11 |