Sürekli değişim ve istikrarsızlıkların yaşandığı postmodern dünyada, değişmez kabul edilen bazı edebi türler vardır. Bu türler arasında yaşam anlatısı ve otobiyografik anlatı yazını ön plandadır ve her iki tür de alandaki eleştirmenler tarafından tartışmaya fazlasıyla açıktır. Yaşam anlatısı teorisiyle birlikte, gerçek ve kurgu arasındaki kesinleşmiş sınırlarla oynama olasılığı öne çıkmaktadır. Bu kapsamda, gerçeklik ve kurgu arasında var olan belirgin sınır, bir takım otobiyografi yazarları tarafından yıkılmaya başlanmıştır. Chicana feminist bir yazar olan Norma Elia Cantú da hayatı Amerika Birleşik Devletleri ve Meksika sınırlarında geçen bu yenilikçi yazarlardan biridir. Lokasyon temelli otobiyografinin bu formu, Cantú'nun söylemiyle “otobiyoetnografi” olarak adlandırılmaktadır. Cantú, Canícula: Snapshots of a Girlhood en la Frontera (1995) adlı romanında, sınır bölgelerindeki yaşamı ve gerçek ile kurgu arasındaki sınırların yok oluşunu, geçmişinden fotoğraflar kullanarak gözler önüne sermektedir. Fotoğrafları ve vinyetleri anlatıya uygulayarak özgünlük etkisine katkıda bulunmaktadır. Buna karşılık olarak, bazı eleştirmenlere göre, fotoğraflar ve altlarındaki yazılar arasında ufak tutarsızlıkların olması yaşam öyküsünün güvenilirliğini zedelemektedir. Benzer bir şekilde, Cantú anlatısındaki kurgusallığı ne kabul etmekte ne de reddetmektedir. Bu durum, geleneksel otobiyografi yazarları tarafından tartışmaya açık olarak değerlendirilmektedir. Bu çalışmada, Canícula: Snapshots of a Girlhood en la Frontera (1995) kitabından alıntılar incelenerek fotoğraflar, vinyetler ve takip eden anlatılar arasındaki ilişkinin irdelenmesi amaçlanmakta olmakla beraber, bu da otobiyografinin yaşam anlatısı kuramı açısından güvenilirliği konusunun altını çizmektedir. Bu çalışma, Cantú’nun eserinde bağlamsallaştırılan içerik, yapı, kimlik sorunları, gelenek ve görenekler, dini uygulamalar, feminist bakış açısı, dil, politika gibi hem Cantú’nun kişisel yaşamına hem de Meksika kültürüne ilişkin belirli yönleri ele almaktadır.
In the postmodern world with constant changes and instabilities, there are several literary genres that have been considered unalterable. Amongst these genres, life writing and autobiographical account writing are in the forefront and they are exceedingly open to discussion by critics in the field. With the life writing theory, the possibility of playing with the clear-cut boundaries between fact and fiction become prominent. Within this scope, the distinct and evident border between reality and fiction has commenced to be demolished by some autobiography writers. As a Chicana feminist writer, Norma Elia Cantú is one of these reformist writers whose life has also been on the borders of the United States of America and Mexico. This form of location-based autobiography is called, in Cantú’s terms, as “autobioetnography.” In her novel, Canícula: Snapshots of a Girlhood en la Frontera (1995), Cantú demonstrates life on the borderlands and the destruction of the boundaries between fact and fiction by utilizing photographs from her past. Through applying the photographs and vignettes to the narration, she contributes to the authenticity effect. Conversely, for some critics, there are minor inconsistencies between the photographs and the prose underneath them and this discolors the reliability of the life account. In a similar vein, Cantú neither accepts the fictionality in her narrative nor she denies it. This is considered to be controversial by traditional autobiography writers. In this study, there are scrutinized excerpts from Canícula: Snapshots of a Girlhood en la Frontera (1995) which are aimed to examine the relationship between the photographs, vignettes, and the following texts which, in return, underlines the issue of reliability in her autobiography in terms of the life writing theory. This study looks into certain aspects which are contextualized in Cantú’s work, such as content, structure, identity issues, customs and traditions, religious practices, feminist point of view, language, politics regarding both her personal life and the Mexican culture.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | World Languages, Literature and Culture (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2024 |
Submission Date | September 26, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 4 Issue: 2 |