With the development of technology and the increase in the intensity of business life, people's daily routines have changed. Many actions that were previously performed one-on-one can now be easily performed in virtual environments. One of them was shopping. With online shopping, people do not want to spend their limited time in their daily lives shopping, they can follow promotions more easily and closely, and see more options together. The concept of brand loyalty is a general loyalty attitude that the consumer develops towards a brand or the intermediary supplier that provides that product. Customers with established brand loyalty generally do not look for a different product and brand, and the seller provides a great competitive advantage in this situation. With the emergence of online purchasing, there have been differentiations in consumers' brand loyalty. In this study, a conceptual framework is presented in order to explain the relationship between the two concepts. Based on the studies in the literature, it has been concluded that the two concepts are in a relationship and that they affect each other both positively and negatively depending on certain conditions.
Teknolojinin gelişmesi ve iş hayatındaki yoğunluğun artmasıyla birlikte insanların günlük rutinleri değişime uğramıştır. Eskiden birebir olarak gerçekleştirilen pek çok eylem artık sanal ortamlarda kolaylıkla gerçekleştirilebilmektedir. Bunlardan birisi de alışveriş yapmak olmuştur. İnternetten alışverişle birlikte insanlar günlük yaşamlarındaki kısıtlı zamanlarını alışveriş yapmak için harcamak istememekte, promosyonları daha kolay ve yakından takip edebilmekte ve daha fazla seçeneği bir arada görebilmektedirler. Marka sadakati kavramı, tüketicinin bir markaya veya o ürünü temin eden aracı tedarikçiye karşı geliştirdiği genel bir bağlılık tavrıdır. Marka sadakati yerleşmiş olan müşterilerde genel olarak farklı bir ürün ve marka arayışına girilmesi söz konusu olmamaktadır ve bu durumdan satıcı büyük rekabet avantajı sağlamaktadır. İnternetten satın almanın ortaya çıkmasıyla birlikte tüketicilerin marka sadakatinde farklılaşmalar meydana gelmiştir. Bu çalışmada iki kavram arasındaki ilişkinin açıklanabilmesi adına kavramsal bir çerçeve sunulmuştur. Literatürde yapılan çalışmalardan hareketle iki kavramın ilişki içerisinde olduğu ve birbirlerini hem olumlu hem de olumsuz şekilde etkilemelerinin belirli bazı koşullara bağlı olarak gerçekleştiği sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 3 |