BibTex RIS Kaynak Göster

ONLINE PURCHASING AND BRAND LOYALTY

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 3, 34 - 41, 15.09.2022
https://doi.org/10.5281/zenodo.7079627

Öz

With the development of technology and the increase in the intensity of business life, people's daily routines have changed. Many actions that were previously performed one-on-one can now be easily performed in virtual environments. One of them was shopping. With online shopping, people do not want to spend their limited time in their daily lives shopping, they can follow promotions more easily and closely, and see more options together. The concept of brand loyalty is a general loyalty attitude that the consumer develops towards a brand or the intermediary supplier that provides that product. Customers with established brand loyalty generally do not look for a different product and brand, and the seller provides a great competitive advantage in this situation. With the emergence of online purchasing, there have been differentiations in consumers' brand loyalty. In this study, a conceptual framework is presented in order to explain the relationship between the two concepts. Based on the studies in the literature, it has been concluded that the two concepts are in a relationship and that they affect each other both positively and negatively depending on certain conditions.

Kaynakça

  • Abay, Ş. 2019 . Online alışverişlerde algılanan değerin marka sadakatine etkisi Master's thesis, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü .
  • Abay, Ş., & Akkılıç, M. E. 2020 . Tüketicilerin Çevrimiçi Alışverişlerde Algıladıkları Değerin Marka Sadakati Üzerindeki Etkisi: Giyim Ürünü Temelinde Bir Çalışma. TUJOM, 5 2 , 141-157.
  • Cai, Y., & Cude, B. J. 2016 . Online shopping. Handbook of consumer finance research, 339-355.
  • Çetin, K. 2016 . Kadın tüketicilerin giysi satın alma davranışları ve marka bağımlılığı. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2 2 , 22-40.
  • Demir, M. 2012 . Marka Sadakatinin Ölçülmesi: Niyete Bağlı Tutumsal Ölçek ile Satın Alma Sırasına Dayalı Davranışsal Ölçeğin Karşılaştırılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 41 1 .
  • Demir, M. 2012 . Marka Sadakatinin Ölçülmesi: Niyete Bağlı Tutumsal Ölçek ile Satın Alma Sırasına Dayalı Davranışsal Ölçeğin Karşılaştırılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 41 1 .
  • Erçiş, A., & Yıldız, T. 2017 . Sosyal Medyanın Markaya Yönelik Tutum ve Satın Alma Niyetine Etkileri. Ataturk University Journal of Economics & Administrative Sciences, 31 2 .
  • Eren, S. S., & Erge, A. 2012 . Marka güveni, marka memnuniyeti ve müşteri değerinin tüketicilerin marka sadakati üzerine etkisi. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 7 26 , 4455-4482.
  • Gümüş, N. 2020 . Z kuşağı tüketicilerin satın alma karar tarzlarının incelenmesi. Yaşar Üniversitesi EDergisi, 15 58 , 381-396.
  • Hacıefendioğlu, Ş. 2014 . Sosyal medyanın marka bağlılığına etkisi üzerine bir araştırma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 28 , 59-70.
  • Iwasaki, Y., & Havitz, M. E. 2004 . Examining relationships between leisure involvement, psychological commitment and loyalty to a recreation agency. Journal of leisure research, 36 1 , 45- 72.
  • İşler, D. B., Yarangümelioğlu, D., & Gümülü, E. 2014 . Online tüketici satın alma davranışlarını etkileyen faktörlere yönelik bir durum değerlendirmesi: Isparta ilinde bir uygulama. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 6 3 .
  • Karaosmanoğlu, E., Nacar, R., & Uray, N. 2016 . Websiteleri firmalara ne kazandırabilir? Websitesi kalitesi, tüketici-odaklı marka değeri ve satınalma eğilimi arasındaki ilişki. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16 1 , 159-173.
  • Önder, L. G., & Çakıroğlu, A. D. 2021 . Sosyal ağ pazarlaması, çevrimiçi tüketici katılımı, satın alma niyeti ve marka sadakati arasındaki ilişkiler. Business & Management Studies: An International Journal, 9 3 , 1045-1059.
  • Özcan, M. H., & Argan, M. 2014 . Tüketiciyle online çevrimiçi bağ kurma ile sadakat ve yeniden satın alma niyeti arasındaki ilişki: Facebook örneği.
  • Özgüven, N. 2011 . Tüketicilerin online alışverişe karşı tutumları ile demografik özellikleri arasındaki ilişkinin analizi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2011 2 , 47-54.
  • Saydan, R., & Dülek, B. 2022 . Online Alışverişte Marka İmajının Online Satın Alma Niyeti ve Ağızdan Ağıza İletişim Davranışı Üzerine Etkisi; Amprik Bir Çalışma. Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 5 1 , 70-82.
  • Yalçın, A., & Ene, S. 2013 . Online Ortamda Kurumsal Marka İmajının Marka Sadakati ile İlişkisi Üzerine Bir Araştırma. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 34 1 , 113-134.
  • Yapraklı, T. Ş., Hoş, B., & Ünalan, M. 2018 . Tüketici Karar Verme Tarzları ile Algılanan Mahremiyetin Online Tekrar Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi.
  • Yıldırır, S. C. 2021 . Algılanan Kalite ve Marka Güveninin, Marka Sadakati Üzerindeki Etkisinde Referans Grubun Aracılık Rolü. Güncel Pazarlama Yaklaşımları ve Araştırmaları Dergisi, 2 2 , 98- 109.
  • Yıldız, E., & Koç, M. E. 2017 . Marka Mirası ve Marka Güveninin Satın Alma Niyeti, Müşteri Tatmini ve Marka Sadakati Üzerindeki Etkileri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Pazarlama Kongresi Özel sayısı , 86-104.

İNTERNETTEN SATIN ALMA VE MARKA SADAKATİ

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 3, 34 - 41, 15.09.2022
https://doi.org/10.5281/zenodo.7079627

Öz

Teknolojinin gelişmesi ve iş hayatındaki yoğunluğun artmasıyla birlikte insanların günlük rutinleri değişime uğramıştır. Eskiden birebir olarak gerçekleştirilen pek çok eylem artık sanal ortamlarda kolaylıkla gerçekleştirilebilmektedir. Bunlardan birisi de alışveriş yapmak olmuştur. İnternetten alışverişle birlikte insanlar günlük yaşamlarındaki kısıtlı zamanlarını alışveriş yapmak için harcamak istememekte, promosyonları daha kolay ve yakından takip edebilmekte ve daha fazla seçeneği bir arada görebilmektedirler. Marka sadakati kavramı, tüketicinin bir markaya veya o ürünü temin eden aracı tedarikçiye karşı geliştirdiği genel bir bağlılık tavrıdır. Marka sadakati yerleşmiş olan müşterilerde genel olarak farklı bir ürün ve marka arayışına girilmesi söz konusu olmamaktadır ve bu durumdan satıcı büyük rekabet avantajı sağlamaktadır. İnternetten satın almanın ortaya çıkmasıyla birlikte tüketicilerin marka sadakatinde farklılaşmalar meydana gelmiştir. Bu çalışmada iki kavram arasındaki ilişkinin açıklanabilmesi adına kavramsal bir çerçeve sunulmuştur. Literatürde yapılan çalışmalardan hareketle iki kavramın ilişki içerisinde olduğu ve birbirlerini hem olumlu hem de olumsuz şekilde etkilemelerinin belirli bazı koşullara bağlı olarak gerçekleştiği sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Abay, Ş. 2019 . Online alışverişlerde algılanan değerin marka sadakatine etkisi Master's thesis, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü .
  • Abay, Ş., & Akkılıç, M. E. 2020 . Tüketicilerin Çevrimiçi Alışverişlerde Algıladıkları Değerin Marka Sadakati Üzerindeki Etkisi: Giyim Ürünü Temelinde Bir Çalışma. TUJOM, 5 2 , 141-157.
  • Cai, Y., & Cude, B. J. 2016 . Online shopping. Handbook of consumer finance research, 339-355.
  • Çetin, K. 2016 . Kadın tüketicilerin giysi satın alma davranışları ve marka bağımlılığı. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2 2 , 22-40.
  • Demir, M. 2012 . Marka Sadakatinin Ölçülmesi: Niyete Bağlı Tutumsal Ölçek ile Satın Alma Sırasına Dayalı Davranışsal Ölçeğin Karşılaştırılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 41 1 .
  • Demir, M. 2012 . Marka Sadakatinin Ölçülmesi: Niyete Bağlı Tutumsal Ölçek ile Satın Alma Sırasına Dayalı Davranışsal Ölçeğin Karşılaştırılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 41 1 .
  • Erçiş, A., & Yıldız, T. 2017 . Sosyal Medyanın Markaya Yönelik Tutum ve Satın Alma Niyetine Etkileri. Ataturk University Journal of Economics & Administrative Sciences, 31 2 .
  • Eren, S. S., & Erge, A. 2012 . Marka güveni, marka memnuniyeti ve müşteri değerinin tüketicilerin marka sadakati üzerine etkisi. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 7 26 , 4455-4482.
  • Gümüş, N. 2020 . Z kuşağı tüketicilerin satın alma karar tarzlarının incelenmesi. Yaşar Üniversitesi EDergisi, 15 58 , 381-396.
  • Hacıefendioğlu, Ş. 2014 . Sosyal medyanın marka bağlılığına etkisi üzerine bir araştırma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 28 , 59-70.
  • Iwasaki, Y., & Havitz, M. E. 2004 . Examining relationships between leisure involvement, psychological commitment and loyalty to a recreation agency. Journal of leisure research, 36 1 , 45- 72.
  • İşler, D. B., Yarangümelioğlu, D., & Gümülü, E. 2014 . Online tüketici satın alma davranışlarını etkileyen faktörlere yönelik bir durum değerlendirmesi: Isparta ilinde bir uygulama. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 6 3 .
  • Karaosmanoğlu, E., Nacar, R., & Uray, N. 2016 . Websiteleri firmalara ne kazandırabilir? Websitesi kalitesi, tüketici-odaklı marka değeri ve satınalma eğilimi arasındaki ilişki. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16 1 , 159-173.
  • Önder, L. G., & Çakıroğlu, A. D. 2021 . Sosyal ağ pazarlaması, çevrimiçi tüketici katılımı, satın alma niyeti ve marka sadakati arasındaki ilişkiler. Business & Management Studies: An International Journal, 9 3 , 1045-1059.
  • Özcan, M. H., & Argan, M. 2014 . Tüketiciyle online çevrimiçi bağ kurma ile sadakat ve yeniden satın alma niyeti arasındaki ilişki: Facebook örneği.
  • Özgüven, N. 2011 . Tüketicilerin online alışverişe karşı tutumları ile demografik özellikleri arasındaki ilişkinin analizi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2011 2 , 47-54.
  • Saydan, R., & Dülek, B. 2022 . Online Alışverişte Marka İmajının Online Satın Alma Niyeti ve Ağızdan Ağıza İletişim Davranışı Üzerine Etkisi; Amprik Bir Çalışma. Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 5 1 , 70-82.
  • Yalçın, A., & Ene, S. 2013 . Online Ortamda Kurumsal Marka İmajının Marka Sadakati ile İlişkisi Üzerine Bir Araştırma. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 34 1 , 113-134.
  • Yapraklı, T. Ş., Hoş, B., & Ünalan, M. 2018 . Tüketici Karar Verme Tarzları ile Algılanan Mahremiyetin Online Tekrar Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi.
  • Yıldırır, S. C. 2021 . Algılanan Kalite ve Marka Güveninin, Marka Sadakati Üzerindeki Etkisinde Referans Grubun Aracılık Rolü. Güncel Pazarlama Yaklaşımları ve Araştırmaları Dergisi, 2 2 , 98- 109.
  • Yıldız, E., & Koç, M. E. 2017 . Marka Mirası ve Marka Güveninin Satın Alma Niyeti, Müşteri Tatmini ve Marka Sadakati Üzerindeki Etkileri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Pazarlama Kongresi Özel sayısı , 86-104.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mohammad Bittar Bu kişi benim

Aşkım Nurdan Tümbek Tekeoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bittar, M., & Tekeoğlu, A. N. T. (2022). İNTERNETTEN SATIN ALMA VE MARKA SADAKATİ. Working Paper Series, 3(3), 34-41. https://doi.org/10.5281/zenodo.7079627