BibTex RIS Kaynak Göster

INNOVATION POLICIES OF CHINA AND RUSSIA IN THE CHANGE OF ECONOMIC HEGEMONY

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 4, 32 - 44, 30.12.2021
https://doi.org/10.5281/zenodo.5810204

Öz

With the new order that changed after cold war, the People’s Repuclic of China and the Russian Federation in the world, especially in the Eurasia region, acted with the sam motives, they reached an important position in the scene of history, as two super powers. Russia, having become strong after the SovietUnion, established the “Eurasian Economic Union” in order to regain its ability of activity in the region. As for China, it carried out an active foreign policy throughout the years in order to realize its “OneBeltOne Road” intiative. Considering the current situation, it is thought that the decision of combining these two projects in 2015 was a very important development. The issues outlined above is based on the new “hegemony theory of Gramsci” which is leaded by Robert Coxand is named is this article as “Chinese-Russionpolicy of novelty in the transformations of economic hegemony”.

Kaynakça

  • Akın, N.,& Çörek, E. T. 2005 . Müşteri Memnuniyetinde İstatistiksel Yöntemler ve Bir Uygulama. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Esntitüsü Dergisi, 259-260.
  • Alagöz, M., İnce, M., & Oktay, E. 2004 . Müşteri İlişkileri Yönetimi CRM Bilişim Teknolojilerinin Etkisi ve Bankacılık Sektöründeki Gelişimi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Bayuk, N.,&Öçer, A. 2001 . Pazarlama Günyası Dergisi, 27-29.
  • Çakır, S. Y.,& Eğinli, A. T. 2010 . Memnun Çalışanlar Memnun Müşteriler. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Demir, F. O.,& Kırdar, Y. 2000 . CustomerRelations Management: CRM Müşteri İlişkileri Yönetimi: CRM . s. 293- 308.
  • Donohoe, A. 2019, Ağustos 9 . https://bizfluent.com. https://bizfluent.com: https://bizfluent.com/facts6883122- importance-crm-banking-sector.html adresinden alınmıştır
  • Finkelstein, E. 2020, Eylül 17 . https://everfi.com. https://everfi.com: https://everfi.com/blog/financialeducation/retail-bank-marketing-trends/ adresinden alınmıştır
  • Fırat, E. 2000 . En Değerli Müşteri Kimde? Capital, 156.
  • Halis, M. 2008 . Toplam Kalite Yönetimi. Sakarya Yayıncılık.
  • https://bkm.com.tr. 2011, Şubat 1 . https://bkm.com.tr: https://bkm.com.tr/pos-atm-kart-sayilari/ adresinden alınmıştır
  • https://www.oracle.com. 2019 . https://www.oracle.com/database/what-is-database/ adresinden alınmıştır.
  • İstanbul Ticaret Odası. 2004 . İşletme Yönetiminde Yeni Eğilimler Dizisi, Sorularla Müşteri İlişkileri Yönetimi.
  • Kalder. 2000 . Müşteri Memnuniyeti Yönetimi. İstanbul: Rota Yayın.
  • Kılıç, B.,& Öter, Z. 2015 . Turizm Pazarlamasında Güncel Yaklaşımlar.
  • nek.istanbul.edu.tr. tarih yok . http://nek.istanbul.edu.tr:4444/ekos/TEZ/41518.pdf adresinden alınmıştır Odabaşı, Y. 2015 . Müşteri İlişkileri Yönetimi CRM .
  • Ortaç, M. 2019, Haziran 4 . https://medium.com. https://medium.com: https://medium.com/t%C3%BCrkiye/veri- madencili%C4%9Fi-data-mining-nedir-8bc004482ae7 adresinden alınmıştır
  • QuestionPro. tarih yok . QuestionPro: https://www.questionpro.com/blog/customer-lifetime-valueclv-calculation/ adresinden alınmıştır
  • siluettanitim. 2015, Temmuz 07 . blog.siluettanitim.com: https://blog.siluettanitim.com/iste-websitesinin- avantajlari/ adresinden alınmıştır
  • Story, H. tarih yok . https://global.hitachi-solutions.com/. https://global.hitachi-solutions.com/: https://global.hitachi- solutions.com/blog/importance-crm-banking adresinden alınmıştır
  • Uzunoğlu, E. 2007 . Müşteri Odaklı Pazarlama Anlayışına Göre Değer Yaratma: Bir Model Olarak Değer İletim Sistemi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 12.
  • www.algoritmikjimnastik.com. 2017, Mart 1 . www.algoritmikjimnastik.com: https://algoritmikjimnastik.com/e- ticaret-terimleri-sozlugu/yasamboyu-musteri-degeri-customerlifetime-value-clv/ adresinden alınmıştır
  • Yıldırım, Y. D. 2015 . Müşteri İlişkileri Yönetimi. docplayer.biz.tr: https://docplayer.biz.tr/549428- Crm-musteri- iliskileri-yonetimi.html adresinden alınmıştır
  • Zengin, B. 2015, Ağustos . Müşteri İlişkileri Yönetimi. docplayer: https://docplayer.biz.tr/26193203- Customer- relationship-management-crm-musteri-iliskileri-yonetimi-miy.html adresinden alınmıştır.

EKONOMİK HEGEMONYANIN DEĞİŞİMİNDE ÇİN VE RUSYA’NIN İNOVASYON POLİTİKALARI

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 4, 32 - 44, 30.12.2021
https://doi.org/10.5281/zenodo.5810204

Öz

Soğuk Savaş sonrasında değişen yenidünya düzeninde Çin Halk Cumhuriyeti ve Rusya Federasyonu özellikle Avrasya coğrafyasında aynı hedeflerle yol almış ve iki büyük güç şeklinde tarihi arenada önemli bir konuma gelmişlerdir. Bu durumu oluşturma sürecinde; Rusya, bölgede etkinliğini yeniden sağlamak için Avrasya Ekonomik Birliği'ni kurmuş, Sovyetler Birliği'nden sonra güç kazanmış ve Çin, "Tek Kuşak Bir Yol" oluşturmak için daha aktif bir dış politika benimsemiştir. Kendilerini izole etmiş ve ilgili iki ülkedeki yumuşak güç yetenekleriyle bu bölgede hegemonyalarını sağlamaya çalışmıştır. Mevcut duruma bakıldığında, 2015 yılında bu iki projenin birleştirilmesi kararı son derece önemli bir gelişme olarak değerlendirilmektedir. Yukarıda ana hatları verilen konular, bu makalede "ekonomik hegemonya değişimlerinde Çin-Rus yenilik politikası" olarak adlandırılan Robert Cox'un öncülük ettiği yeni Gramsci hegemonya teorisine dayanmaktadır.

Kaynakça

  • Akın, N.,& Çörek, E. T. 2005 . Müşteri Memnuniyetinde İstatistiksel Yöntemler ve Bir Uygulama. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Esntitüsü Dergisi, 259-260.
  • Alagöz, M., İnce, M., & Oktay, E. 2004 . Müşteri İlişkileri Yönetimi CRM Bilişim Teknolojilerinin Etkisi ve Bankacılık Sektöründeki Gelişimi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Bayuk, N.,&Öçer, A. 2001 . Pazarlama Günyası Dergisi, 27-29.
  • Çakır, S. Y.,& Eğinli, A. T. 2010 . Memnun Çalışanlar Memnun Müşteriler. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Demir, F. O.,& Kırdar, Y. 2000 . CustomerRelations Management: CRM Müşteri İlişkileri Yönetimi: CRM . s. 293- 308.
  • Donohoe, A. 2019, Ağustos 9 . https://bizfluent.com. https://bizfluent.com: https://bizfluent.com/facts6883122- importance-crm-banking-sector.html adresinden alınmıştır
  • Finkelstein, E. 2020, Eylül 17 . https://everfi.com. https://everfi.com: https://everfi.com/blog/financialeducation/retail-bank-marketing-trends/ adresinden alınmıştır
  • Fırat, E. 2000 . En Değerli Müşteri Kimde? Capital, 156.
  • Halis, M. 2008 . Toplam Kalite Yönetimi. Sakarya Yayıncılık.
  • https://bkm.com.tr. 2011, Şubat 1 . https://bkm.com.tr: https://bkm.com.tr/pos-atm-kart-sayilari/ adresinden alınmıştır
  • https://www.oracle.com. 2019 . https://www.oracle.com/database/what-is-database/ adresinden alınmıştır.
  • İstanbul Ticaret Odası. 2004 . İşletme Yönetiminde Yeni Eğilimler Dizisi, Sorularla Müşteri İlişkileri Yönetimi.
  • Kalder. 2000 . Müşteri Memnuniyeti Yönetimi. İstanbul: Rota Yayın.
  • Kılıç, B.,& Öter, Z. 2015 . Turizm Pazarlamasında Güncel Yaklaşımlar.
  • nek.istanbul.edu.tr. tarih yok . http://nek.istanbul.edu.tr:4444/ekos/TEZ/41518.pdf adresinden alınmıştır Odabaşı, Y. 2015 . Müşteri İlişkileri Yönetimi CRM .
  • Ortaç, M. 2019, Haziran 4 . https://medium.com. https://medium.com: https://medium.com/t%C3%BCrkiye/veri- madencili%C4%9Fi-data-mining-nedir-8bc004482ae7 adresinden alınmıştır
  • QuestionPro. tarih yok . QuestionPro: https://www.questionpro.com/blog/customer-lifetime-valueclv-calculation/ adresinden alınmıştır
  • siluettanitim. 2015, Temmuz 07 . blog.siluettanitim.com: https://blog.siluettanitim.com/iste-websitesinin- avantajlari/ adresinden alınmıştır
  • Story, H. tarih yok . https://global.hitachi-solutions.com/. https://global.hitachi-solutions.com/: https://global.hitachi- solutions.com/blog/importance-crm-banking adresinden alınmıştır
  • Uzunoğlu, E. 2007 . Müşteri Odaklı Pazarlama Anlayışına Göre Değer Yaratma: Bir Model Olarak Değer İletim Sistemi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 12.
  • www.algoritmikjimnastik.com. 2017, Mart 1 . www.algoritmikjimnastik.com: https://algoritmikjimnastik.com/e- ticaret-terimleri-sozlugu/yasamboyu-musteri-degeri-customerlifetime-value-clv/ adresinden alınmıştır
  • Yıldırım, Y. D. 2015 . Müşteri İlişkileri Yönetimi. docplayer.biz.tr: https://docplayer.biz.tr/549428- Crm-musteri- iliskileri-yonetimi.html adresinden alınmıştır
  • Zengin, B. 2015, Ağustos . Müşteri İlişkileri Yönetimi. docplayer: https://docplayer.biz.tr/26193203- Customer- relationship-management-crm-musteri-iliskileri-yonetimi-miy.html adresinden alınmıştır.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Rıdvan Kılıç Bu kişi benim

Üyesi Güldenur Çetin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Kılıç, R., & Çetin, Ü. G. (2021). EKONOMİK HEGEMONYANIN DEĞİŞİMİNDE ÇİN VE RUSYA’NIN İNOVASYON POLİTİKALARI. Working Paper Series, 2(4), 32-44. https://doi.org/10.5281/zenodo.5810204