With the development of technology, the use of the Internet by groups of people of all ages has increased. The developments in the internet have also affected the insurance industry, and people have started to do research on the internet before purchasing their policies. The wide variety of products and the ability of consumers to compare the policies they want to buy have started to increase the use of digital platforms. In this study, the concept of internet and electronic commerce, marketing in insurance, insurance distribution channels, einsurance, advantages and disadvantages of electronic insurance are explained. In addition, it has been investigated whether there is a significant difference in the buying behavior of consumers on the digital platform according to age groups.
Teknolojinin gelişmesi ile birlikte her yaştan insan gruplarının internet kullanımı artmıştır. İnternetteki gelişmeler sigorta sektörünü de etkilemiş, insanlar poliçelerini satın almadan önce internetten araştırma yapmaya başlamışlardır. Ürün çeşitliliğinin fazla olması ve tüketicilerin satın almak istedikleri poliçeleri karşılaştırma yapabilmeleri dijital platformların kullanımını artırmaya başlamıştır. Bu çalışmada, internet ve elektronik ticaret kavramı, sigortacılıkta pazarlama, sigorta dağıtım kanalları, e-sigortacılık, elektronik sigortacılığın sağlayacağı avantajlar ve dezavantajlar açıklanmıştır. Bununla birlikte tüketicilerin dijital platform üzerinden sigorta poliçesi satın alma davranışları yaş gruplarına göre anlamlı bir farklılık gösterip gösterilmediği araştırılmıştır.
Sigorta E-Sigortacılık Tüketici Davranışları Ki-Kare Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 3 |