BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 3, 51 - 60, 24.09.2021

Öz

With the development of technology, the use of the Internet by groups of people of all ages has increased. The developments in the internet have also affected the insurance industry, and people have started to do research on the internet before purchasing their policies. The wide variety of products and the ability of consumers to compare the policies they want to buy have started to increase the use of digital platforms. In this study, the concept of internet and electronic commerce, marketing in insurance, insurance distribution channels, einsurance, advantages and disadvantages of electronic insurance are explained. In addition, it has been investigated whether there is a significant difference in the buying behavior of consumers on the digital platform according to age groups.

Kaynakça

  • Aliyeva, G. 2019 . Elektronik Sigortacılığın Gelişimi ve Türk Sigorta Sektöründeki Şirketlerin Kümeleme Analizi ile Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sigortacılık Anabilim Dalı
  • Altunışık, R., Özdemir, Ş. ve Torlak, Ö. 2006 . Modern Pazarlama, Değişim Yayınları.
  • Bul, A. 2016 . Sigorta Dağıtım Kanallarının Dijitalizasyonu. 02.04.2021 tarihinde Academia: https://www.academia.edu/31481213/Sigorta_Dağıtım_Kanallarının_Dijitalizasyonu adresinden alındı.
  • Coşkun, N. 2004 . Elektronik Ticaretin Gelişiminde Temel Dinamikler ve Gelişimi Önündeki Engeller. 09.03.2021 tarihinde Dergipark: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/50185 adresinden alındı.
  • Muratoğlu, M. 2012 . Türk Sigorta Sektöründe Dağıtım Kanalları Yapısı ve Şirket ile Acenteler Arasındaki İlişki Memnuniyeti Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı.
  • Sarıkayalı, C. 2000 “Sigortacılıkta Pazarlama ve Satış Semineri”, Birlik’ ten Dergisi, Yıl.1, Sayı. 6, ss. 22–25.
  • İnternet Kaynakları
  • http://ekinoks.cu.edu.tr/css/bolum1.html. Erişim Tarihi:01.06.2021
  • https://sigortacigazetesi.com.tr. Erişim Tarihi:01.06.2021
  • https://www.tsb.org.tr/tr/istatistikler. Erişim Tarihi:01.06.2021

DİJİTAL PLATFORM ÜZERİNDEN SİGORTA POLİÇESİ SATIN ALMA DAVRANIŞLARI: Yaş Gruplarının Dijital Sigorta Kanallarının Kullanımına İlişkin Bir Araştırma

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 3, 51 - 60, 24.09.2021

Öz

Teknolojinin gelişmesi ile birlikte her yaştan insan gruplarının internet kullanımı artmıştır. İnternetteki gelişmeler sigorta sektörünü de etkilemiş, insanlar poliçelerini satın almadan önce internetten araştırma yapmaya başlamışlardır. Ürün çeşitliliğinin fazla olması ve tüketicilerin satın almak istedikleri poliçeleri karşılaştırma yapabilmeleri dijital platformların kullanımını artırmaya başlamıştır. Bu çalışmada, internet ve elektronik ticaret kavramı, sigortacılıkta pazarlama, sigorta dağıtım kanalları, e-sigortacılık, elektronik sigortacılığın sağlayacağı avantajlar ve dezavantajlar açıklanmıştır. Bununla birlikte tüketicilerin dijital platform üzerinden sigorta poliçesi satın alma davranışları yaş gruplarına göre anlamlı bir farklılık gösterip gösterilmediği araştırılmıştır.

Kaynakça

  • Aliyeva, G. 2019 . Elektronik Sigortacılığın Gelişimi ve Türk Sigorta Sektöründeki Şirketlerin Kümeleme Analizi ile Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sigortacılık Anabilim Dalı
  • Altunışık, R., Özdemir, Ş. ve Torlak, Ö. 2006 . Modern Pazarlama, Değişim Yayınları.
  • Bul, A. 2016 . Sigorta Dağıtım Kanallarının Dijitalizasyonu. 02.04.2021 tarihinde Academia: https://www.academia.edu/31481213/Sigorta_Dağıtım_Kanallarının_Dijitalizasyonu adresinden alındı.
  • Coşkun, N. 2004 . Elektronik Ticaretin Gelişiminde Temel Dinamikler ve Gelişimi Önündeki Engeller. 09.03.2021 tarihinde Dergipark: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/50185 adresinden alındı.
  • Muratoğlu, M. 2012 . Türk Sigorta Sektöründe Dağıtım Kanalları Yapısı ve Şirket ile Acenteler Arasındaki İlişki Memnuniyeti Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı.
  • Sarıkayalı, C. 2000 “Sigortacılıkta Pazarlama ve Satış Semineri”, Birlik’ ten Dergisi, Yıl.1, Sayı. 6, ss. 22–25.
  • İnternet Kaynakları
  • http://ekinoks.cu.edu.tr/css/bolum1.html. Erişim Tarihi:01.06.2021
  • https://sigortacigazetesi.com.tr. Erişim Tarihi:01.06.2021
  • https://www.tsb.org.tr/tr/istatistikler. Erişim Tarihi:01.06.2021
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yağmur Eren Bu kişi benim

Özlem Deniz Başar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 24 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Eren, Y., & Başar, Ö. D. (2021). DİJİTAL PLATFORM ÜZERİNDEN SİGORTA POLİÇESİ SATIN ALMA DAVRANIŞLARI: Yaş Gruplarının Dijital Sigorta Kanallarının Kullanımına İlişkin Bir Araştırma. Working Paper Series, 2(3), 51-60. https://doi.org/10.5281/zenodo.5521158.