Bu çalışma, Kosova’daki Arnavutça tarih ders kitaplarında Türk imajının ne şekilde yansıtıldığını incelemektedir. Türkler, tam tarihi bilinmemekle beraber yaklaşık olarak 6. yüzyıldan bu yana Kosova’da varlıklarını sürdürmektedirler. Türklerin bölgeye gelişi Osmanlı ile başlamış ve geldikleri andan itibaren diğer etnik gruplar ile çeşitli olaylar yaşamışlardır. Pek çok savaşa tanıklık etmiş Balkanlar’da, şüphesiz ki Osmanlı da büyük rol oynamış ve tarihte iz bırakacak gelişmeler yaşanmıştır. Kosova’nın Bağımsızlığının ilan edilişinden kısa bir süre sonra Türkiye, Kosova’yı ilk tanıyan ülkeler arasında yer almış ve bu erken tanıma, iki ülke arasında olumlu ilişkiler kurulması yönünde bir kapı açmıştır. Fakat daha önce değindiğimiz bu “iz bırakan” olaylar milliyetçiliğin de etkisiyle, Arnavut tarihçiler tarafından farklı yorumlanmış ve dolayısıyla Türkiye ve Türklere yönelik yapılan eleştiriler, nesiller üzerinde yarattığı “yanlış” algı nedeniyle bu olumlu ilişkilerin hassas bir noktaya gelmesine neden olmuştur. İlk olarak tarihsel arka planın incelendiği bu çalışmada, imajın farklı yansıtılmasının ardında yatan temel nedenlere kısaca değinilmekte, devamında da Kosova’daki eğitim sistemi çerçevesinde var olan sorunların kaynaklarından bahsedilmektedir. Temel tartışma konularından birini de, tarih ders kitaplarında Osmanlı’ya yönelik yapılan eleştirilerin objektif olup olmadığı yönündeki iddialar oluşturmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Cultural Studies, Political Science, Sociology of Migration, Ethnicity and Multiculturalism |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 6 Issue: 2 |