Anayasanın “yasama yetkisini” düzenleyen 7. maddesi bu yetkiyi Türkiye Büyük Millet Meclisine vermekle birlikte yasama yetkisinin ve yasamanın düzenleme alanının anlam ve kapsamına ilişkin bir ayrıntı içermemektedir. Bu konuyu düzenleyen Anayasanın 87. maddesinde yer alan görev ve yetkilerin tahdidi mi yoksa tadadi olarak mı yer aldığı konusunda doktrinde bir fikir birliği bulunmamaktadır. Diğer bir ifade ile, yasama yetkisinin genelliği ilkesinin içerik bakımından Anayasanın 87. maddesiyle sınırlı olup olmadığı, Anayasaya aykırı olmamak şartıyla her konunun kanunla düzenlenip düzenlenemeyeceği, Parlamentonun bir konuyu dilediği ölçüde ayrıntılı olarak belirleme yetkisinin olup olmadığının tartışılması gerekmektedir. Bu çalışmada Anayasa Mahkemesinin yasama yetkisinin genelliğinin Anayasada sayılanlarla sınırlı olduğuna ilişkin verdiği RTÜK Kararının1 bir değerlendirilmesi yapılacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 7 |