Bilgi teknolojileri kullanarak rekabet avantajı sağlanmak istenmesi ve bilginin gün geçtikçe değer kazanması, şirketleri verilerini en uygun şekilde analiz ederek bilgiye dönüştürmeye yöneltmiştir. Bu durum günümüzde önemini artırmaya devam eden İş Zekası (Business Intelligence-BI) ürünlerinin organizasyonlardaki yerini genişletmiştir. İş zekası, bir işletmenin ticari ve ekonomik durumunu daha iyi anlayabilmesi için gerekli olan teknikler, uygulamalar ve çalışmalardaki deneyimi kapsamaktadır. Çeşitli zaman dilimlerinde alınan kararlar, işletmelerin rakiplerine oranla daha başarılı ve bu başarıyı sürdürebilir olmalarında önemli bir etken olmuştur. İş zekası ürünlerinin mutlak katkısının yanı sıra; işletmelerin yapısına ve faaliyetlerine uygun ürünlere karar verilip satın alınması organizasyonun çalışmalarını ve ilerleyen süreci olumlu yönde derinden etkilemektedir. Pazarda mevcut iş zekası yazılımlarından, kurum için daha uygun olanın belirlenmesi, başarıda süreklilik için büyük önem arz etmektedir. İş zekası yazılımı seçimi öncesinde işletmeye uygun farklı yazılımları tanımak ve incelemek de oldukça önemlidir. Bu sebeple de seçim sürecine destek olmak amacıyla farklı alternatiflerin özelliklerinin kıyaslanabileceği verilere ihtiyaç vardır. Bu hizmeti sağlamak amacıyla, iş zekası alanında uzman ve bağımsız danışmanlık firmaları veri toplayarak periyodik raporlar yayınlamaktadırlar. İş zekası araştırması (BI SURVEY) anket değerlendirme raporları, bu alanda seçim sürecini etkileyen, güvenilir ve en geniş yelpazeye sahip raporlardır. Alternatif ve kriter sayısının fazla olduğu bir karar verme problemi olarak karşımıza çıkan bu süreçte, BI SURVEY 7 raporu yazılım grupları özet verileri CRITIC ve TOPSIS yöntemleri kullanılarak değerlendirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 6, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 1 Issue: 2 |