Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KARGO İŞLEMEDE ZAMAN PENCERELİ ÇOK ARAÇLI DİNAMİK ROTALAMA

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 2, 105 - 113, 20.12.2017

Öz

: Kargo firmaları kısıtlı depo kullanımı ile günlük olarak toplama ve
dağıtım işlemleri gerçekleştirmektedir. Müşteriler gerçek zamanlı izleme ve
esnek dağıtım toplama modellerini kargo firmalarından talep etmekte ve kargo
firmaları da bu taleplere teknolojiye dayanan çözümlerle cevap vermeye
çalışmaktadır. Bu çalışmada böl ve fethet yöntemleri kullanılarak belli bir
kurye çalışma alanında gün içi değişikliklere de cevap verebilecek dinamik bir
rotalama oluşturulması ve iş yükünün en iyilenmesi hedeflenmektedir.  Tek araçlı, pencereli dağıtım ve toplama
problemi kargo sektörü için önemli bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu
çalışmada bu probleme yaklaşımlar geliştirilmektedir.

Kaynakça

  • [1] M. I. Hosny, C. L. Mumford, The single vehicle pickup and delivery problem with time windows: intelligent operators for heuristic and metaheuristic algorithms. Journal Heuristics, 16, 417–39 (2010).
  • [2] Lu, Q. and Dessouky, M. M. (2006). A new insertion-based construction heuristic for solving the pickup and delivery problem with time windows. European Journal of Operational Research, 175(2):672–687.
  • [3] Dantzig, G.B., Ramser, J.H.,1959, “The truck dispatching problem”, Management Science , 6-80.
  • [4] Savelsbergh M.W.P., 1985, “Local search in routing problems with time windows”, Annals of Operations Research, 4, 285-305.
  • [5] Solomon M.M., Desrosier J.,1988, “Survey Paper: The time constrained routing and scheduling problems”, Transportation Science, 22, 1.

MULTI-VEHICLE DYNAMIC ROUTING WITH TIME- WINDOWS IN PARCEL DELIVERY

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 2, 105 - 113, 20.12.2017

Öz

CEP companies perform pickup and delivery with limited
warehouse usage daily. Customers expect real time monitoring, flexible pick-up
and delivery models, and CEP companies are working on technology based
solutions to meet such requirements. In this paper, we present a method to
solve VRPTW (vehicle routing problems with time windows), which is an NP-hard
problem. The method used is divide and conquer where a dynamic routing
mechanism is devised to optimize the work load within a Courier Working Zone to
meet possible changes in the task list during the working period.

Kaynakça

  • [1] M. I. Hosny, C. L. Mumford, The single vehicle pickup and delivery problem with time windows: intelligent operators for heuristic and metaheuristic algorithms. Journal Heuristics, 16, 417–39 (2010).
  • [2] Lu, Q. and Dessouky, M. M. (2006). A new insertion-based construction heuristic for solving the pickup and delivery problem with time windows. European Journal of Operational Research, 175(2):672–687.
  • [3] Dantzig, G.B., Ramser, J.H.,1959, “The truck dispatching problem”, Management Science , 6-80.
  • [4] Savelsbergh M.W.P., 1985, “Local search in routing problems with time windows”, Annals of Operations Research, 4, 285-305.
  • [5] Solomon M.M., Desrosier J.,1988, “Survey Paper: The time constrained routing and scheduling problems”, Transportation Science, 22, 1.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nafiz Ünlü Bu kişi benim

Erdem Uçar

Gökay Burak Akkuş Bu kişi benim

Buğra Şen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ünlü, N., Uçar, E., Akkuş, G. B., Şen, B. (2017). KARGO İŞLEMEDE ZAMAN PENCERELİ ÇOK ARAÇLI DİNAMİK ROTALAMA. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi, 3(2), 105-113.