Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BEYAZ EŞYA SEKTÖRÜNDE FİYATLANDIRMA KARARI VE FİYATLANDIRMAYI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 2, 1 - 11, 29.12.2021

Öz

Fiyatlandırma, işletmelerin satışlarını ve karlılıklarını önemli derecede etkilemektedir. Firmalar mümkün olduğunca maksimum kara ulaşabilecekleri ve varlıklarını uzun vadede sürdürebilecekleri fiyatlandırma stratejisini tercih etmektedirler. Bu çalışmada belirtilen amaç doğrultusunda beyaz eşya sektöründe firmaların uyguladıkları fiyatlandırma stratejileri değerlendirilmektedir. Üretici firmalara yapılan anketler ile fiyatlandırma kararları konusunda bilgi alınmıştır. Bunun yanı sıra üreticilerin değer algısı anket yardımı ile değerlendirilmiş olup fiyatlandırmaya etki eden faktörler ve kriterler de göz önünde bulundurulmuştur. Çok kriterli karar verme yöntemlerinden AHP ile en uygun sonuç ve yöntem önerisinde bulunulmuştur. Anketler ve analizler sonucunda en önemli iki fiyatlandırma stratejisi uygulanmakta olup bu fiyatlandırma kararına etki eden faktörler ve müşteri değerleri doğrultusunda öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Altunışık, R., Özdemir, Ş. ve Torlak, Ö. (2001). Modern Pazarlama. Adapazarı: Değişim Yayınları.
  • Arıbaş, M. ve Özcan, U. (2016). Akademik araştırma projelerinin AHP ve TOPSIS yöntemleri kullanılarak değerlendirilmesi: Politeknik Dergisi, 19(2): 163-173.
  • Arslan, K. (2003). Otomobil Alımında Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler. İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, Yıl:2, Sayı:3: 83-103.
  • Günay, Z. ve Ünal, Ö. F. (2016). AHP-TOPSIS Yöntemi İle Tedarikçi Seçimi: Bir telekomünikasyon şirketi örneği. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2.1: 37-53.
  • Hundekar, S.G., Appannaiah, H.R. ve Reddy, P.N. (2009). Principles of Marketing, Global Media, ProQuest Ebook Central
  • İslamoğlu, A. H. (2006). Pazarlama Stratejileri: Stratejik ve Global Yaklaşım. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Kotler, P. ve Armstrong, G. (2012) Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Prentice Hall. Myers.
  • Kutlu, B. S., Abalı, Y. A. ve Eren, T. (2012). Çok Ölçütlü Karar Verme Yöntemleri ile Seçmeli Ders Seçimi. Kırıkkale Üniversitesi: Sosyal Bilimler Dergisi, 2.2: 5-25.
  • Mucuk, İ. (2001). Modern İşletmecilik. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Saaty, T. L. (2008). Decision Making with the Analytic Hierarchy Process: International Journal of Services Sciences, 1(1): 83-98.
  • Saaty, T. L. ve Özdemir, M. S. (2003). Why the Magic Number Seven Plus or Minus Two: Mathematical and Computer Modeling, 38: 233-244.
  • Supçiller, A. ve Çapraz, O. (2011). Ekonometri ve İstatistik: AHP-TOPSIS Yöntemine Dayalı Tedarikçi Seçimi Uygulaması. 12. Uluslararası Ekonometri, Yöneylem Araştırması: İstatistik Sempozyumu, 2011, Sayı:13: 1–22
Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 2, 1 - 11, 29.12.2021

Öz

Kaynakça

  • Altunışık, R., Özdemir, Ş. ve Torlak, Ö. (2001). Modern Pazarlama. Adapazarı: Değişim Yayınları.
  • Arıbaş, M. ve Özcan, U. (2016). Akademik araştırma projelerinin AHP ve TOPSIS yöntemleri kullanılarak değerlendirilmesi: Politeknik Dergisi, 19(2): 163-173.
  • Arslan, K. (2003). Otomobil Alımında Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler. İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, Yıl:2, Sayı:3: 83-103.
  • Günay, Z. ve Ünal, Ö. F. (2016). AHP-TOPSIS Yöntemi İle Tedarikçi Seçimi: Bir telekomünikasyon şirketi örneği. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2.1: 37-53.
  • Hundekar, S.G., Appannaiah, H.R. ve Reddy, P.N. (2009). Principles of Marketing, Global Media, ProQuest Ebook Central
  • İslamoğlu, A. H. (2006). Pazarlama Stratejileri: Stratejik ve Global Yaklaşım. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Kotler, P. ve Armstrong, G. (2012) Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Prentice Hall. Myers.
  • Kutlu, B. S., Abalı, Y. A. ve Eren, T. (2012). Çok Ölçütlü Karar Verme Yöntemleri ile Seçmeli Ders Seçimi. Kırıkkale Üniversitesi: Sosyal Bilimler Dergisi, 2.2: 5-25.
  • Mucuk, İ. (2001). Modern İşletmecilik. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Saaty, T. L. (2008). Decision Making with the Analytic Hierarchy Process: International Journal of Services Sciences, 1(1): 83-98.
  • Saaty, T. L. ve Özdemir, M. S. (2003). Why the Magic Number Seven Plus or Minus Two: Mathematical and Computer Modeling, 38: 233-244.
  • Supçiller, A. ve Çapraz, O. (2011). Ekonometri ve İstatistik: AHP-TOPSIS Yöntemine Dayalı Tedarikçi Seçimi Uygulaması. 12. Uluslararası Ekonometri, Yöneylem Araştırması: İstatistik Sempozyumu, 2011, Sayı:13: 1–22
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sena Ulusoy Bu kişi benim

Feyza Gürbüz 0000-0002-6327-8232

Erken Görünüm Tarihi 29 Aralık 2021
Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ulusoy, S., & Gürbüz, F. (2021). BEYAZ EŞYA SEKTÖRÜNDE FİYATLANDIRMA KARARI VE FİYATLANDIRMAYI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi, 7(2), 1-11.