Fiyatlandırma, işletmelerin satışlarını ve karlılıklarını önemli derecede etkilemektedir. Firmalar mümkün olduğunca maksimum kara ulaşabilecekleri ve varlıklarını uzun vadede sürdürebilecekleri fiyatlandırma stratejisini tercih etmektedirler. Bu çalışmada belirtilen amaç doğrultusunda beyaz eşya sektöründe firmaların uyguladıkları fiyatlandırma stratejileri değerlendirilmektedir. Üretici firmalara yapılan anketler ile fiyatlandırma kararları konusunda bilgi alınmıştır. Bunun yanı sıra üreticilerin değer algısı anket yardımı ile değerlendirilmiş olup fiyatlandırmaya etki eden faktörler ve kriterler de göz önünde bulundurulmuştur. Çok kriterli karar verme yöntemlerinden AHP ile en uygun sonuç ve yöntem önerisinde bulunulmuştur. Anketler ve analizler sonucunda en önemli iki fiyatlandırma stratejisi uygulanmakta olup bu fiyatlandırma kararına etki eden faktörler ve müşteri değerleri doğrultusunda öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Aralık 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 2 |