Research Article
BibTex RIS Cite

BEYAZ EŞYA SEKTÖRÜNDE FİYATLANDIRMA KARARI VE FİYATLANDIRMAYI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ

Year 2021, Volume: 7 Issue: 2, 1 - 11, 29.12.2021

Abstract

Fiyatlandırma, işletmelerin satışlarını ve karlılıklarını önemli derecede etkilemektedir. Firmalar mümkün olduğunca maksimum kara ulaşabilecekleri ve varlıklarını uzun vadede sürdürebilecekleri fiyatlandırma stratejisini tercih etmektedirler. Bu çalışmada belirtilen amaç doğrultusunda beyaz eşya sektöründe firmaların uyguladıkları fiyatlandırma stratejileri değerlendirilmektedir. Üretici firmalara yapılan anketler ile fiyatlandırma kararları konusunda bilgi alınmıştır. Bunun yanı sıra üreticilerin değer algısı anket yardımı ile değerlendirilmiş olup fiyatlandırmaya etki eden faktörler ve kriterler de göz önünde bulundurulmuştur. Çok kriterli karar verme yöntemlerinden AHP ile en uygun sonuç ve yöntem önerisinde bulunulmuştur. Anketler ve analizler sonucunda en önemli iki fiyatlandırma stratejisi uygulanmakta olup bu fiyatlandırma kararına etki eden faktörler ve müşteri değerleri doğrultusunda öneriler sunulmuştur.

References

  • Altunışık, R., Özdemir, Ş. ve Torlak, Ö. (2001). Modern Pazarlama. Adapazarı: Değişim Yayınları.
  • Arıbaş, M. ve Özcan, U. (2016). Akademik araştırma projelerinin AHP ve TOPSIS yöntemleri kullanılarak değerlendirilmesi: Politeknik Dergisi, 19(2): 163-173.
  • Arslan, K. (2003). Otomobil Alımında Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler. İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, Yıl:2, Sayı:3: 83-103.
  • Günay, Z. ve Ünal, Ö. F. (2016). AHP-TOPSIS Yöntemi İle Tedarikçi Seçimi: Bir telekomünikasyon şirketi örneği. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2.1: 37-53.
  • Hundekar, S.G., Appannaiah, H.R. ve Reddy, P.N. (2009). Principles of Marketing, Global Media, ProQuest Ebook Central
  • İslamoğlu, A. H. (2006). Pazarlama Stratejileri: Stratejik ve Global Yaklaşım. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Kotler, P. ve Armstrong, G. (2012) Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Prentice Hall. Myers.
  • Kutlu, B. S., Abalı, Y. A. ve Eren, T. (2012). Çok Ölçütlü Karar Verme Yöntemleri ile Seçmeli Ders Seçimi. Kırıkkale Üniversitesi: Sosyal Bilimler Dergisi, 2.2: 5-25.
  • Mucuk, İ. (2001). Modern İşletmecilik. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Saaty, T. L. (2008). Decision Making with the Analytic Hierarchy Process: International Journal of Services Sciences, 1(1): 83-98.
  • Saaty, T. L. ve Özdemir, M. S. (2003). Why the Magic Number Seven Plus or Minus Two: Mathematical and Computer Modeling, 38: 233-244.
  • Supçiller, A. ve Çapraz, O. (2011). Ekonometri ve İstatistik: AHP-TOPSIS Yöntemine Dayalı Tedarikçi Seçimi Uygulaması. 12. Uluslararası Ekonometri, Yöneylem Araştırması: İstatistik Sempozyumu, 2011, Sayı:13: 1–22
Year 2021, Volume: 7 Issue: 2, 1 - 11, 29.12.2021

Abstract

References

  • Altunışık, R., Özdemir, Ş. ve Torlak, Ö. (2001). Modern Pazarlama. Adapazarı: Değişim Yayınları.
  • Arıbaş, M. ve Özcan, U. (2016). Akademik araştırma projelerinin AHP ve TOPSIS yöntemleri kullanılarak değerlendirilmesi: Politeknik Dergisi, 19(2): 163-173.
  • Arslan, K. (2003). Otomobil Alımında Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler. İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, Yıl:2, Sayı:3: 83-103.
  • Günay, Z. ve Ünal, Ö. F. (2016). AHP-TOPSIS Yöntemi İle Tedarikçi Seçimi: Bir telekomünikasyon şirketi örneği. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2.1: 37-53.
  • Hundekar, S.G., Appannaiah, H.R. ve Reddy, P.N. (2009). Principles of Marketing, Global Media, ProQuest Ebook Central
  • İslamoğlu, A. H. (2006). Pazarlama Stratejileri: Stratejik ve Global Yaklaşım. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Kotler, P. ve Armstrong, G. (2012) Principles of Marketing, New Jersey: Pearson Prentice Hall. Myers.
  • Kutlu, B. S., Abalı, Y. A. ve Eren, T. (2012). Çok Ölçütlü Karar Verme Yöntemleri ile Seçmeli Ders Seçimi. Kırıkkale Üniversitesi: Sosyal Bilimler Dergisi, 2.2: 5-25.
  • Mucuk, İ. (2001). Modern İşletmecilik. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Saaty, T. L. (2008). Decision Making with the Analytic Hierarchy Process: International Journal of Services Sciences, 1(1): 83-98.
  • Saaty, T. L. ve Özdemir, M. S. (2003). Why the Magic Number Seven Plus or Minus Two: Mathematical and Computer Modeling, 38: 233-244.
  • Supçiller, A. ve Çapraz, O. (2011). Ekonometri ve İstatistik: AHP-TOPSIS Yöntemine Dayalı Tedarikçi Seçimi Uygulaması. 12. Uluslararası Ekonometri, Yöneylem Araştırması: İstatistik Sempozyumu, 2011, Sayı:13: 1–22
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sena Ulusoy This is me

Feyza Gürbüz 0000-0002-6327-8232

Early Pub Date December 29, 2021
Publication Date December 29, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Ulusoy, S., & Gürbüz, F. (2021). BEYAZ EŞYA SEKTÖRÜNDE FİYATLANDIRMA KARARI VE FİYATLANDIRMAYI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi, 7(2), 1-11.
AMA Ulusoy S, Gürbüz F. BEYAZ EŞYA SEKTÖRÜNDE FİYATLANDIRMA KARARI VE FİYATLANDIRMAYI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi. December 2021;7(2):1-11.
Chicago Ulusoy, Sena, and Feyza Gürbüz. “BEYAZ EŞYA SEKTÖRÜNDE FİYATLANDIRMA KARARI VE FİYATLANDIRMAYI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ”. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi 7, no. 2 (December 2021): 1-11.
EndNote Ulusoy S, Gürbüz F (December 1, 2021) BEYAZ EŞYA SEKTÖRÜNDE FİYATLANDIRMA KARARI VE FİYATLANDIRMAYI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi 7 2 1–11.
IEEE S. Ulusoy and F. Gürbüz, “BEYAZ EŞYA SEKTÖRÜNDE FİYATLANDIRMA KARARI VE FİYATLANDIRMAYI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ”, Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi, vol. 7, no. 2, pp. 1–11, 2021.
ISNAD Ulusoy, Sena - Gürbüz, Feyza. “BEYAZ EŞYA SEKTÖRÜNDE FİYATLANDIRMA KARARI VE FİYATLANDIRMAYI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ”. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi 7/2 (December 2021), 1-11.
JAMA Ulusoy S, Gürbüz F. BEYAZ EŞYA SEKTÖRÜNDE FİYATLANDIRMA KARARI VE FİYATLANDIRMAYI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi. 2021;7:1–11.
MLA Ulusoy, Sena and Feyza Gürbüz. “BEYAZ EŞYA SEKTÖRÜNDE FİYATLANDIRMA KARARI VE FİYATLANDIRMAYI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ”. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi, vol. 7, no. 2, 2021, pp. 1-11.
Vancouver Ulusoy S, Gürbüz F. BEYAZ EŞYA SEKTÖRÜNDE FİYATLANDIRMA KARARI VE FİYATLANDIRMAYI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi. 2021;7(2):1-11.