Yaşantılara dayalı öğrenme, eğitimin belirli bir zamanla, planla sınırlı ve herhangi bir mekana da bağımlı olmaması gibi temel bir niteliğini gösterir ve bireyde kalıcı öğrenmeyi sağlar, bunun için de etkin katılım gerekir. Yaşantı, bireyin diğer bireylerle ve çevresiyle etkileşiminin bireyde bıraktığı izlenimdir.ı Yaratıcı drama özellikleri, çok yönlü işlevselliği nedeniyle sınıf dışındaki amaçlara uygun her türlü ortamlarda özellikle yaşantılara dayalı öğrenmeyi gerçekleştirmede etkili bir yöntem ve disiplindir. Yaratıcı drama, grup üyelerinin yaşantılarına dayalıdır. Drama'nın başlangıç noktası ve drama sürecinin gelişmesi, yaşantılar sonucunda elde edilen birikimlerin işe koşulması ile doğrudan ilgilidir. Dorothy Heathcote çalışmalarıyla dramanın eğitimde ve yaşantılara dayalı öğrenmede etkisini göstermiştir. Onun drama anlayışı katılımcıların yaşantılarından, kullanmak üzere zamanın içinden bir an alınmasına, kendi hareket ve kararlarıyla yüzleşmelernin sağlanmasına ve sonra da doyum sağlayabilecekleri gerçek sonuçlara götürülmesine dayalıdır.Ona göre programın hedeflerine ulaşabilmek amacıyla, çocukların kendi düşüncelerini ve problem çözme becerilerini geliştirebilecekleri içerikler oluşturulmalıdır. Drama çalışmalarında katılımcılar role, başka biri olarak değil “onlar o insanların yerinde olsalardı ne yaparlardı düşüncesinde rol oynamalıdırlar”. Bunun yanında Ezilenlerin Tiyatrosu çalışmasıyla Forum Tiyatro tekniği'nin öncüsü olani Agusto Boal’ın çalışmaları ile de yaşantılara dayalı öğrenme arasında somut ilişki kurulabilr. Forum tiyatro tekniği aynı zamanda süreçsel drama çalışmalarında bir teknik olarak kullanılır/kullanılabilir.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 19, 2016 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 1 Issue: 1 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International