BibTex RIS Cite

Sınıf Yönetimine Ait Temel Ögelerin Yaratıcı Drama Yöntemiyle İşlenmesi

Year 2013, Volume: 8 Issue: 15, 95 - 103, 01.03.2013

Abstract

Sınıf yönetimine ait temel öğelerin yaratıcı drama yöntemiyle işlenmesi adlı bu çalışmada amaç, farklı bölümlerde eğitim gören aday öğretmenlerin sınıf yönetimi konusunda çalışma kapsamında olan ögelere yönelik çeşitli bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır. Projenin konusu olan sınıf yönetimi burada alt başlıklarından; sınıf yönetiminde bazı temel kavramlar, sınıf yönetimini etkileyen faktörler, sınıf yönetimi açısından öğretmende bulunması gereken özellikler, sınıfta istenmeyen davranışlar olarak sınırlandırılmıştır. Bu projede nitel ve nicel çalışma modeli birlikte uygulanmıştır. Ön test ve son test olarak Delson (1982) tarafından geliştirilmiş, geçerlik ve güvenirliği Yalçınkaya ve Tonbul (2002) tarafından yapılan ‘Sınıf Yönetimi Becerileri Gözlem Ölçeği’ uygulanmıştır. Çalışmanın nitel verileri ise öğretmen adaylarına uygulama öncesi ve sonrasında yöneltilen açık uçlu sorular ile toplanmıştır. Proje yaratıcı drama yöntemiyle sınıf yönetimine ait belirlenen öğelerin işlenmesi amacıyla, 27 kişiden oluşan gönüllü EYAT (Ankara Üniversitesi Eğitimde Yaratıcı Drama Topluluğu) öğrencileri ile üçer saatlik altı oturum olarak toplam 18 saatlik atölye çalışması halinde uygulanmıştır. Yaratıcı drama uygulamaları öğretmen adaylarının sınıf yönetimi ve sınıfta istenmeyen davranışları karşılama becerilerine olumlu yönde etkilemiştir. Öğretmen adaylarının eğitilmesinde sınıf yönetimi gibi uygulamaya dayalı derslerde yaratıcı drama gibi yine uygulamaya dayalı yöntemlerin işe koşulması önerilmektedir. Yaratıcı drama gibi farklı yöntemlerin öğretmen eğitimlerinde işe koşulmasıyla öğretmen ve öğretmen adayları; meslekteki çalışma koşulları, süreleri ve mesleğe karşı duygu ve tutumlarına paralel olarak kendilerini yenilemek ve eğitim dünyasındaki yeni gelişmeleri sınıf ortamına taşımak için motive edilmelidir.

The Use of Basic Methods on Classroom Management Through Creative Drama

Year 2013, Volume: 8 Issue: 15, 95 - 103, 01.03.2013

Abstract

The purpose of the paper is to present some valuable information to prospective teachers of various fields
regarding classroom management The main title of the project, classroom management, is classified in subtitles
as follows; some basic elements of classroom management, factors influencing classroom management,
qualifications about classroom management that teachers should possess, undesired behaviors in class.
Quantitative and qualitative methods are both used in the project. ‘Classroom Management Skills Observation
Scale’ by Delson (1982) was used as preliminary and conclusion test, which is verified by Yalcinkaya and
Tonbul (2002) Quantitative datum of the workshop were collected through open ended questions directed
to prospective teachers before and after the application of the project. Methods and techniques used in the
workshop are creative drama technique and inanimate image regarding the method, role corridor, method of teaching via techniques on involvement of the leader, answer-question and concept map. The project
was carried out through the use of creative drama technique aiming to employ the elements of classroom
management by 27 volunteer students of EYAT (Ankara University Creative Drama Education Society) during
six sessions of three hours totaling 18 hours.
As a result, creative drama methods influenced prospective teachers in a positive way helping them coping
with classroom management and undesired behaviors. Thus, the use of creative drama which is also an
applied course as classroom management in educating prospective teachers.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA68TY99NK
Journal Section Research Article
Authors

Şeyda Orhan This is me

Öznur Özlem Gökbulut This is me

Publication Date March 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 8 Issue: 15

Cite

APA Orhan, Ş., & Gökbulut, Ö. Ö. (2013). Sınıf Yönetimine Ait Temel Ögelerin Yaratıcı Drama Yöntemiyle İşlenmesi. Yaratıcı Drama Dergisi, 8(15), 95-103.