‘Kadın dandy’ olarak bilinen dandizette, modernitenin ‘kadın’ kahraman imgesi olarak on sekizinci yüzyıl sonlarında gündelik yaşamda boy göstermeye başlamıştı. Dandizetteler ortaya çıktıklarında, yaşam tarzları ve radikal duruşlarıyla yerleşik kadın imgesini kökten değiştirdiler. Dandizetteler, dandylerle birlikte ve/ya tek başlarına kültürel ve estetik üretimin merkezinde yer aldılar. Bu bildiride, kurgu becerileri ve marjinal kimlikleri ile dandizettelerin hayatı nasıl adeta bir drama icra eder gibi yaşadıkları anlatılacaktır.
The dandizette, known as ‘woman dandy’, had begun to put in an appearance as the simulacrum of the
heroine of modernity in everyday life in the late eighteenth century. As they occured, the dandizettes radically
changed the entrenched woman simulacrum with their life-styles and radicalstances.The dandizettes took
part in the origin of the cultural and aesthetic production with the dandies and/or on their own. In this paper,
it is going to be told the dandizettes’ how almost they lived like they performed a drama with their editings
kills and marginalidentities.
Other ID | JA46VR23YU |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 9 Issue: 17 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International