Bu çalışmanın amacı, coğrafya öğretmen adaylarının yaratıcı dramaya ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu amaçla, KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi Coğrafya Öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen adayları, araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırma 2014-2015 güz yarıyılında “Özel Öğretim Yöntemleri” isimli ders kapsamında gerçekleştirilmiştir. Toplam 73 öğretmen adayı ile gerçekleştirilen çalışmada her sınıftan öğretmen adaylarına ulaşılmıştır. “Göç” konusu ile ilgili yaratıcı drama ile zenginleştirilmiş bir ders planı hazırlanmış ve öğretmen adaylarına sunulmuştur. Daha sonra öğretmen adaylarının görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile alınarak analiz edilmiştir. Bulgulara içerik analizi uygulanarak kod ve temalar oluşturulmuştur. Dolayısı ile araştırma nitel yaklaşıma dayalıdır. Bulgular içerik analizine tabi tutularak NVivo 10 programı ile modellenmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların büyük bir kısmının yaratıcı drama eğitimi almadığı görülmüştür. Ayrıca; yaratıcı drama coğrafya öğretmen adayları tarafından etkili, eğlenceli, yaratıcı ve sosyalleştiren bir yöntem olarak da nitelendirilmiştir.
The aim of this study was to determine views of geography teacher candidates
on creative drama. To this end, 73 teacher candidates of KTU Fatih Faculty of
Education, Geography Education Program took part as the reserach group. The
research was held during the ‘Teachig Methods’ course that commenced 2014-2015
fall semester. A lesson plan was enriched with creative drama and presented to
the research group. A qualitative approach was conducted to examine the opinions
of the teachers in this study. After the lesson conducted with creative drama, the
views of the teacher candidates were asked using semi-structured interview form.
The results are modeled with NVivo 10 program which were subjected to content
analysis. The opinions of teacher candidates were collected with semi-structured
form which was followed by the content analysis. The result of the study is that
the majority of the participants had not formarly taken creative drama education.
Creative drama is also described by geography teacher candiates as effective,
fun, creative, socializing.
Other ID | JA44GG24KF |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 10 Issue: 1 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International