Hayat Bilgisi öğretim programının yapılandırmacı yaklaşıma göre düzenlenmesiyle birlikte öğrencilerin öğrenme sürecine yaparak yaşayarak katılımını destekleyen yöntemlerden biri de drama yöntemi olduğu söylenebilir. Bu araştırmada ilkokul öğretmenlerinin 2. sınıf Hayat Bilgisi ders konularını drama yöntem ve tekniklerini kullanarak daha etkili bir şekilde işleyebilmeleri için bir uygulama önerisi ortaya konulmuştur. Kullanılan yöntem ve tekniklerin, çocukların eğitim ve öğretim hayatındaki ve Hayat Bilgisi ders programının içeriğindeki yeri ve önemi betimlenmiştir. Araştırmada alan yazın tarama ile drama ile ilgili yazılmış tez, makale, kitap vb. yazılı basılı kaynaklar taranarak yarı yapılandırılmış form ile toplanan öğretmen görüşleri ışığında 2014-2015 eğitim öğretim yılı için hazırlanan Milli Eğitim Bakanlığı onaylı 2. Sınıf Hayat Bilgisi ders kılavuzundaki "Okul Heyecanım", "Benim Eşsiz Yuvam" ve "Dün, Bugün, Yarın" temalarındaki konular ele alınarak dramadaki tekniklerin uygulanması ile ilgili ders planları hazırlanmıştır. Çalışma sonucunda hazırlanan ders planları alınan öğretmenlerin görüşlerine de dayanarak sonuçlar alan yazın ışığında tartışılmıştır.
Along with the arrangement of Life Sciences teaching program in accordance
with constructivist approach, it can be said that one of the methods that support
the participation of students in teaching process through hands-on experience is
drama method. The purpose of this research is to put proth an proposal in order
tol et primary school teachers teach the social studies lesson course subjects more
effectively by using drama methods and techniques. It is desired the place and
importance of the used methods and the techniques in children’s education and
training lives and in the contents of social studies lesson schedule. In the research;
the lesson plans related to application of the techniques in drama will be prepared
by considering the subjects in “My School Excitement”, “My Nonesuch Family”
and “Yesterday, Today, Tomorrow” themes in Social Studies Lesson guide of the
2nd class ( which has been prepared for 2014- 2015 school year and approved by
Ministry of National Education) in the light of form semi-structured by literature
scanning and scanning of thesis, articles, boks and similar documentary printed
references and of gathered teacher opinions. Based on the opinions of the teacherswhose
lesson plans prepared at the end of the research has been taken-, the results
will be discussed in the light of literatures.
Other ID | JA65JT29KD |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 10 Issue: 1 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International