BibTex RIS Cite

Geleneksel Dansların Tespitinde/ Derlenmesinde Hareket Portesi Notasyon Sistemi (HPNS) Yaklaşımı ve Hareket Kümelerinin Sınıflandırılması

Year 2015, Volume: 10 Issue: 1, 75 - 84, 01.03.2015

Abstract

HPNS Dans Analizi Yöntemi’ne göre geleneksel dansların ya da hareket yapılarının
tespitinde ve derlenmesinde esas alınması gereken yapı unsurları “hareket
kümeleri”dir. HPNS Dans Analizi Yöntemi kullanılarak hareket kümelerinin
tespiti ve derlenmesi sayesinde, üzerinde çalışmalar yürütülen topluluklara ait
danslar ya da hareket yapılar, daha sağlıklı biçimde kayıt altına alınabilecek ve
bilimsel çıkarımlarda bulunulmasının yolları arttırılacaktır. Bu bildiride; HPNS
Dans Analizi Yöntemi kullanılarak hareket kümelerinin sınıflandırılması yaklaşımı
açıklanacak; hareket kümelerinin tespit ve derleme açısından ne denli önem taşıdığı,
ne gibi bilimsel yaklaşımlara destek sağlayacağı ortaya konacaktırtır.

The Classification of the Movement Stave Notation System (MSNS) Approach and Movement Clustering in the Determination/Compilation of Traditional Dances

Year 2015, Volume: 10 Issue: 1, 75 - 84, 01.03.2015

Abstract

According to MSNS Dance Analyze Method, “movement clusters” are the structure
elements which should be based on compilation and determination of movement
structures or traditional dances. Through the compilations and determinations of
movement clusters by using MSNS Dance Analyze Method, we can record dances
or movement structures more easily and can create scientific data. In this paper;
we will explain classification of movement clusters by using MSNS Dance Analyze
Method, and expose its importance in compilations and determinations.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA83ZG33SB
Journal Section Research Article
Authors

Sonay Ödemiş

Publication Date March 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 10 Issue: 1

Cite

APA Ödemiş, S. (2015). Geleneksel Dansların Tespitinde/ Derlenmesinde Hareket Portesi Notasyon Sistemi (HPNS) Yaklaşımı ve Hareket Kümelerinin Sınıflandırılması. Yaratıcı Drama Dergisi, 10(1), 75-84.