The aim of this study was to determine views of geography teacher candidates
on creative drama. To this end, 73 teacher candidates of KTU Fatih Faculty of
Education, Geography Education Program took part as the reserach group. The
research was held during the ‘Teachig Methods’ course that commenced 2014-2015
fall semester. A lesson plan was enriched with creative drama and presented to the
research group. A qualitative approach was conducted to examine the opinions of
the teachers in this study. After the lesson conducted with creative drama, theviews of the teacher candidates were asked using semi-structured interview form.
The results are modeled with NVivo 10 program which were subjected to content
analysis. The opinions of teacher candidates were collected with semi-structured
form which was followed by the content analysis. The result of the study is that
the majority of the participants had not formarly taken creative drama education.
Creative drama is also described by geography teacher candiates as effective,
fun, creative, socializing.
Bu çalışmada, süreçsel drama yaklaşımından yararlanılmıştır. Süreçsel dramanın temel özellikleri noktalar göz önünde tutularak; katılımcılar için öğrenme alanının (internet bağımlılığı) bir amaç içinde ele alınması gerekliliği benimsenmiştir. Ayrıca uzman mantosu yaklaşımı içinde, bir işletme kurulmuş (danışmanlık hizmeti veren bir kurum), katılımcılardan bağımsız bir müşteri kurgulanmış (çocuğu internet bağımlısı olan ve bir bağımlılıkla mücadele merkezi kurmak isteyen bir anne) ve çalışanlara (katılımcılar) yer verilmiştir. Katılımcılar, çalışanlar olarak, bir problem tanımlamakta, diğer bir deyişle, internet bağımlılığı konusunu nesneleştirmektedir. Süreçsel drama yaklaşımının bir diğer katkısı da, katılımcılarda, kısa sürede, “biz” duygusunu oluşturmasıdır. Katılımcılar ve lider, birlikte, hayali bir görevi yerine getirebilmek için çeşitli rolleri denemekte ve bir araştırma sürecini işletmektedir. Oturumlar boyunca, süreçsel drama yaklaşımı temelinde, ilgili yöntem ve teknikler sentezlenmeye çalışılarak, internet bağımlısı olan bir çocuğun annesine yardım süreci kanalıyla, katılımcıların ilgileri örgütlenmeye çalışılmıştır. Çalışmayı değerlendirmek için kullanılan veri toplama araçları; katılımcıların drama çalışmaları öncesinde internet bağımlılığına ilişkin bilgilerini yoklamak amacıyla açık uçlu sorulardan oluşan bir ön test, çalışmanın sonunda da aynı soruların sorulduğu bir son test uygulanmış ve aradaki fark olup olmadığına bakılmıştır. Ayrıca katılımcıların çalışma boyunca ürettikleri, mektup, gazete, afişler, çalışma değerlendirme yazıları gibi materyaller incelenerek içerik analizi yapılmıştır. Çalışmada, internet bağımlılığının nedenleri, oluşumu, etkileri ve mücadele yöntemleri üzerine katılımcıların bilgi ve yaşantılarının ilerletilmesine çalışılmıştır. Gerek katılımcıların ifadeleri ve yarattıkları ürünler, gerekse liderin gözlemleri bu konuda bir başarı sağlandığını göstermektedir.
Other ID | JA86BG33HG |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 10 Issue: 1 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International