Bu araştırmada, disiplinler arası bir yaklaşımla Eğitsel/Yaratıcı Drama programlarında kısa filmlerden yararlanarak RPD’nin temel kavramlarının öğrenilmesi/tartışılması ve hayata geçirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın temel amacı “RPD hizmetlerinin bir alt alanı olan Öğrenci Kişilik Hizmetleri ile ilgili kavramların yaratıcı drama programları kapsamında kısa film türündeki sanat yapıtlarından yararlanarak tartışılması” ile ilgili bulgu ve sonuçlara ulaşmaktır. Araştırma, nicel ve nitel yöntemleri birlikte kullanma olanağı vermesi ve birden fazla veri toplama tekniği kullanılması olanağı sağladığı için işbirlikli durum çalışması modeline göre yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini 2013-2014 eğitim öğretim yılı Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitimi ABD 2. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada nitel yöntem uyarınca “Drama Dersi Gözlem Kayıtları” ve “Kısa Film-Drama Etkinlik ve Değerlendirme Raporları”; nicel yöntem uyarınca ise araştırma için özel olarak hazırlanmış “RPD Kavramları Hazırbulunuşluluk-Öğrenme Düzeyi” ve “Drama Kavramları Hazırbulunuşluluk-Öğrenme Düzeyi” bilgi testleri ön test-son test olarak kullanılmıştır. Araştırmanın nicel veri kısmını oluşturan bilgi testleri SPSS 20.0 istatistik programlı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın nitel verilerini oluşturan drama dersi gözlem kayıtlarının ve kısa film-drama etkinlik ve değerlendirme raporlarının analizleri içerik analizi yöntemi uyarınca yapılmıştır. Araştırmada nicel veri toplama aracı olarak kullanılan ön test-son test bilgi testleri sonuçları, uygulanan yaratıcı drama programının RPD ve yaratıcı drama kavramlarının öğretilmesinde başarılı olduğunu göstermektedir. Nitel veri analizi sonuçlarında ise nicel verileri destekler nitelikte “yaratıcılık, katarsis, problem çözme, grup iletişimi, rol oluşturma” gibi yaratıcı drama ve R-PD ortak kavramlarına ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda Öğrenci Kişilik Hizmetleri kavramlarının kısa film türündeki sanat yapıtlarından yararlanılarak oluşturulan Yaratıcı Drama Programları aracılığı ile sezdirilebileceği sonucuna ulaşılmıştır.
This research aims to learning,discussing and puting into practice the basic
consepts of RPD by aproaching diciplines interlude with the help of short movies
in pedagogical/creative drama programs.The prime answer that this study looks for
is ‘’Discussing the concepts about one of the subcategory of RPD which is Student
Individuality Service by utilize the art work of short movies in the extent of creative
drama programs’’ finding results and reaching diagnoses.
Other ID | JA46ZZ99ZP |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 10 Issue: 2 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International