durumuna getiren drama; kazanımların gerçekleştirilmesinde rol oynayan yöntemlerden biridir. Bu çalışmada Türkçe ders kitapları drama etkinlikleri bakımından incelenmiştir. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman incelemesi modelindedir. Çalışmanın örneklemini 2014-2015 Eğitim-Öğretim Yılı içerisinde MEB’e bağlı okullarda okutulması karara bağlanan 6, 7 ve 8. Sınıf Öğretmen Kılavuz Kitapları oluşturmaktadır. Veri kaynağı olarak Aydın ilinde okutulan kitaplar incelemeye esas alınmıştır. İncelenen kitaplarda, drama etkinliklerinin tema ve alt temalarda belirli bir dağılıma göre yer almadığı ve drama uygulamalarının daha çok konuşma yöntem ve teknikleriyle ilişkilendirildiği görülmektedir. Yazma ile ilgili etkinlikler ise neredeyse yok gibidir. 6. Sınıf için hazırlanan kitabın drama yönteminde başvurulan konu ve kaynaklar bakımından, 7. Sınıf için hazırlanan kitabın ise uygulamaların çeşitliliği bakımından daha kapsamlı olduğu tespit edilmiştir. Dramaya ilişkin etkinliklerde genel olarak bir duruma yönelik günlük konuşmalar ile hikâye türündeki metinlerinden yararlanıldığı görülür. Türkçe ders kitaplarında drama uygulamalarının yalnızca sınıf içinde gerçekleştirildiği; sahne/dekor unsurlarıyla ve müzikle desteklenmediğini söylemek mümkündür. Oyuna yönelik tartışmaların yer almadığı kitaplarda, değerlendirilme çalışmalarının temel dil becerilerindeki amaç ve kazanımlarla ilişkilendirilmiş olması ise olumlu bir durumdur.
Drama which has an important function in the individual’s emotional, mental, social
and physical development and bringing it to the knowledge of the subject of the case is
one of the methods involved in the realization of the gains. In this study, Turkish course
books were examined in terms of drama activities. The study is a model document
analysis of qualitative research methods. The sample of the study is consisted of 6th,
7th and 8th grade teacher guidebooks, which determined to be taught in schools
under Ministry of National Education in 2014-2015 academic year. It is based on
examination the books taught in Aydın Province as the data source.
In the examined books it is seem that drama activities don’t take place according to
a certain distribution in the themes and the sub-themes and drama applications is
associated especially speech methods and techniques. The activities related to writing
are almost absent. It has been found that the book prepared for 6th grade is more
comprehensive in terms of the subject and the resources referenced in the drama. And
the book prepared for 7th grade is more comprehensive in terms of the variety of
applications. It is seen generally benefit from daily conversation to a situation and
story type texts in activities related to drama. In the Turkish course books it is possible
to say that drama applications are performed only in the classrooms, but are not
promoted with the elements of scene/décor and music. In the books take place of the
discussion about the game; it is a positive development to be associated with the aims
and achievements in basic language skills evaluation study.
Other ID | JA56GH64ZM |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 10 Issue: 2 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International