BibTex RIS Cite

Stres ve Yaratıcı Drama: Üniversite Öğrencileri ile Yapılan Bir Çalışma

Year 2016, Volume: 11 Issue: 1, 45 - 70, 01.03.2016

Abstract

Bu araştırmanın amacı, stresle baş etme becerisi düşük olan üniversite öğrencilerine uygulanan Stresle Baş Etme Yaratıcı Drama Programı’nın (SBYDP) etkisinin incelenmesidir. Araştırma zayıf deneysel desenlerden, “tek grup öntest - sontest desen” deneme modeline göre geliştirilmiş yarı deneysel bir çalışmadır. Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinden seçilen araştırma grubu stresle baş etme becerisi yetersiz-zayıf-düşük (stres düzeyi yüksek) öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırma için gönüllü öğrenciler arasından bir grup seçilmiş ve bu gruba Stresle Başa Çıkma Tutumları Ölçeği (SBTÖ) uygulanmıştır. Araştırmada deney grubu için Stresle Baş Etme Yaratıcı Drama Programı (SBYDP), 9 hafta, haftada bir gün ve 90 dakika olarak uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda, Stresle Baş Etme Yaratıcı Drama Programının Stresle Başa Çıkma Tutumları Ölçeği’nin alt boyutlarından aktif planlama, kaçma-soyutlama 2 ve kabul bilişsel yeniden yapılanma puanlarında anlamlı farklılıklar oluşturarak etkili olduğu söylenebilir.

Stress and Creative Drama: A Study Conducted by University Students

Year 2016, Volume: 11 Issue: 1, 45 - 70, 01.03.2016

Abstract

The purpose of this research is to investigate the effect of “Stress-Coping Through
Creative Drama Cirriculum (SCCDC)” on the university students whose stresscoping
skills are at the lower-level. This research is a quasi-experimental study
which is developed according to “single sample pre test-post test” research design.
The research group is selected from Aksaray University’s Faculty of Education
students whose stress-coping skills are at lower- level and have a high-level of stress.
Scale of Stress-Coping Attitudes is carried out for building-up the experiment group
through volunteer students. “Stress-Coping Through Creative Drama Cirriculum
(SCCDC)” is implemented one day per week, ninety minutes per day during nine
weeks. In conclusion, it is discovered that significant differences are comprised at the
sub-dimensions of the scale which are active-planning, self-isolation, re-structuring
cognitive acceptance. According to this findings, it can be said SSCDC has an effect
on the stress-coping skills level of the students.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA94YJ28ER
Journal Section Research Article
Authors

Rezzan Gündoğdu This is me

Ömer Adıgüzel This is me

Publication Date March 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 11 Issue: 1

Cite

APA Gündoğdu, R., & Adıgüzel, Ö. (2016). Stres ve Yaratıcı Drama: Üniversite Öğrencileri ile Yapılan Bir Çalışma. Yaratıcı Drama Dergisi, 11(1), 45-70.