Bu araştırmanın amacı 7. Sınıf Maddenin Yapısı ve Özellikleri ünitesinin yaratıcı drama yöntemi ile işlenmesi sürecinde öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersine karşı düşüncelerini, öğretmenlerin ve öğrencilerin süreçteki rollerini belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması tercih edilmiştir. Araştırma verilerinin elde edilmesinde görüşme, gözlem ve doküman analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma, Ankara’da bulunan bir devlet ortaokulunda 7. sınıfta öğrenim gören 21 öğrenci ile 2013-2014 eğitim-öğretim yılının güz döneminde dört hafta süresince yürütülmüştür. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak dokuz maddeden oluşturulan, geçerliği ve güvenirliği sağlanmış olan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile günlük kullanılmıştır. Ünite bitiminde çalışmaya katılan altı öğrenci ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerden ve günlüklerden elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Gözlem verilerinin çözümlenmesinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Görüşme yapılan öğrencilerin tümü yaratıcı drama yöntemi ile işlenen Fen ve Teknoloji derslerini sevdiklerini, dersten keyif aldıklarını ve ders başarılarının arttığını belirtmişlerdir. Öğrenciler buna ek olarak, Fen ve Teknoloji dersinde yaratıcı drama yönteminin kullanılması gerektiğini belirtmişlerdir. Yaratıcı drama yönteminin Fen ve Teknoloji dersinin diğer ünitelerinde ve konularında da kullanılması öneriler arasında yer almaktadır.
The aim of this research is to specify of 7th grade students views which is taught
the Matter’s Structure and Characteristics unit within their Science and Technology
course via using creative drama method. In the study, case study was chosen as
one of the method of qualitative research approach. Interviews, observation and
documan analysis techniques were used to get the research data. This study was
carried out with twenty-one 7th grade state school students during four weeks in
the 2013-2014 fall educational year, in Ankara. In this study, a semi-structured
interview form was used, whose realibity and validity was provided, as a data tool
which was created from nine items. Interviews were carried out, who joined the
study, with six students when applications ended. Descriptive analyses technique
was used to obtain data which were taken from interviews and diaries. Content
analysis technique was used to obtain observational data. All of the students, who
did interviews, specifi ed that they liked science courses which were carried out
via using creative drama, they enjoyed from the course and they told their course
achivement has increased, as well. The students, in addition to this, specifi ed that
ıt is necessary to be used creative drama method in science courses. It is fall into
among recommendations that to be used creative drama method both other units and
issues in science courses.
Other ID | JA73TP56VT |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 11 Issue: 2 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International