Çalışma 3. ve. 4. sınıf okul öncesi öğretmen adaylarının medya okuryazarlığı seviyelerine süreçsel drama yoluyla katkı sağlamak amacıyla yapılmıştır. . Bu amaca ulaşabilmek için 21 saatlik medya okuryazarlığı ile ilgili süreçsel drama oturumları oluşturulmuştur. Bu çalışma 15 kadın ve 1 erkek olmak üzere toplam 16 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırma boyunca veriler, katılımcı paylaşımları ve dokümanlar olmak üzere nitel olarak toplanmış ve çalışmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Verilerin analizi içerik analizi yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Çalışma sonucunda süreçsel drama atölyelerinin katılımcıların medya okuryazarlığı seviyeleri üzerinde olumlu etkiler bıraktığı görülmüştür.
TThe aim of this study is to make a contribution to the media literacy
levels of third and fourth year early childhood pre-service teachers
via process drama. To reach this aim, 21-hour process drama settings
related to media literacy were constructed. This study were conducted
with totally 16 pre-service teachers whom are 15 female and 1 male.
Throughout this research, qualitative data including refl ections and
documents were collected. In other words, in this study, qualitative
research design was used. The collected data were analyzed via content
analysis. After completing this research, it was seen that process drama
workshops had positive impact on participants’ media literacy levels.
Other ID | JA65PF46ZB |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 12 Issue: 1 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International