Dünya yeni bir sanayi devriminin içinden geçmektedir. Bu devrim ile üretimdeki insan etkisi rol değiştirmekte ve yerini robotlara, ışıksız fabrikalara bırakmaktadır. Bu gelişmelere dayalı olarak 21. yüzyılda eğitim sistemlerinin bireyleri farklı bilgi, beceri ve değerlerle donatması gerekmektedir. 21. yüzyıl becerileri olarak tanımlanan bu özelliklerin başında yaratıcılık ve inovasyon gelmektedir. İnovasyon son yıllarda toplumun bütün alanlarında kullanılan popüler sözcüklerden birisi haline gelmiştir. Türkçe’ye “yenileşim” olarak çevrilmesine rağmen bu çevirinin, kavramı tam olarak karşılamadığı eleştirileri bulunmaktadır. Bu durum kavramın yanlış algılanmasına ve kavram yanılgısının yayılarak kavramın önemsizleşmesine yol açmaktadır. Oysaki inovasyon insanlığın gelişimi için yalnızca ekonomi alanına değil insanlıkla ilgili tüm alanlarda yer alması gereken bir kavramdır. Bu çalışmanın amacı, yaratıcılık, inovasyon ve eğitim ilişkisini ortaya koymaktır. Araştırmada alan yazın taraması yapılmış, inovasyon kavramı tanımlanmış eğitimde inovasyonun nasıl uygulandığı ya da uygulanabileceği örneklendirilmiştir. Ekonomik gelişmelerden doğrudan etkilenen eğitim alanının özellikle sosyal inovasyonu ön plana çıkarması gerektiği önerilmektedir.
The world passes through a new industrial revolution. With this revolution, human
infl uence in production is changing roles and leaving its place to robots, the factory
without light. Based on these developments, in the 21st century, education systems
need to equip individuals with different knowledge, skills and values. Creativity and
innovation are at the beginning of these characteristics, which are defi ned as 21st
century skills. In recent years, innovation has become one of the popular words
used in all areas of society. Although translated as “innovation” in Turkish, this
translation has criticism that it can not fully meet the concept. This situation leads
to the misconception of the concept and to the dissimilarity of the concept, which
leads to an insignifi cance of the concept. Innovation, on the other hand, is a concept
that must be included in all areas of humanity, not just in the fi eld of economy, for the
development of mankind. The purpose of this study is to demonstrate the relationship
between creativity, innovation and education. In the research, the literature search has
been done and it is exemplifi ed how innovation can be applied or applied in education
defi ned as the concept of innovation. It is suggested that the education area, which
is directly affected by economic developments, should bring social innovation in the
forefront
Other ID | JA77DJ78AE |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 12 Issue: 1 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International