Bu araştırmada çocuk edebiyatı ürünlerinden faydalanarak 4-6 yaş
çocuklarına yaratıcı drama yöntemiyle özel gereksinimli birey farkındalığının
kazandırılması amaçlanmıştır. Amaç doğrultusunda çocuk edebiyatı
ürünlerinden yaş grubu çocuklarına uygun olan kitaplar belirlenmiş bu
kitaplar içerisinden ortopedik, işitme ve zihin olmak üzere üç yetersizlik
üzerinde çalışılmıştır. Nicel araştırma modellerinden deneme öncesi, tek
grup ön test son test modeliyle ve nitel araştırma modellerinden eylem
araştırmasıyla karma olarak desenlenmiştir. Araştırmada kullanılan veri
toplama aracı uygulayıcı tarafından geliştirilen, 6 uzmanın görüşleriyle
oluşturulmuş bir ölçme aracıdır. Bu ölçme aracı engel ve farklılıklara karşı
genel bilgi ve tutum düzeyini, yetersizlik türüne göre bilgi düzeyini ve özel
gereksinimli bireylere karşı tutum düzeyini ölçmektedir.
Araştırma sosyo ekonomik düzeyi yüksek 11 çocuğun katılımıyla 10 oturum
sürmüş, tüm çocukların son test puanında anlamlı bir artış görülmüştür.
Çocukların tamamı farklılık ve engel durumunu fark etme, yetersizlik
alanlarında bilgi ve farkındalık kazanma, olumlu tutum geliştirmede puan
artışı sağlamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 13 Issue: 1 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International