Bu çalışmada okulöncesi 5-6 yaş grubu çocuklarının geri dönüşüm ile ilgili farkındalığını
artırmak amaçlanmıştır. Proje 2014-2015 eğitim-öğretim yılı birinci döneminde TOKİ
Yahya Kemal Beyatlı İlkokulu okulöncesi kurumunda kurumunda 2 kız 13 erkek toplam
15 öğrenciyle yürütülmüştür. Ekim 2014-Ocak 2015 tarihleri arasında gerçekleştirilen
çalışmalar yaklaşık 45 saat sürmüştür. Görüşme ve gözlem yoluyla elde edilen araştırma
verileri çalışmaya katılan okulöncesi öğrencileri, öğretmeni, bu sınıfa gözlem amacıyla
gelen okulöncesi öğretmen adayları (4 öğrenci) ile proje danışmanı, video kamera ve
fotoğraflar olmak üzere altı farklı kaynaktan elde edilmiştir. Yazılı görüş alma, bireysel
görüşme yoluyla elde edilen görüşme verileri ile gözlem verileri birlikte kelime, cümle ve
paragraflar dikkate alınarak betimsel olarak irdelenmiştir.
Çalışmanın öğretme öğrenme sürecinde yaratıcı drama tekniklerinden dramatizasyon,
doğaçlama ve rol oynama ile çoklu zekâ etkinlikleri, gezi-gözlem, oyun, gösteri, müzik,
dans gibi birçok öğretme-öğrenme yolu birlikte kullanılmıştır.
Verilerin analizi sonucunda öğrencilerin eğlenerek öğrendikleri, süreçten mutlu oldukları
gözlenmiştir. Ayrıca yaratıcı dramanın öğrencilerin geri dönüşümle ilgili öğrenme ve
farkındalıklarını, işbirliği, özgüven, yaratıcılık, çevreye ve doğaya saygılı davranma gibi
özelliklerini olumlu etkilediği belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 13 Issue: 1 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International