Research Article
BibTex RIS Cite

Leonardo Da Vinci’nin “Son Akşam Yemeği” Adlı Eserinin Yaratıcı Drama Yöntemiyle Çözümlenmesinde Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi

Year 2018, Volume: 13 Issue: 2, 173 - 188, 31.07.2018

Abstract

Drama ve sanat eğitimi ilişkisi son yıllarda artmaya başlamıştır. Dramanın sanat alanını ve sanat eğitimini olumlu etkileyebileceği düşünülmektedir. Özellikle son yıllarda okullarda dramanın sanat eğitiminde yöntem olarak kullanılması, sanatı dolayısıyla da sanat eğitimini öğrenciler tarafından daha eğitici ve öğretici hale getirmiştir. Bu çalışmada 15. yüzyılın sonlarında (1495-1498) Leonardo Da Vinci’nin “Son Akşam Yemeği” adlı tablosu temel alınmış olup, öğrencilerin yaratıcı drama yöntemiyle bir eseri çözümleme ve alımlamalarına ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu noktadan hareketle çalışmanın genel amacı, öğrencilerin Leonardo Da Vinci’nin “Son Akşam Yemeği” adlı eserini yaratıcı drama yöntemiyle çözümlemelerini ve alımlamalarını sağlamaktır. alışma grubu, MEB’e bağlı bir devlet okulunun 6. ve 7. sınıf öğrencilerinden 11 ve 13 yaş aralığında, daha önce drama yaşantısı olmayan 14 kız, 2 erkek öğrenci olmak üzere toplam 16 öğrenciden oluşmuştur. Araştırmada nitel araştırma yönteminden yararlanılmış, odak grup görüşmesiyle veriler toplanmış ve elde edilen verilerin betimsel analizi yapılmıştır. Drama yöntemiyle işlenen sürecin sonucunda öğrencilerin eleştirel anlamda daha fazla pratik yapmalarına olanak sağlandığı, öğrencilerin bir resme nasıl bakılacağını, resmin biçim içerik özelliklerini ve sanatsal düzenleme ögelerini kavradıkları görülmüştür.

References

  • Arıkız, S. ve Beştepe, N. E. (2016). Tasarım sürecinde yaratıcılık “Teknoloji ve tasarım dersinin yaratıcı drama yöntemiyle işlenmesi. Yaratıcı Drama Dergisi, 11(2), 47-64.
  • Aykaç, M. (2007). İlköğretim sanat etkinlikleri dersinde yaratıcı drama yönteminin öğrenci memnuniyeti açı- sından değerlendirilmesi. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(3/4), 27-44.
  • Aykut, A. (2011). Sanat eğitiminde estetik. İstanbul: Hayalperet Yayınevi.
  • Bağatır D., R. (2008). Drama öğretim yönteminin resim- iş bölümü öğrencilerinin mesleki tutum ve başarıları-
  • na etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Beştepe, N. E. (2006). Sanat eleştirisinde ölçüt sorunu. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(6). 1-9.
  • Botton, A. (2007). Mutluluğun mimarisi. İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Burçoğlu, E. B. ve Aykaç, M. (2013). Sanat eserlerinin yaratıcı drama yöntemiyle incelenmesi. Mersin Üni-
  • versitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (2), 181-191.
  • İlhan, A.Ç. (2007). Yaratıcı drama ile örtüşen çağdaş sanat akımları. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(3-4), 139-154.
  • İlter, İ. (2014). Öğretim elemanlarının kullandığı yöntem ve tekniklere ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Journal of International Social Research, 7(35). 562-575.
  • Kaya, Ö. (2006). İlköğretim 3. sınıf görsel sanatlar dersinde drama destekli eğitimin yaratıcı sürece katkıları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özer, B. (2000). Kültür sanat mimarlık. İstanbul: Yem Yayın.
  • Read, H. ve Asgari, N. (2014). Sanatın anlamı. İstanbul: Hayalperest Yayınları.
  • Sağlam, T. (2006). Gavin Bolton: Drama, sanat, öğrenme. Yaratıcı Drama Dergisi. 1(2), 57-64.
  • San, İ. (1979). Sanatsal yaratma ve çocukta yaratıcılık. Ankara: Türkiye İş Bankası.
  • Tanilli, S. (1999). Yaratıcı aklın sentezi: Felsefeye giriş. Ankara: Adam Yayınları.
  • Topçu, A. K., (2008). Görsel sanatlar eğitiminde bir öğretim yöntemi olarak yaratıcı drama . Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Uyan, Z. (2006). Resim öğretiminde (sanat eğitiminde) oyunun öğretime katkısı. Yayımlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Üstündağ, T. (2002). Yaratıcı dramanın üç boyutu. Ö. Adıgüzel (Yay. Haz..) Yaratıcı Drama 1985-1998 Yazılar içinde (s. 333-341). Ankara: Natürel Yayıncılık.
  • Üstündağ T. (2005). Yaratıcılığa yolculuk. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Vural, R. A. ve Somers, J.W. (2011). İlköğretimde drama kuram ve uygulama. Ankara: Pegem Yayınları. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları. Yolcu, E. (2009). Sanat eğitimi kuramları ve yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları.
Year 2018, Volume: 13 Issue: 2, 173 - 188, 31.07.2018

Abstract

References

  • Arıkız, S. ve Beştepe, N. E. (2016). Tasarım sürecinde yaratıcılık “Teknoloji ve tasarım dersinin yaratıcı drama yöntemiyle işlenmesi. Yaratıcı Drama Dergisi, 11(2), 47-64.
  • Aykaç, M. (2007). İlköğretim sanat etkinlikleri dersinde yaratıcı drama yönteminin öğrenci memnuniyeti açı- sından değerlendirilmesi. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(3/4), 27-44.
  • Aykut, A. (2011). Sanat eğitiminde estetik. İstanbul: Hayalperet Yayınevi.
  • Bağatır D., R. (2008). Drama öğretim yönteminin resim- iş bölümü öğrencilerinin mesleki tutum ve başarıları-
  • na etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Beştepe, N. E. (2006). Sanat eleştirisinde ölçüt sorunu. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(6). 1-9.
  • Botton, A. (2007). Mutluluğun mimarisi. İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Burçoğlu, E. B. ve Aykaç, M. (2013). Sanat eserlerinin yaratıcı drama yöntemiyle incelenmesi. Mersin Üni-
  • versitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (2), 181-191.
  • İlhan, A.Ç. (2007). Yaratıcı drama ile örtüşen çağdaş sanat akımları. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(3-4), 139-154.
  • İlter, İ. (2014). Öğretim elemanlarının kullandığı yöntem ve tekniklere ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Journal of International Social Research, 7(35). 562-575.
  • Kaya, Ö. (2006). İlköğretim 3. sınıf görsel sanatlar dersinde drama destekli eğitimin yaratıcı sürece katkıları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özer, B. (2000). Kültür sanat mimarlık. İstanbul: Yem Yayın.
  • Read, H. ve Asgari, N. (2014). Sanatın anlamı. İstanbul: Hayalperest Yayınları.
  • Sağlam, T. (2006). Gavin Bolton: Drama, sanat, öğrenme. Yaratıcı Drama Dergisi. 1(2), 57-64.
  • San, İ. (1979). Sanatsal yaratma ve çocukta yaratıcılık. Ankara: Türkiye İş Bankası.
  • Tanilli, S. (1999). Yaratıcı aklın sentezi: Felsefeye giriş. Ankara: Adam Yayınları.
  • Topçu, A. K., (2008). Görsel sanatlar eğitiminde bir öğretim yöntemi olarak yaratıcı drama . Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Uyan, Z. (2006). Resim öğretiminde (sanat eğitiminde) oyunun öğretime katkısı. Yayımlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Üstündağ, T. (2002). Yaratıcı dramanın üç boyutu. Ö. Adıgüzel (Yay. Haz..) Yaratıcı Drama 1985-1998 Yazılar içinde (s. 333-341). Ankara: Natürel Yayıncılık.
  • Üstündağ T. (2005). Yaratıcılığa yolculuk. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Vural, R. A. ve Somers, J.W. (2011). İlköğretimde drama kuram ve uygulama. Ankara: Pegem Yayınları. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları. Yolcu, E. (2009). Sanat eğitimi kuramları ve yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Article
Authors

Abdulgafar Terzi This is me

Nami Eren Beştepe This is me

Publication Date July 31, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 13 Issue: 2

Cite

APA Terzi, A., & Beştepe, N. E. (2018). Leonardo Da Vinci’nin “Son Akşam Yemeği” Adlı Eserinin Yaratıcı Drama Yöntemiyle Çözümlenmesinde Öğrenci Görüşlerinin Belirlenmesi. Yaratıcı Drama Dergisi, 13(2), 173-188.