Bu araştırma bireylerin yaşamında uyumun öneminden yola çıkarak; “uyum” kavramı ve “ayna çalışmaları” hakkında farklı görüşleri bir araya getirmeyi amaçlamıştır. Ayrıca uyum amacıyla gerçekleştirilen ayna etkinliklerine katılan yetişkin katılımcıların çalışmalardaki deneyimlerine ilişkin görüşlerini uyum açısından değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma, karma yöntem araştırmalarından iç içe desen kullanılarak yürütülmüştür. Araştırma kapsamında Çağdaş Drama Derneği’nde eğitmenlik eğitimi programına katılan 1., 2., 3., 4. ve 5. aşama katılımcılarıyla görüşme yapılmış, 2. ve 4. aşama katılımcıları ile ayna çalışmalarını içeren bir atölye uygulanmıştır. Çalışmanın nitel boyutuna 75 katılımcı, deneysel kısmına ise 37 kişi katılmıştır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Bulgulara göre katılımcılar uyum çalışmalarına örnek olarak ayna çalışmaları, eş zamanlı hareket ve dans etmeyi vermiş, uyum çalışmalarının kazanımlarına empati duyma, grupla birlik olabilme, etkili iletişim kurabilme, farklı bakış açısı kazanma, işbirliği yapabilme gibi örnekler vermişlerdir. Bu araştırma sonucunda eğitmenlik programının kişilerin hem mesleki hem de toplumsal hayata uyum sağlamasına katkı sağladığı söylenebilir. Uyum kavramının; topluma ayak uydurmak, bir grupla bütünleşebilmek, grup içerisinde dengenin ve anlayışın olduğu gibi durumları ifade ettiği söylenebilir. Katılımcılara kullanabilecekleri uyum etkinlikleri sorulduğunda oyunlara yoğunlaşılması, oyunların uyum çalışmaları olarak düşülmesine neden olmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 15 Issue: 2 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International