Bu araştırmada yaratıcı dramanın mini-meta tematik analizinin yapılması amaçlanmıştır. Bu kapsamda, bu araştırmanın temel amacı, Adıgüzel’in yürüttüğü ve danışmanlık yaptığı yaratıcı drama konulu çalışmaların öğrenme sürecindeki etkililiğine ilişkin mini meta-tematik-analiz yapmaktır. Ancak çalışmalar taranırken mini meta-tematik boyut kapsamında nitel boyutlu çalışmalar olmasına dikkat edilmiştir. Bu amaçla, ulusal ve uluslar arası alandaki bazı veri tabanlarından Ö. Adıgüzel’in adının geçtiği çalışmalar incelenmiştir. Taramalarda yaratıcı dramanın etkililiğini inceleyen, ilgili yazar ismini içeren, nitel boyutlu yürütülen ve belirtilen üç veri tabanından ulaşılan çalışmalar dâhil edilme kriterleri olarak dikkate alınmıştır. Yapılan taramada, 5 adet nitel boyutlu çalışma araştırma kapsamına alınmıştır. Bu çalışmalar doküman incelemesine dayalı olarak içerik analizine uygun şekilde çözümlenmiştir. Bu aşama, iki veri kodlayıcısı tarafından yürütülerek kodlar arasındaki uyum sağlanmıştır. Hesaplanan uyum değerlerinin iyi düzeyde olduğu görülmüştür. 5 çalışmanın mini meta-tematik kapsamda incelenmesi sonucunda, yaratıcı dramanın birçok açıdan öğrencilerin öğrenme sürecindeki gelişimlerini olumlu yönde etkilediği görülmüştür. Bu nedenle, öğrenme ortamlarında bütün kademelere uygun şekilde yaratıcı drama etkinlikleri planlanarak uygulanabileceği önerilebilir. Ayrıca mini meta-tematik analiz ile çok fazla sayıda çalışmaya ihtiyaç duyulmadan meta-tematik analizler yapılabileceği belirtilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 15 Issue: Özel Sayı 1 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International