Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin fen bilimleri dersinde yaratıcı drama yöntemini kullanmaya yönelik öz yeterlik düzeylerini, tutum düzeylerini ve görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Türkiye’nin farklı bölgelerinde görev yapan 425 fen bilimleri ve sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmanın nicel kısmında Altıntaş ve Kaya (2012) tarafından geliştirilmiş olan “Drama Yöntemi ile Fen ve Teknoloji Dersinin İşlenmesine Yönelik Öz yeterlik ve Tutum Ölçeği” uygulanmıştır. Nitel kısmında ise 10 öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin fen bilimleri dersinde yaratıcı dramanın kullanımına yönelik öz yeterlik ve tutumlarının orta düzeyde olduğu, görüşlerine bakıldığında ise drama yönteminin öğrencileri derste aktif kıldığı, öz güvenlerini geliştirdiği, konularda kalıcılık sağladığı, somutlaştırmaya yardımcı olduğu ve derslerinin oldukça verimli geçtiği şeklinde görüş bildirdikleri görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 14 Issue: 1 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International