Bu araştırma, farklı disiplinler odağında gerçekleştirilmiş yaratıcı drama uygulamalarına yönelik öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden temel yorumlayıcı nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın verileri 18 saatlik yaratıcı drama uygulamasından sonra öğretmenlerle görüşme yapılarak toplanmıştır. Görüşmeler için açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu geliştirilmiştir. Görüşmeler, öğretmenlerle yüz yüze drama salonunda yapılmış ve ses kayıt cihazıyla kaydedilmiştir. Toplanan veriler önce düz yazıya aktarılmış, ardından öğretmenlerin yaratıcı dramayı yöntem olarak kullanmalarına dönük görüşlerini anlamak için betimsel analizle çözümlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu 2016 Şubat ayında Muğla ili Menteşe İlçesi Şahidi Ortaokulu’nda farklı branşlarda görev yapan 8 kadın 4 erkek olmak üzere 12 öğretmenden oluşmuştur. Araştırma sonucunda katılımcılar çalışma sürecinde görmüş oldukları drama uygulamalarının mesleki gelişimlerini ve öğretmenlik anlayışlarını olumlu yönde etkilediğini ifade etmişlerdir. Öğretmenler, uygulama sonucunda yaratıcı dramanın bir yöntem olarak kullanılmasının öğrencilerin etkili öğrenmeleri üzerindeki rolünü fark ettiklerini ve öğrenme öğretme anlayışlarında öğrenci merkezli yapılandırmacı bir öğrenme anlayışı geliştirdikleri yönünde görüş belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 14 Issue: 1 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International