Bu araştırmanın temel amacı okul öncesi öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının okul öncesi dönemde uygulanan drama etkinlikleri hakkındaki görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden biri olan betimleyici fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunu ölçüt örnekleme yöntemiyle seçilen 30 okul öncesi öğretmeni ve 30 okul öncesi öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada, veri toplama aracı olarak açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veri analizinde “içerik analizi” kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının çoğu okul öncesi eğitimde drama etkinliklerine yer vermenin “yaparak yaşayarak öğrenme sürecini destekleme” açısından önemli olduğunu belirtmişlerdir. Drama etkinliklerine yer vermenin amacı “soyut kavramları somutlaştırma” olarak; drama uygulamalarında göz önünde bulundurulması gereken en önemli koşul “bireysel farklılıklar” olarak açıklanmıştır. Drama eğitiminin en çok desteklediği gelişim alanı öğretmenlerin çoğu tarafından “sosyal-duygusal gelişim”; öğretmen adaylarının çoğu tarafından “dil gelişimi” olarak belirtilmiştir. Drama etkinliklerinde en çok tercih edilen teknik öğretmenlerin çoğunluğuna göre “rol oynama”; öğretmen adaylarının çoğunluğuna göre “hikâye canlandırma”dır. Okul öncesi dönemde uygulanan drama etkinliklerinde en önemli aşama öğretmen ve öğretmen adaylarının çoğunluğuna göre “değerlendirme”dir. Okul öncesi dönemde uygulanan drama etkinliklerinde karşılaşılan zorlukları öğretmen ve öğretmen adaylarının çoğunluğu “çocukların performans farklılığı” olarak ifade etmişlerdir. Hem öğretmenlerin hem de öğretmen adaylarının okul öncesi dönemde uygulanan drama etkinliklerine yönelik bilgi sahibi oldukları tespit edilmiştir ancak öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının sınıf içi drama uygulamaları için daha fazla olanağa ve deneyim kazanmaya ihtiyaç duydukları söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 14 Issue: 1 |
Creative Drama Journal by Cagdas Drama Derneği is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International